Hop til indhold

Hvalpeleg fredag d. 19/6 i Øregårdsparken Hellerup


Gæst Krusty
 Share

Recommended Posts

Gæst Krusty

Hej Alle hvalpeejere

 

Vi er nogle stykker herude i mit lokalområdet som er igang med at forsøge at etablere en hvalpelegestue i Øregårdsparken på en mere fast basis.

 

Indtil da vil jeg høre om der er nogen der kunne have lyst til at mødes til noget indledende hvalpeleg på fredag i denne park?

 

Jeg har Allister på 11 uger som hjertens gerne vil møde nogle jævnaldrende og lege med.

 

Så hvis I bor i Københavnsområdet og gerne vil være med til hvalpeleg,

så lad os mødes i Øregårdsparken 2900 Hellerup,

 

Fredag d. 19/6 kl 15:00.

 

Sig til hvis der er et andet tidspunkt der passer bedre!

 

Mange hilsener

 

Inger og Allister

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Krusty

Ja det gør der vidst. Min lille vaps er kun 4½ kilo, og de fleste er omkring de 2-3 kilo indtil nu. Nu lægger jeg op til møde sammen med alle dem jeg har snakket med herinde:

 

Kan I mandag d. 20 kl 16.00 i Øregårdsparken, Hellerup?

Hvalpeleg og jeg medbringer en kage!

 

Louies mor?

Jacksons mor?

Papi?

Ronjas mor?'

 

Kom frisk!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Vi vil også MEGET gerne komme. Jackson er nu 11 uger og vejer 2,6 kg. :-D

 

Der skulle vel ikke være nogle der skal derud med bil, fra Nørrebro/Nordvest/Bispebjerg omkring? Vi skal nemlig med offentlig transport ellers..

- Hvordan kommer man derud med den offentlige transport?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Bus nummer 14 kører næsten lige til døren, og der er ca. 15mins gang (Medregnet lille hvalp der ikke kan gå så hurtigt) fra Hellerup Station.

 

Tak! :)

Jeg tror vi tager 21´eren til Strandvejen/Hellerupvej, og så er der ca. 10 min. gang. Men jeg ved bare ikke hvor vi skal gå hen derfra..

 

Er der nogle der skal med offentlig transport?? Så kunne vi følges fra Hellerup station eller Strandvejen/Hellrupvej eller lign. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg cykler derud.

 

Louie er en Coton de Tulear.

Allister er en sheltie.

Jackson er en blanding af noget jeg ikke kan stave til og noget andet jeg ikke kan huske :)

 

jackson er en blanding af prazky krysarik (tjekkisk rottehund) og dansk/svensk gårdhund, så vidt jeg husker ....

Link til indlæg
Del på andre sites

nej hvor er det en skam at det er over på sjælland for min lille trunte ville også ha godt af og møde andre små hvalpe, er noget langt og køre fra jylland :-D

 

Mullergris, hvor bor du henne i Horsens? Vi har sådan en lettere uofficiel "hundeklub", der mødes i Lunden ved 4 tiden hver eftermiddag... folk kommer som de har lyst, men der er næsten altid nogen deroppe....

 

I øjeblikket er der 3 hvalpe: 2 franske bulldogs og 1 cavalier ... og så er vi en gravhund, en yorkshireterrier, en mopsblanding og en norwich-terrier og så min Karla der også jævnligt møder op deroppe :-D...

 

du er hjertelig velkommen :vinken: Vi mødes som regel på den store plæne oppe bagerst, eller ved scenen - det plejede at være ved scenen, da det er det mest uforstyrrede sted, men efter alle de udendørs koncerter har de ikke ryddet ordentligt op :evil: så der ligger ret mange glasskår....

 

Hvis I ikke lige bor i nærheden af Lunden, så er Karla og jeg også ofte at finde ved Husodden eller i Bygholm Park :-D og vi vil altid gerne hilse på... Selvom Karla kan være lidt en reserveret dame af og til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
jackson er en blanding af prazky krysarik (tjekkisk rottehund) og dansk/svensk gårdhund, så vidt jeg husker ....

 

 

Lige præcis! :-D Hehe

En lille hurtig spilop mager!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris
Mullergris, hvor bor du henne i Horsens? Vi har sådan en lettere uofficiel "hundeklub", der mødes i Lunden ved 4 tiden hver eftermiddag... folk kommer som de har lyst, men der er næsten altid nogen deroppe....

 

I øjeblikket er der 3 hvalpe: 2 franske bulldogs og 1 cavalier ... og så er vi en gravhund, en yorkshireterrier, en mopsblanding og en norwich-terrier og så min Karla der også jævnligt møder op deroppe :-D...

 

du er hjertelig velkommen :vinken: Vi mødes som regel på den store plæne oppe bagerst, eller ved scenen - det plejede at være ved scenen, da det er det mest uforstyrrede sted, men efter alle de udendørs koncerter har de ikke ryddet ordentligt op :evil: så der ligger ret mange glasskår....

 

Hvis I ikke lige bor i nærheden af Lunden, så er Karla og jeg også ofte at finde ved Husodden eller i Bygholm Park :-D og vi vil altid gerne hilse på... Selvom Karla kan være lidt en reserveret dame af og til...

 

nej hvor lyder det godt, jeg tror at jeg en af dagene så vil kigge op forbi en tur, jeg selv bor nede bagved fængslet, så der er jo ikke så langt, jeg har så ikke haft trunte så meget ude blandt andre endnu ved at hun først fik sin vaccine og sin nummerplade:mrgreen: i forgårs fik afvide af min dyrelæge at vi lige skulle vente til hun havde fået den, men vi kigger op en tur, for hun har godt af og lære andre hunde og kende og ikke være bange, håber det kan hjælpe lidt på hende for hun bliver så bange når vi er ude og tisse og naboens hund gør, så er der en der kan finde ind i en hvis fart rart sjovt og se :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Eeej møg!! Er lige kommet i tanke om at jeg skal på arbejde til 15 på mandag! Møg.. Ville det passe jer andre hvis det blev rykket til kl.16 måske? Ellers må vi bare komme en anden dag :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
He he CilleSofie, aftalen er altså kl 16 i forvejen :-D

Så håber du kan nå det?

 

Haha okey super. Ved ikke hvorfor jeg troede fra at det var 15. Men jeg skynder mig ligeså snart jeg har fri. Håber vi kan nå det til kl.16. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer

 

Har besluttet mig for ikke, at komme imorgen:)

 

Vi er jo midt i en vigtig prægningsperiode og vores hvalp har endnu kun haft mødt en anden hvalp på sin egen alder, som hun rent fysisk kunne lege med og mener derfor det vil være for overvældende for hende, at skulle tage stilling til flere hvalpe på en gang, på nuværende tidspunkt. Så vi holder os til one-on-one hvalpeleg ind til hun har fået mere 'hår på brystet' og er blevet mere bevidst om sig selv, men der går forhåbentlig ikke så lang tid :-)

 

I må ha en super dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer

 

Har besluttet mig for ikke, at komme imorgen:)

 

Vi er jo midt i en vigtig prægningsperiode og vores hvalp har endnu kun haft mødt en anden hvalp på sin egen alder, som hun rent fysisk kunne lege med og mener derfor det vil være for overvældende for hende, at skulle tage stilling til flere hvalpe på en gang, på nuværende tidspunkt. Så vi holder os til one-on-one hvalpeleg ind til hun har fået mere 'hår på brystet' og er blevet mere bevidst om sig selv, men der går forhåbentlig ikke så lang tid :-)

 

I må ha en super dag

 

Du er sikker på hun ikke bare skal kastes ud i det? Vi kan jo fx starte med alle at have hvalpene i snor, så kan du se der, hvordan det går, om hun bliver tromlet, når de leger i snor. Hvis det går godt kan du slippe hende løs.

 

Min hvalp har lige netop rundet de 3 kg og Jackson er vist heller ikke ret stor tror jeg.

 

Hvor meget vejer hun nu? (og hvad hedder hun egentlig).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Så er chokoladekagen bagt til i morgen!! MUMS den er god skal jeg hilse og sige...

 

Jeg tror heller ikke det vil være for overvældende for hende, medmindre hun i forvejen er en meget usikker hvalp papi. Desuden vil legen jo blive mere "one on one" hvis de er 4 hvalpe frem for tre, så de kan lege sammen uden at 1 sidder og er udenfor.

Og alle hvalpene er jo små.

Men ellers kan det nok arrangeres at mødes en anden dag hvor I har mere mod på det!

 

Jeg glæder mig til i morgen :)

 

Ps. netop fordi I er i en vigtig præningsperiode ville det give hende en god oplevelse og erfaring at møde hvalpe på sin egen alder og størrelse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er chokoladekagen bagt til i morgen!! MUMS den er god skal jeg hilse og sige...

 

Jeg tror heller ikke det vil være for overvældende for hende, medmindre hun i forvejen er en meget usikker hvalp papi. Desuden vil legen jo blive mere "one on one" hvis de er 4 hvalpe frem for tre, så de kan lege sammen uden at 1 sidder og er udenfor.

Og alle hvalpene er jo små.

Men ellers kan det nok arrangeres at mødes en anden dag hvor I har mere mod på det!

 

Jeg glæder mig til i morgen :)

 

Ps. netop fordi I er i en vigtig præningsperiode ville det give hende en god oplevelse og erfaring at møde hvalpe på sin egen alder og størrelse :)

 

Mmm.. Glæder mig til kage :mums: (og hvalpetræf)

 

Er den stor, Øregårdsparken? Altså så stor at vi skal vi aftale et mødested?

 

Der er kun 5 km derud fra mig af har jeg lige fundet ud af (skulle jo lige finde ud af hvilken vej jeg skulle køre - det var så bare ligeud hele vejen op ad Strandvejen :stupid:), så hvis det er en succes, synes jeg helt sikkert vi skal lave hvalpelegestue derude engang om måneden eller sådan noget. Så kan vi skiftes til at bage kage :blink: Der er efterhånden rimelig mange københavnerhvalpe herinde på forummet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Ja og udover det er der en del hvalpe i området herude. Jeg arbejder hos den lokale dyrlæge så jeg hænger gerne et opslag op. Det kunne være rigtig fedt med en fast dag!

 

Parken er ikke særlig stor, man kan se hele vejen rundt, men lad os for god orden skyld sige at vi mødes på plænen foran legepladsen, det skulle være til at finde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...