Hop til indhold

Snor ikke snor

Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Gæst n1nna
Tja. Jeg har den holdning, at hvis man er bange for én hund så skal man måske anmelde den.

Det hjælder desværre ikke i den situation hvor man står alene med en hund! Hvordan skal man vide hvilken hund der er tale om - og ejer for den sags skyld? :confused:

Hvis man er bange for alle hunde, så skal man måske søge psykolog.

Ironisk nok er den person jeg omtalte i mit indlæg praktiserende psykolog - så der kommer man altså ikke langt! :???:

En psykolog vil også have svært ved, at kurrere angst for løse hunde. Psykologer fjerner ikke din angst, men hjælper dig med at håndtere den, vha forskellige værktøjer! Da der simpeltehen ikke er nogen garanti for at løse hunde ikke er farlige (især med den medie-storm der er) vil en psykolog have svært ved at finde argumenter der skal hjælpe en angst person. Psykologen vil hjælpe en til ikke at gå i panik eller bryde sammen, men kan med mine øjne ikke fjerne angsten for, at en løs hund kan skade dig eller dit barn.

Selvom jeg godt kan se din problemstilling Birgitta, så tolker jeg den som andre herinde, at du er ligeglad med mennesker der ikke deler din glæde for hunde, og at du ikke kan sympatisere med de konsekvenser en løs hund uden ejer kan have.

Jeg beder altid folk pænt om at tage hensyn, hvis de opfører sig uagtsomt, om det så er glødende cigaretskoder på gaden, hunde-høm-hømer på befærdede stier, voldsom unødig larm eller andre gener. Men jeg møder alt for ofte kommentarer som "hvad rager det dig" eller andre lign. inkompetente bemærkninger.

Vi er desværre blevet for egoistiske, og tænker mere på Min Ret end på Mit ansvar. :evil: (og nej, jeg er bestemt ikke rød, og kan også være egoist en gang imellem :engel:)

Jeg ved godt du har loven på din side, da den siger at man skal føre sin hund i bånd eller have 100% kontrol over den. Jeg har indtryk af at du har det sidste, men derfor kan man vel godt udvise medmenneskelighed, og i det midste gå ved siden af hunden, steder hvor der er dårlig oversigt, og hvor der færdes andre mennesker?

Jeg får vejrtrækningsproblemer når jeg fx indhalerer røg. Det ændre dog ikke på, at jeg har en hvis forståelse for dem der bare skal ryge, og at jeg ikke beder dem om at gå til psykolog for at stoppe fordi det generer mig (selvom man måske kunne ønske sig det). Jeg kan finde på at spørge pænt om vi kan bytte plads, hvis røgen går i min retning, og det er jo en form for gensidig respekt.

Vi har alle vores problemer, og det er alles ansvar at udvise respekt for andre, selvom vi ikke deler vaner/holdninger/osv.

Kan godt forstå du blev sur over den med bussen - Kender ikke bussens regler på dette område, men en løsning kunne have været at bede manden om at sætte sig forrest eller bagerst i bussen, så i kunne gå modsat - det er jo så et problem hvis den pågældende person ikke kunne udvise respekt for dig og imødekomme denne løsning.

Jeg føler mig selv ofte diskrimineret på "min hund". Hvorfor må de små stakkels taske-kræ komme med i by-bussen og Ilva, når Mio ikke må?! Han må godt komme med i rute-bussen og Salling - hvad er forskellen?! Ups, det var et sidespring fra min side.. :roll:

Anyway, R.E.S.P.E.C.T (just a little bit, just a little bit) :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 111
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu fik jeg tygget mig igennem denne tråd også :mrgreen:

Og et lille svar skal der være fra mig også. Jeg lufter uden snor... allesteder, når som helst.

At der er folk der er bange for hunde, kan jeg ikke, og vil jeg ikke tage mig af. Mine hunde (også dem jeg kommer til at få igennem tiden) render IKKE over til folk. ANdre folk og andre hunde er fuldstændig uden interesse for dem, og vil man ikke i kontakt med mine hunde, så skal man lade være med at kalde på dem. Det er det eneste der får dem tæt på.

Længere er den egentlig ikke for mit vedkommende.

Og vil man have særbehandling fordi man er bange for hunde, så bør man tage et stort fedt skilt om halsen, med løbelys hele vejen rundt om, og en ringeklokke. På skiltet skal stå: "Jeg er hunderæd."

Det samme ville jeg ønske dumme mennesker, bøsser og lesbiske, sociale bedragere, kriminelle og evighedsstudenter, hjemmegående husmødre, unge mødre, arbejdsunddragere, lade mennesker og mange flere gik med. Det ville gøre det så usigeligt lettere at passe på dem, og tage hensyn til deres særlige behov.

Handicappede mennesker HAR forstået den...... "Jeg kan ikke gå, og jeg ser mærkelig ud når jeg forsøger at sidde stille, så jeg får en kææææmpe bus med en monsterlift på, og en megastor, tung og uhåndterbar elektrisk kørestol.... SÅ kan folk fanme se at jeg har særlige behov!"

Jeg ER på vej efter jakken nu :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og et lille svar skal der være fra mig også. Jeg lufter uden snor... allesteder, når som helst.

At der er folk der er bange for hunde, kan jeg ikke, og vil jeg ikke tage mig af. Mine hunde (også dem jeg kommer til at få igennem tiden) render IKKE over til folk. ANdre folk og andre hunde er fuldstændig uden interesse for dem, og vil man ikke i kontakt med mine hunde, så skal man lade være med at kalde på dem. Det er det eneste der får dem tæt på.

Og vil man have særbehandling fordi man er bange for hunde, så bør man tage et stort fedt skilt om halsen, med løbelys hele vejen rundt om, og en ringeklokke. På skiltet skal stå: "Jeg er hunderæd."

Det samme ville jeg ønske dumme mennesker, bøsser og lesbiske, sociale bedragere, kriminelle og evighedsstudenter, hjemmegående husmødre, unge mødre, arbejdsunddragere, lade mennesker og mange flere gik med. Det ville gøre det så usigeligt lettere at passe på dem, og tage hensyn til deres særlige behov.

Handicappede mennesker HAR forstået den...... "Jeg kan ikke gå, og jeg ser mærkelig ud når jeg forsøger at sidde stille, så jeg får en kææææmpe bus med en monsterlift på, og en megastor, tung og uhåndterbar elektrisk kørestol.... SÅ kan folk fanme se at jeg har særlige behov!"

Ja, men os der er bange for (løse) hunde har ikke noget at udsætte på de ejere, der har deres hund løs og har kontrol over hunden og kalder den til sig - Det er slet ikke der problemet ligger:5up:

Det er en hund, der løber rundt om hjørnet, drøner hen og hilser etc - derfor holder jeg mig jo også væk fra fx hundeskove (skal dog siges at jeg ikke er bange for løse hunde mere):5up:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Du har måske selv "et stort fedt skilt om halsen, med løbelys hele vejen rundt om, og en ringeklokke" hvorpå der står: "Selvretfærdig egoist" (ved ikke, om de går under din katagori for dumme mennesker")?

I så fald, ville jeg meget gerne have et filter på HF, så jeg kunne vælge ikke, at blive belastet med "selvretfærdige egoisters" ytringer! :5up:

Men på den anden side, så er det jo nok igen et ønske om, at tage hensyn til mine særlige behov, fordi jeg hører under din "og mange flere"-kategori!

Så jeg og mange andre er heldige, at der er nogen her i verden "hvor den egentlig er længere end det", og hurra for det! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

Bare et lille spørgsmål til andre hundeejere med fare for at få hug...:(

Jodie er en løber - hun eeeeeeeeeeeelsker at løbe. jeg vil vove at påstå at jeg er en af dem der en velsignet med en hund som altid kommer når jeg kalder etc...

Jodie går af ovenstående årsager næsten altid uden snor. Hun kan simpelthen ikke få motion nok i en line. Det passer mig fint. Jeg elsker at se hende spæne af sted omkring mig. Desværre bor vi et sted hvor der ikke er så mange åbne pladser, men mange snoede stier. Jeg kan ikke altid se om der er mennesker om næste hjørne. Jodie er venlig mod alle børn (pånær det lille paphoved I har hørt om i en tidligere tråd) og hunde så jeg er ikke særlig bekymret - især fordi hun ikke er særlig interesseret i andre end mig og derfor løber hun bare lige forbi hunde og mennesker. Hvis der er en hund hun ønsker at hilse på kommer hun hen til mig og venter på tilladelse.

Well til pointen. Jeg oplever at nogle mennesker bliver enormt sure når min hund spæner forbi dem. Forleden gik en dame med en westie i snor. De fyldte hele den lille sti idet westien gik i den ene side og damen i den anden. Jodie, min lille spæner, løb selvfølgelig lige imellem dem, for der var jo et hul. Damen blev enormt sur. Mange tror åbenbårt at min hund er farlig og jeg forstår det da godt for hun er jo en stor sort hund :neutral:

SKAL jeg holde min hund i snor alle steder hvor jeg risikerer at møde mennesker? Hvad synes I. Hvordan skal jeg så opfylde min hunds behov? Folk bliver lige så sure hvis vi cykler forbi dem (med snor), så det er lidt svært at gøre alle tilfredse.

Dog til vores forsvar skal det da siges at de fleste synes at det er fascinerende at se en så lykkelig hund komme spænende og stoppe op og vende tilbage til mig hvis der er en anden hund.

Ja, du skal i hvertfald holde hende tæt ved dig under passage af mennesker og hunde hvis du spør mig..

Som ejer af to hunde, der ville flippe skråt hvis hun spænede forbi os, så finder jeg sådan en adfærd pænt træls (sagt på jysk, så der er lagt underdrivelse ind;-))

Jeg går mest med mine hunde, hvor der løse hunde ikke er tilladt eller på almindelig landevej og så forventer jeg også at folk holder deres hunde i snor, eller i det mindste kalder ind i god tid og sætter snor på eller får hunden til at gå tæt ved siden af dem.

Den ene af mine er også stort set altid løs og den anden stort set altid i snor.. Mysla er en tøffer, som sjældent opsøger folk eller hunde og aldrig er langt væk plus hun er ret sikker i indkald, så hun er let at have løs.

Men på trods af at hun er en "tøffer", som passerer folk langsomt, så kalder jeg hende altid til mig, så modgående kan se at hun er under kontrol og hun er ikke løs på en sti, hvor der konstant og hele tiden kommer folk, det kan jeg ikke se meningen med.

Tidligere især troede hun at alle der passerede skulle snakke med hende, så hun skulle absolut lige dutte dem på benet hvis de ikke så hende:lol: Nu har hun skiftet taktik... stopper op lidtfra dem, smider ørene ned og logrer det bedste hun kan, SÅ snakker de fleste till hende:lol:

Men som regel kommer hun bare hen til mig eller har vi god afstand, feks på en strand, så passerer vi bare i roligt tempo.

Sheila, som i den grad er en "spæner" og i tillæg har et enormt jagt instink og kæmpe egenopfattelse af radius til mig, er sjældent løs. Hun stopper da selv og kigger hvor jeg er, men først når jeg er ude af syne eller når hun er mellem 50 og 100 meter væk og det er under normale forhold liiige rigeligt langt nok:shock::lol:

Så vi løser spæne behovetved at vi een gang om dagen finder et sted at tage en spæner. Enten i form af en mark fri for vildt og mennsker/hunde eller ved at jeg får hende tilat blive og går laangt væk og kalder på hende, så hun kan spæne hen til mig.

Og så har vi cyklet meget. Men under cykling skal man jo heller ikke genere folk ved at spurte forbi andre hunde... og slet ikke på en smal sti. Så er det mest høfligt tage farten af til mindst trav;-)

Har i ikke en fodboldbane i nærheden, hvor hun kan spæne om aftenen? Det er jo nok ikke mere "ulovligt" end det i allerede praktiserer;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Taget fra hundeloven:

§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Er hunden ikke mærket og registreret, fremlyses den. Det gælder dog ikke, såfremt hunden bærer skilt som nævnt i § 1, stk. 1. Hvis besidderen ikke inden 3 døgn efter, at underretning eller fremlysning har fundet sted, indløser hunden ved at betale de udgifter, som optagelsen har medført, kan politiet afhænde hunden eller lade den aflive. Et eventuelt overskud ved afhændelsen tilfalder ejeren hvis han melder sig inden 3 måneder og godtgør sin ret, og ellers statskassen. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om afhændelse af optagne hunde.

Stk. 2. I politivedtægterne kan der optages bestemmelse om, at hunde på de i stk. 1 nævnte steder altid skal føres i bånd, ligesom det af færdselshensyn kan bestemmes, at hovedreglen i stk. 1, 1. pkt., uden for de der nævnte områder skal komme til anvendelse for bestemt angivne veje eller ejendomme.

Stk. 3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelsen gælder ikke hunde, der benyttes af politiet, hæren, skov- og jagtbetjente, vagtselskaber o.lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.

Stk. 4. Uden for byer og områder med bymæssig bebyggelse påhviler det besidderen af en hund at drage omsorg for, at den ikke strejfer om.

Stk. 5. Løsgående glubske hunde må ikke uden politiets tilladelse anvendes til bevogtning af pladser.

Stk. 6. Under ganske særlige omstændigheder kan politiet tillade, at bestemmelserne i stk. 1, 1. pkt., og stk. 3, samt de i medfør af stk. 2 udfærdigede politivedtægter fraviges for et begrænset tidsrum.

Fuldt herredømme betyder at du hele tiden kan se din hund når du går med den... Og det kan du ikke hvis den løber omkring et hjørne!

Og den dag hun løber omkring et hjørne og imod/ind i en ikke så venligtsindet hund, så er fejlen hel og aldeles din! Og det er ikke for at være en sur gimpe, men hvis du mødte mine hunde og jeg på denne måde som du har beskrevet, så havde du nok fået en sang fra de varme lande - især hvis Ling er en af hundene, eller hvis jeg stadig havde haft Caisar - og så er jeg ellers helt kold hvis den anden hund er fredelig! Det kunne være at dem i snor af en eller anden grund ikke er, eller bare bliver ophidsede af at der kommer en hund styrtende forbi, og det synes jeg er meget respektløst som hundeejer ikke at acceptere og respektere.

Og jeg elsker da også at se mine hunde løbe løse, men det foregår altså ikke i "det offentlige" rum såsom villaveje, stisystemer og sådan ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stk. 3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6.

Ok, er der noget jeg ikke fatter her?

Synes da ikke det giver mening, at større hunde teoretisk set må løbe frit midt i København men ikke ude på landet i byer med mindre end 15000 indbyggere? Det er da der, den er til mindst gene, så fremt i fald, at hunden i sidste ende ikke er 100% kontrollerbar og skulle løbe efter en hare e.lign.... :confused:

Altså, jeg er forvirret... Og hvad menes der med det der mindst? At det kun er lovpligtigt mellem 18 og 6? Eller at det skal være mellem 6 og 18?

Ja, jeg er ikke særlig god til lovsprog :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har måske selv "et stort fedt skilt om halsen, med løbelys hele vejen rundt om, og en ringeklokke" hvorpå der står: "Selvretfærdig egoist" (ved ikke, om de går under din katagori for dumme mennesker")?

Det har jeg ikke, og det gør det heller ikke. Har vel sin egen kategori :roll: Iøvrigt forventer jeg ingen særbehandling af folk, og så er det jo egentlig lidt ligegyldigt, ikke ;)

I så fald, ville jeg meget gerne have et filter på HF, så jeg kunne vælge ikke, at blive belastet med "selvretfærdige egoisters" ytringer! :5up:

Findes allerede.

Men på den anden side, så er det jo nok igen et ønske om, at tage hensyn til mine særlige behov, fordi jeg hører under din "og mange flere"-kategori!
Om du hører under en af mine kategorier, og i sådan et tilfælde hvilken, må du heldigvis selv om.

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg ikke, og det gør det heller ikke. Har vel sin egen kategori :roll: Iøvrigt forventer jeg ingen særbehandling af folk, og så er det jo egentlig lidt ligegyldigt, ikke ;)

:blink:

Jamen du forventer jo særbehandling af folk

du forventer at alle de mennesker omkring dig syntes dine hunde er de skønneste og selvfølgelig skal de have lov til at løbe løs lige så meget som det nu passer DIG lige meget hvad dine omgivelser så mener :eek:

du forventer at folk skal syntes det er ok at DU ikke behøver at tage hensyn til alle andre men at de skal vise dig hensyn og ikke være bange for dine hunde :shock:

det er da særbehandling i klasse A efter min mening :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen du forventer jo særbehandling af folk

du forventer at alle de mennesker omkring dig syntes dine hunde er de skønneste og selvfølgelig skal de have lov til at løbe løs lige så meget som det nu passer DIG lige meget hvad dine omgivelser så mener :eek:

du forventer at folk skal syntes det er ok at DU ikke behøver at tage hensyn til alle andre men at de skal vise dig hensyn og ikke være bange for dine hunde :shock:

det er da særbehandling i klasse A efter min mening :roll:

Åben gluggerne og læs hvad jeg skriver, istedet for at tolke!

Din tolkning er IKKE hvad jeg rent faktisk skrev, og heller ikke meningen bag hvad der blev skrevet.

Der blev skrevet:

Mine hunde (også dem jeg kommer til at få igennem tiden) render IKKE over til folk
Altså kommer mine hunde slet ikke over til folk. I nærheden af folk, rundt om folk og så fremdeles.

Hvordan kan dét blive til at jeg forventer af alle andre at de syntes mine hunde er de skønneste, og skal give MIG særhensyn??? :roll:

Hvis "omgivelserne" ikke er i nærheden af mine hunde, og omvendt, så kan der jo heller ikke være et problem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, er der noget jeg ikke fatter her?

Synes da ikke det giver mening, at større hunde teoretisk set må løbe frit midt i København men ikke ude på landet i byer med mindre end 15000 indbyggere? Det er da der, den er til mindst gene, så fremt i fald, at hunden i sidste ende ikke er 100% kontrollerbar og skulle løbe efter en hare e.lign.... :confused:

Altså, jeg er forvirret... Og hvad menes der med det der mindst? At det kun er lovpligtigt mellem 18 og 6? Eller at det skal være mellem 6 og 18?

Ja, jeg er ikke særlig god til lovsprog :oops:

He he... lovteksten er gammel og henviser nok mest af alt til en tid, hvor det var normalt at hunde gik løs omkring. Større byer var dengang dækket af lokale politivedtægter, mens landområder havde andre regler - derfor skulle (skal) større hunde være bundet/lukket inde om natten - dvs. fra kl. 18 til kl. 06 - paragraffen er totalt overflødig i dag, men af én eller anden grund har man valgt at bibeholde den.... HVIS der nu skulle være en eller anden lille flække uden politivedtægt, der regulerer løse hunde :mrgreen:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

He he... lovteksten er gammel og henviser nok mest af alt til en tid, hvor det var normalt at hunde gik løs omkring. Større byer var dengang dækket af lokale politivedtægter, mens landområder havde andre regler - derfor skulle (skal) større hunde være bundet/lukket inde om natten - dvs. fra kl. 18 til kl. 06 - paragraffen er totalt overflødig i dag, men af én eller anden grund har man valgt at bibeholde den.... HVIS der nu skulle være en eller anden lille flække uden politivedtægt, der regulerer løse hunde :mrgreen:

Oka, tak for oplysningen :kys:

Nu forstår jeg den da lidt bedre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tja. Jeg har den holdning, at hvis man er bange for én hund så skal man måske anmelde den.

Hvis man er bange for alle hunde, så skal man måske søge psykolog.

Det er ikke MIT ansvar, at nogle mennesker er bange for alle hunde.

Det er lidt ligesom de mennesker der har en eller anden allergi og derfor forventer at alle andre mennesker holder op med at dyrke blomster, bruge parfume, eller have hund.

Jeg har været ude for at en mand bad os om at tage næste bus fordi han påstod at han havde hundeallergi:shock:. ----Og han var liiiige kommet rygende på en cigaret hen til stoppestedet inden bussen kom.

Hvis folk fejler noget, så er det først og fremmest deres eget ansvar at forsøge at få det bedre.

Man kan BEDE andre om at tage hensyn. Men når hensynet bliver et KRAV, så står jeg af!

Min hund er ikke farlig. Min hund generer ikke nogen mennesker. Jeg har ikke ansvar for, hvad andre TROR om min hund!

Jeg forstår ikke helt den tankegang.

Din hund er ikke farlig (indtil andet er bevist) og nej, du har ikke ansvar for hvad andre tror, men det er vel ikke så farligt at vise hensyn?

Når jeg er ude med hund ser jeg mig som en repræsentant for alle hundeejere, for vi bliver jo gerne skåret over en kam. Det samt hensyn til andre mennesker/hunde bevirker at jeg gør mit bedste for at vise, at jeg dels har kontrol over min hund dels sørger for at han ikke får muligheden for at bekræfte eventuelle fordomme andre har om hunde/hundeejere.

Mht. krav, så skriver du at manden med den påståede hundeallergi BAD jer tage næste bus, det er næppe et krav?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg er meget enig kan heller ikke se hvorfor vi andre ikke kan have vores hunde løse så længe de ikke løber hen til andre mennesker og hunde:5up::5up:

så hvis man ikke kan lide børn og man sidder et sted og der kommer et barn hen så skal forældre til og begynde med og holde deres unger langt væk jeg har altid syntes det var irriterende at man kunne sidde og slappe af et sted og så kunne der komme børn hen og snakke til en

eller hvis man er bange for invandrere så må de ikke færdes for mange af gangen fordi de skræmmer andre

nej nej at folk er bange er deres eget problem og så længe de ikke har folks hunde til at overrende dem så er det ikke vi andres problem

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. krav, så skriver du at manden med den påståede hundeallergi BAD jer tage næste bus, det er næppe et krav?

Men tror du at en der var allergisk overfor parfume ville tillade sig at spørge om andre ville vente med at tage bussen?. Garanteret ikke, det ville være parfumeallegikerens eget problem. Hundeejere bliver set på som nogle man ikke behøver tage hensyn til, og som forventes at tage hensyn til alle andre, så jeg synes faktisk det virker lidt den modsatte vej.

Selvfølgelig skal man tage hensyn men man skal da ikke opføre sig som andenrangsborger bare fordi man har hund, for så er det klart at alle begynder at tænke sådan (er begyndt, hvis man spørger mig).

Link til indlæg
Del på andre sites

så hvis man ikke kan lide børn og man sidder et sted og der kommer et barn hen så skal forældre til og begynde med og holde deres unger langt væk jeg har altid syntes det var irriterende at man kunne sidde og slappe af et sted og så kunne der komme børn hen og snakke til en

:lol: Lige præcis. Og så er de tit så håbløs ærlige at de fortæller ting og sager som man ikke liiige gider høre. :lol:

Personligt kunne jeg også godt ønske mig lidt mere hensyntagen i supermarkeder. Har faktisk overvejet hvad der ville ske hvis man sagde til en forælder: Hvis du ikke kan handle ind og passe dit barn samtidig, synes jeg du skulle ordne en ting ad gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

eller hvis man er bange for invandrere så må de ikke færdes for mange af gangen fordi de skræmmer andre

nej nej at folk er bange er deres eget problem og så længe de ikke har folks hunde til at overrende dem så er det ikke vi andres problem

Man kan ikke forvente at børnefamilier skal tage hensyn til en, hvis man ikke tager hensyn til dem!

Jeg synes det er hyggeligt at hilse på børn og hunde, men jeg synes at både børnefamilier og hundeejere skal udvise respekt for andre mennesker og hunde, ved at holde børn og hunde under opsyn (og her menes ikke passivt opsyn)!

Kender faktisk flere der ikke bryder sig om påtrængende børn, end jeg kender der ikke bryder sig om hunde. Men i sidste ende så handler det jo om at vi alle skal være her, og at man ikke har førsteret fordi man går med en barnevogn eller med en løs hund "under krontrol".

Hvad angår din ytring omkring indvandrere, så er det sådan set ligemeget hvilken nationalitet du har, hvis du færdes i offentligt rum i større grupper, synes jeg bestemt man skal udvise hensyn over for andre. Fx ved ikke at fylde hele gaden eller overfalde restmarkeder som gribbe!

Skræmmende holdning, at det altid "er dit eget problem"! :(

Ved godt man ikke kan gå og tage hensyn til alt her i livet, men man kan da forsøge ikke at være egoist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Men tror du at en der var allergisk overfor parfume ville tillade sig at spørge om andre ville vente med at tage bussen?.

Nej. Jeg har det selv meget svært med den overdrevne brug af deodorant og parfume jeg oplever og kan blive helt dårlig i en bus, i en butik eller andre steder hvor folk færdes tæt.

Jeg kunne ikke drømme om at bede andre om ikke at tage bussen pga. denne gene.

Garanteret ikke, det ville være parfumeallegikerens eget problem. Hundeejere bliver set på som nogle man ikke behøver tage hensyn til, og som forventes at tage hensyn til alle andre, så jeg synes faktisk det virker lidt den modsatte vej.

Det kan godt være, men det nytter da slet ikke at gå modsat og bare sige "jeg ved min hund ikke ..." og så være ligeglad med andre?

Det er jo der vi er på vej hen med store skridt: ligegyldighed overfor hinanden

På den måde får vi ikke ændret hundehadernes syn på hunde og på os ejere af hunde.

Selvfølgelig skal man tage hensyn men man skal da ikke opføre sig som andenrangsborger bare fordi man har hund, for så er det klart at alle begynder at tænke sådan (er begyndt, hvis man spørger mig)

Hvad skal de hensyn så bestå i?

Hvor starter det og hvor ender det for dit vedkommende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke det er ok at en hund l¢ber l¢s rundt hvor du ikke kan se den 100% af tiden. Der findes mennesker og hunde der er bange for l¢se hunde, og de kan jo ikke se at Jodie er venlig, kun at hun kommer l¢bene lige imod dem. Det er ikke fair at folk der måske er bange eller fysisk skr¢belige skal blive nerv¢se fordi din hund er l¢s.

Kan du ikke k¢re til nogle mere egnede steder?

:5up:

Groa bryder sig ikke om hunde der kommer løbende hen mod hende, og jeg blive sur hver gang jeg oplever hundeejere der mener det er helt OK at Fido kommer løbende hen mod os, for Fido gør jo ikke noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chrispy

Der hvor vi bor må hunde ikke løbe løs på boligselkabets område, dette er fair nok. Vi har så en park lige bag ved hvor vi lufter elmer. Her går han uden snor, der er mange mennesker både med og uden hunde der bruger parken. Møder vi andre løse hunde lader vi ham blot løbe, møder vi hunde vi ikke kender og som er i snor kalder vi ham til os og tager ham i snor. Det sidste gælder også hvis vi ind imellem møder noger der tydeligvis er panisk angst for hunde. Også selvom vores dejlige hund aldrig kunne finde på at gøre noget.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Man kan ikke forvente at børnefamilier skal tage hensyn til en, hvis man ikke tager hensyn til dem!

Jeg synes det er hyggeligt at hilse på børn og hunde, men jeg synes at både børnefamilier og hundeejere skal udvise respekt for andre mennesker og hunde, ved at holde børn og hunde under opsyn (og her menes ikke passivt opsyn)!

Kender faktisk flere der ikke bryder sig om påtrængende børn, end jeg kender der ikke bryder sig om hunde. Men i sidste ende så handler det jo om at vi alle skal være her, og at man ikke har førsteret fordi man går med en barnevogn eller med en løs hund "under krontrol".

Hvad angår din ytring omkring indvandrere, så er det sådan set ligemeget hvilken nationalitet du har, hvis du færdes i offentligt rum i større grupper, synes jeg bestemt man skal udvise hensyn over for andre. Fx ved ikke at fylde hele gaden eller overfalde restmarkeder som gribbe!

Skræmmende holdning, at det altid "er dit eget problem"! :(

Ved godt man ikke kan gå og tage hensyn til alt her i livet, men man kan da forsøge ikke at være egoist.

som jeg siger så skal vi selvfølgelig tage hensyn til alle men så længe de ikke løber hen til fremmede men passere fimt forbi ser jeg intet problem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Jeg har det selv meget svært med den overdrevne brug af deodorant og parfume jeg oplever og kan blive helt dårlig i en bus, i en butik eller andre steder hvor folk færdes tæt.

Jeg kunne ikke drømme om at bede andre om ikke at tage bussen pga. denne gene.

Det kan godt være, men det nytter da slet ikke at gå modsat og bare sige "jeg ved min hund ikke ..." og så være ligeglad med andre?

Det er jo der vi er på vej hen med store skridt: ligegyldighed overfor hinanden

På den måde får vi ikke ændret hundehadernes syn på hunde og på os ejere af hunde.

Hvad skal de hensyn så bestå i?

Hvor starter det og hvor ender det for dit vedkommende?

Jeg tror ihvertfald på at man ikke bliver behandlet værdigt hvis ikke man selv opfører sig værdigt. Det betyder ikke at man skal se stort på andre, bare at man ikke behøver være selvudslettende.

Kender du den med døren ind til en bar. Man vil være venlig og holde døren for den næste der skal ind, men denne vader bare forbi og før du ved af det, har du stået og været dørstopper for en hel masse fremmede mennesker mens dine venner har tørlagt baren. :megaked: Man skal være god ved andre men ikke tossegod, for så bliver man bare trådt på.

Og noget andet er, jeg tror ikke hundehadere kan omvendes uanset hvor meget vi står på hovedet for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg tror ihvertfald på at man ikke bliver behandlet værdigt hvis ikke man selv opfører sig værdigt. Det betyder ikke at man skal se stort på andre, bare at man ikke behøver være selvudslettende.

Kender du den med døren ind til en bar. Man vil være venlig og holde døren for den næste der skal ind, men denne vader bare forbi og før du ved af det, har du stået og været dørstopper for en hel masse fremmede mennesker mens dine venner har tørlagt baren. :megaked: Man skal være god ved andre men ikke tossegod, for så bliver man bare trådt på.

Nah, du ved jeg ikke er til de stærke varer, så den kender jeg ikke til.

Men dog mange andre steder :-D

Og noget andet er, jeg tror ikke hundehadere kan omvendes uanset hvor meget vi står på hovedet for dem

Fordom eller erfaring? :-D:-D

Jeg tænker at de i allefald ikke bliver omvendt hvis man ikke forsøger

Link til indlæg
Del på andre sites

Nah, du ved jeg ikke er til de stærke varer, så den kender jeg ikke til.

Men dog mange andre steder :-D

Fordom eller erfaring? :-D:-D

Jeg tænker at de i allefald ikke bliver omvendt hvis man ikke forsøger

Det er det jeg mener, rækker du fanden en lillefinger tager han hele hånden. Tro mig, jeg har mange års erfaring indenfor servicefaget. :mrgreen:

Men du har da sikkert ret i det sidste,... det er jo en af dine mere irriterende vaner. :blink: :lol: ....altså det med at have ret (bare så den ikke kan misforstås).

Link til indlæg
Del på andre sites

Åben gluggerne og læs hvad jeg skriver, istedet for at tolke!

Din tolkning er IKKE hvad jeg rent faktisk skrev, og heller ikke meningen bag hvad der blev skrevet.

Der blev skrevet:

Altså kommer mine hunde slet ikke over til folk. I nærheden af folk, rundt om folk og så fremdeles.

Hvordan kan dét blive til at jeg forventer af alle andre at de syntes mine hunde er de skønneste, og skal give MIG særhensyn??? :roll:

Hvis "omgivelserne" ikke er i nærheden af mine hunde, og omvendt, så kan der jo heller ikke være et problem!

jeg har såmen læst hvad du skrev

endda din fine indledning

og nu vil jeg så svare dig endda helt uden at råbe

det tror jeg nemlig ikke man får meget ud af

du skriver at dine hunde ikke løber hen til folk med mindre de kalder

altså må der jo være nogle der kan se dine løse hunde ikke?

er du 100% sikker på at de mennesker ved dine hunde ikke kommer hen til dem medmindre de kalder på dem

er du sikker på der ikke er et eneste menneske der hvor du lufter dine løse hunde der ikke er hunderæd for hunde

hvis jeg kom gående og så 2 løse hunde hvor skulle JEG så vide fra at de ikke vil gøre mig noget ja faktisk slet ikke ænse mig som du skriver

da jeg jo hverken kender dig eller dine hunde

jeg er faktisk af den mening at hunde kun skal være løse under kontrolerede forhold (indhegning eller steder hvor man er sikker på der ikke kommer andre)

under gåture skal hunden være i snor det er ren og skær høflighed overfor sine medmennesker

så ja jeg mener du vil have særbehandling især når du starter med dit fine indlæg sådan her

"At der er folk der er bange for hunde, kan jeg ikke, og vil jeg ikke tage mig af."

Redigeret af hfv1
Link til indlæg
Del på andre sites