Gæst Miss_menelli Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Hej alle sammen. Tænkte jeg hellere måtte præsentere mig og min Bamse ordentligt, inden jeg begynder at overrende forumet Jeg er selv 25 og fra det midtjyske. Er vokset op med jagthunde - Først en dejlig korthåret gravhund, og siden en kleiner münsterlænder. Begge to fantastiske hunde, der desværre ikke er her længere. Elsker jagthundenes sind, især kleineres, som var den mest fantastiske, kærlig hund man kan forstille sig. Nu har mig og min kæreste så fået vores første egen hund. Bamse er en "genbrugs" hund, vi fik fra en pige i, der havde valget mellem hunden eller lejligheden, da han gøede af alt. Han er ca. 3 år og vi har fået at vide han er en blanding mellem en grønlands slædehund og hvid schæfer, men vi tror selv på samojede og golden retriver (bud er velkomne) :blink: Han har inkl. os haft 3 hjem siden han flyttede fra familien som hvalp, men er faldet fantastisk godt til. Det tog ikke en uge, før han vidste hvor han hørte til, og nu skulle man tro han havde boet hos os hele livet. Han er i det store hele en englebasse med krudt i r****n. Mindre end 1½ times gå/løbetur om dagen + leg og træning dur' ikke! Da vi er førstegangs hundejere på egne ben, tænkte jeg at forummet her var perfekt til at finde råd og inspiration. Der er jo ikke længere Moaar til at tage over når der er noget man ikke har helt styr på, med vovsen. (Dog er det hendes job at fjerne tæger - Hun spotter dem med det samme ?!?) Håber at få glæde af forummet, og at jeg selv kan bidrage med lidt fornuftigt i ny og næ! Og så lige et par billeder af bæstet det hele drejer sig om: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa&Molly Besvaret Juni 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2009 Velkommen til, håber I bliver glade for siden.. Hvor er han dejlig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juni 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2009 Årh hvor er han skøn Dejligt at I kunne give ham et godt hjem :5up: Jeg må give dig ret i at det ser ud til at der er golden i ham, især på billedet hvor han sidder i profil Hov, og velkommen til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2009 Velkommen til håber du vil hygge dig her... Jeg vil give dig ret i, at jeg ikke helt tror på blanding grønlandsk slædehund / schæfer, så skjuler han det ihvertfald godt Golden ligner han meget... men hvor er knækørerne mon kommet fra ? men dejlig ser han nu ud:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigg120209 Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Velkommen Han ser godt nok flot ud - kunne ligne "border knækøre?", men ja ligner i hvert fald noget golden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Velkommen til, han er en flot hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Tak for alle de pæne kommentare om Bamse! Var lige hos dyrlægen med ham i dag, og vi kom til at snakke om hans race. Han mente også det var golden retriver og samojede pga. den meget tykke underuld i pelsen, samojede smilet og den krøllede hale. "Griseørerne" mener han er pga. hans gener ikke kunne blive enige om hvilken race de skulle ligne, så det blev en blanding Men det er altid sjovt at få bud på det, selvom vi nok aldrig finder ud af det med sikkerhed!! Lige et typisk billede af hans "smil" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Det er en smuksak Velkommen til. glæder mig til mange flere billeder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 velkommen til, og sikken en fin lille hund i har jer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2009 Velkommen til Smuk hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juli 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2009 Nørj hvor er han bare bamse-dejlig! Og hvor er det godt han er faldet så fint til! Han minder mig så meget om min Mosters tidligere hund Lady (der også var omplaceringshund). Hun var også en Golden/samojede-blandning, dog med "strit-ører". Mon ikke Bamse's ører bare er 50% golden og 50% Samojede? - dejlige er de i hvert fald! Bamse lyder somom han ville være en perfekt legekammerart til Mio - hvor i "Midt" bor I? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jesper w Besvaret Juli 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2009 Hej. og velkommen til. Det er en dejlig hund du har. Jeg syne han ser virkelig flot ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Tusind tak for alle roserne - N1nna, jeg bor i Ikast, så der er lidt langt til århus. Det er ellers der Bamse manden stammer fra, så han ville nok føle sig på hjemmebane Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Karumski Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Velkommen til. Håber at du bliver glad for at være her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Velkommen til Lige meget hvilken race han er ser han altså dejlig ud ham Bamse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 8, 2009 Rapporter Share Besvaret August 8, 2009 Hej Miss Menelli, Smuk hund du har. Men han er ikke en blanding af schäfer/Grønlandsk slædehund, nok nærmere det din dyrlæge sagde . Jeg har nemlig sådan en hund og han ser sådan ud: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret August 8, 2009 Rapporter Share Besvaret August 8, 2009 Hehe, ja de ligner godt nok langfra hinanden! Det er ellers en super smuk hund, du har dig! Bamse er heller ikke højere end 50cm over skulderen, så selv golden og samojede er faktisk usandsynligt! Den type blandinger jeg har set, er noget højere - Især hanhundende. Det bedste bud jeg har fået, indtil videre er, at der er en del dansk spids i ham - Resten er der endnu ikke nogen gode bud på, og jeg er selv på bar bund. Men det betyder jo heller ikke noget - Det er kun af nysgerrighed det kunne være sjovt at vide Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 8, 2009 Rapporter Share Besvaret August 8, 2009 Heej Ja, hvor er det godt at i kan give den søde, smukke hund et blivende hjem - han ser skøn ud!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts