Gæst n1nna Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Vi har desværre ikke været effektive nok med gennemsøgningen af Mio, hvilket har resulteret i to flåt-bid, til trods for Bayvantic. :damn: Den ene opdagede vi, og fik den fjernet, men den var allerede meget stor, og den anden har vi slet ikke opdaget. Begge steder er der opstået en bule (det var sådan jeg opdagede den, hvor flåten allerede var væk), men ved den der allerede var væk, er der kommet en sår-krans, perfekt rund, omkring bulen. Jeg havde ham selvf til dyrlægen, der sagde jeg skulle holde øje med det. Nu har det desværre spredt sig på hele hans halsparti, hvor der er pels-løse pletter, og små-sår. Vi har fået noget creme af dyrlægen, som vi skal forsøge os med i en uges tid/14 dage, da han ikke mente det spredte sig hurtigt nok til, at være skab (han havde heller ikke feber). Er der nogen der har oplevet noget lign., og hvad var evt. løsningen for Jer?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2009 Jeg har aldrig oplevet at et flåt"bid" har bredt sig.. Er det ikke muligt at han har gået i noget buskads, hvor der har været nogle småtorne? Eller har han leget med en hvalp med skarpe tænder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2009 Jeg har pillet en hel del flåter af Karla efterhånden hun synes at tiltrække dem... Men har aldrig oplevet hveken den "ring" du taler om, eller at det bredt sig er du sikker på, at det er et flåtbid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juli 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2009 Jeg synes det er for "perfekt" rundt til at være kradsemærke/rift/bid?! Men jeg har ikke nogen ide om hvad det ellers kan være? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2009 er jeg den eneste der tænker ringorm? eller forveksler jeg symptomer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2009 er jeg den eneste der tænker ringorm? eller forveksler jeg symptomer det kunne det godt være.... http://www.dogchatforum.com/ringworm-in-dogs.htm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2009 Jeg har oplevet 'ringen' både på hunde og på ægtemanden, lægerne siger det er helt normalt og ufarligt, der er ingen sammenhæng mellem ringen og borelea eller andet farligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2009 Aslan får også de buler efter en flåt. Aslan e også proppet med sår, men jeg tror altså det grunder i hans busk kærlighed (og så var Freya og Nala vidst også i hans pels og lede efter lopper :blink: ) Men vi skal til unghundecheck på mandag og så får vi tjekket der (vi har prøvet noget disinfoserende shampoo, og dette hjalp ikke men gav til gengæld helt vildt tør hud) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juli 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2009 Må lige anbefale noget fantastisk creme til rifter/osv.. Det hedder Pili Natur Lotion, og det er super godt. Mios reaktion på flåt-biddet har spredt sig lidt, men efter vi er begyndt at smørre ham med cremen, ser det meget pænere ud. Dyrlægen vurderede heldigvis, at det hverken var ringorm eller skab! :klap: Vores dyrlæge ville ikke direkte anbefale cremen til brug på mennesker, fordi det er til dyr, men han fortalte at han selv bruger det til fx rifter. Jeg prøvede det, sidst Mio kom til at rive mig med hans klo, og det virker somom hævelsen bliver mindre, når man kommer det på med det samme. :5up: Tak for alle svar herinde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts