Gæst Reaper Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Hej alle sammen. Nu har jeg brug for lidt gode råd. Sagen er den at mig og min kæreste bor hjemme hos mine svigerforældre, og vi har en dejlig tæve på halvandet år. Hun er opvokset sammen med deres hund, og de har jo altid boet sammen. De har lige fået et kuld hvalpe - for jer som ikke ved det. Vi står nu og skal flytte i lejelighed, og dvs. at vi er kommet frem til en af mulighederne. 1. Donna skal starte med at bo alene sammen med os - men hun vil ikke have en anden at snakke hundsk med. Hun kan godt være nogenlunde alene hjemme. 2. Vi skal beholde en af Donnas hvalpe - kastrerer den og lade dem bo sammen med os. Alle hendes hvalpe er hanner. Her er problemet at jeg har hørt og set at kastrerede hanner som er Cavalier king charles har tendens til at få grim og filtret pels? Og så selvfølgelig tænker jeg på Donna, om hun gider hvalpene når de bliver 8-10 uger gamle. 3. Vi kan købe en tæve hvalp? 4. vi kan købe en tæve - på 1 års tid? Jeg håber I kan komme med lidt indslag, og meninger til hvad I måske synes ville være bedst for alle parter. Det skal siges at vi gerne vil have en hund nr. 2 - slet ingen tvivl om det. Og det skal selvfølgelig ikke forståes som det bare er en erstatning til Donna, som ven. Sådan er det ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst azza Besvaret Juli 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2009 Hmm. . Ved ikke helt hvad der ville være det klogeste men personligt ville jeg nok vælge at anskaffe mig en ny hund. Men så er sagen jo bare om det skulle være en hvalp eller ej. Selv ville jeg nok vælge en hvalp så man kender den fra start, men så er spørgsmålet jo igen om hunden har overskud til flere hvalpestreger på det tidspunkt :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret Juli 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2009 Mine forældre har både deres tæve og en af hannerne (de fik ham ikke solgt, men er super glade for at have ham nu) det går super godt. Tæven sætter ham stædig på plads, hvis han bliver for fræk:blink: men ellers så hygger de sig bare sammen og nyder livet. Begge bliver trænet hver for sig og begge bliver trænet i alene hjemme tid... så at beholde en og kast. er helt klart en mulighed. Det med pelsen det skal jeg ikke være klog på, men en del tråde herinde om lige det emne at belyst at det er meget forskælligt hvordan hunden reagere... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Reaper Besvaret Juli 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2009 Ja, det er lige præcis det - det sætter gang i tankerne Hvis vi får den lejelighed vi har kig på, så får vi den allerede fra d. 15 i denne måned. Men her kommer Donna ikke med - hun bliver hos svigerforældrene til hvalpene er flyveklar. Så jeg tænker, hvis man tager en hvalp - så har vi jo noget tid endnu til at være alene med den, og så vil den måske ikke forbinde Donna med en ekstra mor, når nu hun først kommer ca. 4 uger senere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2009 I kunne sterilisere Donna? Så slipper I også for flere hovsa-kuld med svigerforældrenes.. Generelt er der større helbredsmæssig fordel ved at sterilisere en tæve end at kastrere en hanhund. Med hensyn til pelsen, så KAN den ændre sig både efter sterilisation og efter kastration. Men det er ikke sikkert den gør det. --Man skal passe på med kosten, for både steriliserede tæver og kastrerede hanhunde bliver lettere fede. --Silke blev steriliseret for 1½ år siden. Hendes pels er blevet lidt "uldet" på lårene. Men resten af pelsen er lige så rød og blank som altid. Hun er blevet mere sulten. Hun spiser altid sin mad helt op. Men hun har kun taget en lille smule på -fra 30 til 31 kilo. Jeg sørger for ekstra motion til hende. Og så spiser hun gulerødder hver dag. De mætter uden at fede. Hvor mange af hvalpene har i købere til? Det er jo ikke altid, at der er købere til hele kuldet lige fra de er 8 uger... ---Åja... hvor mange hunde kan I få varig tilladelse til at have i den lejlighed I har kik på? Heromkring hvor vi bor kan man de fleste steder kun få tilladelse til én hund... Og enkelte steder to.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2009 Nåh, ja... Jeg synes helt klart, at I skulle beholde en af hvalpene. Det er der altså ingen problemer i. Der er da større risiko for at noget går galt, hvis I køber en tævehvalp og sætter sammen med jeres tæve. Eller en voksen tæve... Når Donna er vant til at have en hel flok af frække drengehvalpe omkring sig, så er det da ren ferie, når der kun er én tilbage. Og I kan jo vælge den, hun enes bedst med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Reaper Besvaret Juli 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2009 Tak for svar alle sammen Der bliver ikke nogen problemer med Donna og svigermors hund fremover, han flytter jo ikke med. Jeg vil ikke stereriserer Donna (endnu) - grunden til det, er at det altid har været planen vi skulle have et kuld hvalpe, fordi jeg har 2 familiemedlemmere der rigtig gerne vil have en hvalp - men grundet fx. min egen mor som vil have en venter tvillinger inden 14 dage, vil jeg ikke give hende en hund endnu - der bliver vidst rigeligt at se til. Derfor skal Donna have et kuld hvalpe mere - på et eller andet ukendt tidspunkt. - men hun skal steleriserers på et tidspunkt. Vi har fået tilladelse til at have 2 hunde - og hende som udlejer lejeligheden har hilst på Louis, så hun kunne se det var små og søde hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2009 Tak for svar alle sammen Der bliver ikke nogen problemer med Donna og svigermors hund fremover, han flytter jo ikke med. Jeg vil ikke stereriserer Donna (endnu) - grunden til det, er at det altid har været planen vi skulle have et kuld hvalpe, fordi jeg har 2 familiemedlemmere der rigtig gerne vil have en hvalp - men grundet fx. min egen mor som vil have en venter tvillinger inden 14 dage, vil jeg ikke give hende en hund endnu - der bliver vidst rigeligt at se til. Derfor skal Donna have et kuld hvalpe mere - på et eller andet ukendt tidspunkt. - men hun skal steleriserers på et tidspunkt. Vi har fået tilladelse til at have 2 hunde - og hende som udlejer lejeligheden har hilst på Louis, så hun kunne se det var små og søde hunde. Hvis det er en lejlighed i en boligforening og der er andre lejere, så er det IKKE udlejer, der bestemmer, om der må bo hunde i lejlighederne. Så er det noget, der vedtages på beboermøder. Uanset hvor små og søde hundene er. Men hvis det er en del af et helt privat hus, I skal leje, så er der selvfølgelig ingen problemer, ---hvis I kan blive boende -altså det ikke er en fremlejebolig for en begrænset tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Reaper Besvaret Juli 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2009 Hende som udlejer lejligheden ejer selv det hele Og det er selvfølgelig ubegrænset. Der er fundet hjem til mindst 2 af hvalpene, og en 3. hvis vi selv beholder en. Desuden har vi 2 hundepiger på 13 år, som også vil have en hver - men her skal forældrene selvfølgelig ind over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst azza Besvaret Juli 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2009 De lyder som om alt løser sig rimelig godt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts