brigit Skrevet Maj 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Maj 30, 2009 Hej, Vil lige spørge jer andre kloge hundefolk, om det er os ell. om der er mange tæger i år. Sidste år tog vi nogle enkelte på Zulo ,ikke noget særligt, men i år, vi var på fyn i sidste weekend, og aldrig har vi oplevet noget lign. Zulo har bare haft vildt mange tæger lige siden, vi gætter på i mellem 50 og 75 ca. Han er bare så sød til at komme og ligesom side og prøve at få os til at nusse ham lige der hvor de er, når vi så finder en sidder han bom stille til den er fjernet. selv den der sad på øjenlåget og ved mundvigen. Det vi så har undret os over er at Enzo kun har haft nogle stykker, men vi har lagt mærke til at Zulo går og snuser og slikker Enzo, og Enzo står helt stille imens, så bruger han fortænderne og ligesom smånapper ham, indtil han pludselig rykker til, den bette hopper en halv meter og Zulo skynder sig at spøtte noget tægelign. ud, kan han virkelig fjerne tæger på Enzo, altså godt nok har han adopteret ham som sin hvalp, men har nogen af jer oplevet noget lign? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Petrine fjerner alt fra os, madrester, vorter, skønhedspletter, ører etc så jeg tror sagtens det kan lade sig gøre. Og jo, jeg var i skoven i dag og vi mødte en hund med 5 tæger kravlende rundt i ansigtet, virkeligt ulækkert. Heldigvis har Petrine endnu aldrig haft en tæge, manden har haft en del, så måske har det noget at gøre med hvordan man smager? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Jeg tror det har noget med hvor man færdes, at gøre. Og så har jeg hørt at farven hvid "suger" flåter til sig. Ihvertfald har Thailo altid mange flåter på sig, hvor min gamle flatter ikke havde nær så mange. Synes dog at der har været færre i år end de sidste par år. Synes regelmæssig brug af Frontline Combo reducerer plagen en del men ved godt at der er stærkere midler i handelen. Bryder mig bare ikke om at bruge de mere kradse midler, for Thailo sover trods alt i min seng. Også for miljøets skyld, bør man lige overveje at nogle midler slår mikroorganismer ihjel osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Fyn er skovflåt-land En dag min søn kom hjem fra skovtur med skolen, fandt jeg 7 stk på ham De fleste havde heldigvis ikke nået at sætte sig fast, men sad i tøjet. Leroy har allerede haft mange i år. Vinnie får heldigvis ikke så mange. Jeg bruger ikke noget kemi mod dem - vil hellere fjerne dem når jeg ser dem. Jeg har aldrig hørt om en hund, der fjerner flåter fra en anden, men det er da ikke umuligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Jeg ville være bange for at han ikke får hele flåten med ud, og der derved kan gå infektion i såret eller lignende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Any Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Det med farver er interessant - Jodie (sort) har aldrig haft en tæge på sig. Katten (hvid/grå) har haft mange Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Jeg tror det har noget med hvor man færdes, at gøre. Og så har jeg hørt at farven hvid "suger" flåter til sig. Ihvertfald har Thailo altid mange flåter på sig, hvor min gamle flatter ikke havde nær så mange. Synes dog at der har været færre i år end de sidste par år. Synes regelmæssig brug af Frontline Combo reducerer plagen en del men ved godt at der er stærkere midler i handelen. Bryder mig bare ikke om at bruge de mere kradse midler, for Thailo sover trods alt i min seng. Også for miljøets skyld, bør man lige overveje at nogle midler slår mikroorganismer ihjel osv. Hvis farven hvid suger flåter til sig tør jeg ikke tænke på, hvor mange din hund har haft, eftersom jeg i sidste uge pillede over 200 (I kid you not) af min sorte newfoundlænder. 20 fik jeg af cockeren. -Begge hunde havde for nylig fået Frontline. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Hvis farven hvid suger flåter til sig tør jeg ikke tænke på, hvor mange din hund har haft, eftersom jeg i sidste uge pillede over 200 (I kid you not) af min sorte newfoundlænder. 20 fik jeg af cockeren. -Begge hunde havde for nylig fået Frontline. :5up: Den eneste af mine hunde der er en flåtmagnet er Huckie, og han er den eneste der ikke er hvid nogen steder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sofus123 Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Jeg har gørt at pga. den meget milde vinter vi har haft, så er der ekstremt mange tæger og diverse andre insekter:cry: Sofus er også meget plaget af dem - en dag da kæresten havde gået tur med ham i skoven fandt vi efterfølgende ca. 30 flåter på ham. De havde heldigvis ikke bidt sig fast endnu, men det var stadig meget ulækkert. Så vi går ikke i skoven lige foreløbigt. Men stranden er jo også meget bedre:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret Maj 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Jeg ville være bange for at han ikke får hele flåten med ud, og der derved kan gå infektion i såret eller lignende. Ja, da det gik op for os hvad det kunne være at de havde gang i blev vi også noget nervøse. Nu har vi været hjemme i nordjylland i en uge og i dag har vi ikke fundet en eneste, så pu ha måske har vi ikke så mange heroppe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Vi er på en hede og i skoven hver dag, (Bruger Frontline) og finder jævnligt flåter, men de har aldrig siddet fast:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Når jeg hører om de vanvittige antal i andre nævner, så lader jeg bare være med at brokke mig over, at jeg har fjernet 2 fra Karla i år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts