Hop til indhold

Flåtbid..

Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Gæst n1nna

Vi har desværre ikke været effektive nok med gennemsøgningen af Mio, hvilket har resulteret i to flåt-bid, til trods for Bayvantic. :damn: :cry:

Den ene opdagede vi, og fik den fjernet, men den var allerede meget stor, og den anden har vi slet ikke opdaget. :cry:

Begge steder er der opstået en bule (det var sådan jeg opdagede den, hvor flåten allerede var væk), men ved den der allerede var væk, er der kommet en sår-krans, perfekt rund, omkring bulen.

Jeg havde ham selvf til dyrlægen, der sagde jeg skulle holde øje med det.

Nu har det desværre spredt sig på hele hans halsparti, hvor der er pels-løse pletter, og små-sår. :megaked:

Vi har fået noget creme af dyrlægen, som vi skal forsøge os med i en uges tid/14 dage, da han ikke mente det spredte sig hurtigt nok til, at være skab (han havde heller ikke feber).

Er der nogen der har oplevet noget lign., og hvad var evt. løsningen for Jer?! :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan får også de buler efter en flåt.

Aslan e også proppet med sår, men jeg tror altså det grunder i hans busk kærlighed :mrgreen: (og så var Freya og Nala vidst også i hans pels og lede efter lopper :mrgreen::blink: )

Men vi skal til unghundecheck på mandag og så får vi tjekket der (vi har prøvet noget disinfoserende shampoo, og dette hjalp ikke men gav til gengæld helt vildt tør hud)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Må lige anbefale noget fantastisk creme til rifter/osv..

Det hedder Pili Natur Lotion, og det er super godt.

Mios reaktion på flåt-biddet har spredt sig lidt, men efter vi er begyndt at smørre ham med cremen, ser det meget pænere ud.

Dyrlægen vurderede heldigvis, at det hverken var ringorm eller skab! :klap:

Vores dyrlæge ville ikke direkte anbefale cremen til brug på mennesker, fordi det er til dyr, men han fortalte at han selv bruger det til fx rifter.

Jeg prøvede det, sidst Mio kom til at rive mig med hans klo, og det virker somom hævelsen bliver mindre, når man kommer det på med det samme. :5up:

Tak for alle svar herinde :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites