Hop til indhold

Min hund vil ikke tisse udenfor! :(

Gæst CilleSofie
 Share

Recommended Posts

Gæst CilleSofie

Jeg har haft min hvalp siden i fredags, og det går meget godt med ham. Vi lufter ham ofte, efter han har leget, sovet og spist. Han er god til selv at pive lidt når han vil ud. Men problemet er at han ikke har tisset én eneste gang udenfor, siden vi fik ham. Eller jo, én gang har han faktisk, men det var også den eneste. Han er tilgengæld god til at lave det store ude, hver gang vi er ude næsten. (Det har han aldrig gjort indenfor.) Han tisser dog herinde i lejligheden. Og gerne lige efter han har været ude og blive luftet. HVORFOR?? Imorges gik min kæreste med ham ved en 07 tiden, og da lavede han stort. Ligeså snart de kom hjem, løb han ind i stuen og tissede. Og han har ikke tisset siden?? Da jeg så gik tur med ham igen ved 11 tiden, lavede han stort igen, men ingen tisseri.

Hvad er der galt her??

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er endnu ikke tryg nok til at turde tisse udenfor. Udenfor lugter der af hundetis alle steder i hundens næse - og den lille fyr skal ikke risikere at sætte sit duftspor et sted der ikke "tilhører" ham...

Prøv at lave et fast tissested. Et sted hvor der er ro og fred og helst ikke for mange andre hunde der tisser der... og gå til samme sted hver gang, indtil han finder ud af, at der ikke sker noget slemt ved at tisse udenfor...

Og så må man simpelthen bare blive ude til han har tisset ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft min hvalp siden i fredags, og det går meget godt med ham. Vi lufter ham ofte, efter han har leget, sovet og spist. Han er god til selv at pive lidt når han vil ud. Men problemet er at han ikke har tisset én eneste gang udenfor, siden vi fik ham. Eller jo, én gang har han faktisk, men det var også den eneste. Han er tilgengæld god til at lave det store ude, hver gang vi er ude næsten. (Det har han aldrig gjort indenfor.) Han tisser dog herinde i lejligheden. Og gerne lige efter han har været ude og blive luftet. HVORFOR?? Imorges gik min kæreste med ham ved en 07 tiden, og da lavede han stort. Ligeså snart de kom hjem, løb han ind i stuen og tissede. Og han har ikke tisset siden?? Da jeg så gik tur med ham igen ved 11 tiden, lavede han stort igen, men ingen tisseri.

Hvad er der galt her??

Jeg mener der er nogle der har haft succes med at gå en tur med hvalpen. Gå hjem og så lige vende ved døren og gå ud igen. Giver det mening?

Har opdrætteren haft dem meget ude? i så fald, hvilket underlag har de så været på? Det kan nemlig også spille ind. Nogle hvalpe kan ikke finde ud af at tisse på græs hvis de har været vandt til at gå på fliser eks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I har en have, så skal du lufte ham i den.

Helt små hvalpe kan ikke lide/er ikke vant til at tisse ude i den store verden. Før I fik ham var det jo fint hvis han bare ikke tissede i sovekassen. Snak med opdrætter om, hvad han har været vant til inden I fik ham. Hvis han er født i en lejlighed, så har han slet ikke fattet, at man må/skal tisse udendørs.

Hvis I bor i lejlighed og ikke har nogen have, så må I hver gang I går tur starte med at tage ham hen til det samme sted hvor han må tisse.. Det er ikke sikkert, at et hundetoilet er så godt, for han kan godt være usikker over lugtene fra alle de andre hunde.

---Men et lille stykke græs. Og saml endelig hans små lorte op, hvis I er nødt til at bruge fællesarealer til hvalpewc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener der er nogle der har haft succes med at gå en tur med hvalpen. Gå hjem og så lige vende ved døren og gå ud igen. Giver det mening?

Har opdrætteren haft dem meget ude? i så fald, hvilket underlag har de så været på? Det kan nemlig også spille ind. Nogle hvalpe kan ikke finde ud af at tisse på græs hvis de har været vandt til at gå på fliser eks.

det er faktisk en god pointe - du bor inde i byen ikke? Karla hverken kan eller vil tisse på fliser.... det skal være jord eller græs. Jeg har intet gjort for at aflære dette, da jeg synes det er rart at min hund ikke sætter sig på fortovet ;-) Men hvis han ikke er vant til fliser og morgenturen er på fortov, så kan det være der "hunden ligger begravet"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Han er vokset op på landet, og er vandt til at besørge udenfor. Opdrætteren havde en stor flot have med græs som de kunne bolte sig i, og da havde han ingen problemer.

Min kæreste foreslog også at det var pga. alle de andre hunde-lugte der var her, at han ikke havde lyst til at tisse. Men jeg synes alligevel det er underligt, nu når han godt kan lave stort??

Problemet er også bare, at der er så mange hunde her i området, og ikke så forfærdelig meget grønt lige i nærheden. Altså man skal gå lidt for at komme til parker og sådan, og det er han vidst stadig for lille til. Der er nogle grønne områder, og det er for det meste her han laver stort, men han vil ikke tisse. I dag var jeg ude med ham i næsten 20 min. Hvor vi skiftevis gik lidt, og så satte os stille og rolige steder med grønt, men han ville bare ikke tisse. Og nu begynder det da at bekymre mig at han ikke har tisset siden kl.07 imorges!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Vi har lige været ude og gå, og vi gik hen et sted hvor der ikke er særligt mange hunde der bliver luftet. I starten var han en del nervøs, men så gik han og snusede lidt, og så legede vi lidt spor, og så TISSEDE han!! Kan i forestille Jer hvor stolt og glad mor blev, for ikke at nævne lettet! Puuhaa. Det var dejligt! Tror vi går præcis samme sted hen de næste mange gange, så han kan vende sig til at tisse ude. Mange tak for jeres gode råd :-) Åååh, hvad skullle jeg dog gøre uden Jer, kloge hunde-ejere! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen, tisser han ikke derhjemme??? :shock:

Hvis han er bange for at tisse ude i den store verden så må han jo indtil videre tisse på en avis.. --Eller på gulvet.

Hvad får han at spise? Og drikke?

Når I går tur, så gå altid til det samme grønne stykke græs. Helst et sted, hvor han har tisset før. Og ROS ham endelig, når der kommer en tår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Jammen, tisser han ikke derhjemme??? :shock:

Hvis han er bange for at tisse ude i den store verden så må han jo indtil videre tisse på en avis.. --Eller på gulvet.

Hvad får han at spise? Og drikke?

Når I går tur, så gå altid til det samme grønne stykke græs. Helst et sted, hvor han har tisset før. Og ROS ham endelig, når der kommer en tår.

Jo, altså i dag tissede han jo hjemme ved en 07 tiden, efter han var blevet luftet. Og så har han ikke tisset før lige for 10 min. siden. Det bekymrede mig også en del.

-han spiser Kingsmore Hills Puppy tørfodder (tror jeg det hedder) og drikker bare vand. :) . Han får også lidt godbidder engang imellem stegt kylling eller dentastix.

Link til indlæg
Del på andre sites