Hop til indhold

Bøde for at arrangere hundekampe


Gæst mullergris
 Share

Recommended Posts

Gæst mullergris

jeg sad lige og læst nyheder på tv2 og så så dette som gjorde mig noget så gal i hovedet:evil:, hva fanden tænker de på, ja jeg ved ikke hvad jeg ikke kunne gøre ved dem, og afholde hundekamp:evil::evil::evil:

 

troede godt nok ikke det fandt sted her i lille danmark, men det gør det åbenbart, og så at han bare fik en bøde på 3000 kr, føj for en led karl

 

her er linket: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-23612400.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CookiesMoar

Der findes vel hundekampe i mange byer...

 

Så vidt jeg har hørt skulle det være udbredt i Odense på private adresser... (desværre ingen beviser eller konkrete bud, ellers havde jeg kimet politiet ned indtil de ville tage affære).

 

I min tidligere hjemby var der en gruppe unge der gik og trænede deres hunde til at optræde agressivt overfor piger/kvinder, så de "drenge" kunne overfalde og befamle dem...

 

Det er en syg verden vi lever i, hvor mange mennesker ikke ser deres hunde som andet end brugsgenstande for deres egen egoisme og syge lyster...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris
Der findes vel hundekampe i mange byer...

 

Så vidt jeg har hørt skulle det være udbredt i Odense på private adresser... (desværre ingen beviser eller konkrete bud, ellers havde jeg kimet politiet ned indtil de ville tage affære).

 

I min tidligere hjemby var der en gruppe unge der gik og trænede deres hunde til at optræde agressivt overfor piger/kvinder, så de "drenge" kunne overfalde og befamle dem...

 

Det er en syg verden vi lever i, hvor mange mennesker ikke ser deres hunde som andet end brugsgenstande for deres egen egoisme og syge lyster...

 

hold da op det var jeg slet ikke klar over, men er det klamt og jeg kan godt forstå at du ville ringe til politiet det ville jeg godt nok også gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris
3000 kr. - det siger virkelig noget om hvor "højt" vi prioriterer dyrevelfærd i dagens Danmark :roll:

 

 

ja det siger ikke ret meget desværre, personligt kunne jeg godt tænke mig at der var noget dyrepoliti ligesom i usa og england. men de er jo åbenbart lige glade her i danmark

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
3000 kr. - det siger virkelig noget om hvor "højt" vi prioriterer dyrevelfærd i dagens Danmark :roll:

 

Sat i forhold , hvad skulle straffen/bøden så have været??

 

Hvornår er det godt nok ??

 

Ja jeg spørger fordi der altid kommer et indlæg som eks. dit hvor den udmålte straf/bøde kritiseres.

 

Hvem er "dommer" nok til at turde sætte en pris på .

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det siger ikke ret meget desværre, personligt kunne jeg godt tænke mig at der var noget dyrepoliti ligesom i usa og england. men de er jo åbenbart lige glade her i danmark

3000 kr er i den høje ende af hvad jeg har hørt længe, men det er skræmmende at se hvor små bøder der bliver givet for så grove lovovertrædelser:evil:

 

Men at de er begyndt at bruge hundene på kvinder/piger for deres egen morskabs skyld, chokerer mig lidt:shock: et er at blive passet op at en mand, men når der er en køter med i billedet så bliver det fandme farligt:evil:

 

Jeg bryder mig ikke om at vi skulle have et dyrepoliti som i USA da de går lidt over stregen noglegange og ikke tager højde for mennesket som også har brug for hjælp mange gange. Men den engelske metode syntes jeg er mere human for både dyr og ejer, men jeg gider ikke at se flere af de der serier på Animalplanet om dyrepoliti, der går lidt for meget sæbeopera i den, når de frelser dyrene...

 

Men hvis der er nogle der har overskud til det så prøv at gå ind på heste-nettet og find sagen om Eros i debatten, det er endnu en glimrendene historie om hvor godt vores system virker:roll::evil:

(nb. sagen om Eros er meget lang)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sat i forhold , hvad skulle straffen/bøden så have været??

 

Hvornår er det godt nok ??

 

Ja jeg spørger fordi der altid kommer et indlæg som eks. dit hvor den udmålte straf/bøde kritiseres.

 

Hvem er "dommer" nok til at turde sætte en pris på .

 

Ikke desto mindre, så kan det jo stadig betale sig for manden :(

 

Så vidt jeg ved, så er der penge indblandet i det skidt - i hvert fald af hvad jeg har hørt. Det er ikke ren underholdning at se de to hunde flænse hinanden. Det er jo et væddemål, hvems hund slår hvems ihjel, den der vinder, scorer kassen for sin ejer :cry:

 

Så er 3000 jo ingen ting, hvis nu vedkommende har deltaget i flere hundekampe med sin hund og vundet :megaked:

 

Og se, nu læste jeg først artiklen nu, hvor jeg har skrevet det.. Så det er jo rigtig nok.. Ergo skal der jo en klækkelig bøde til, for bare at eliminere risikoen for hundekampe lidt - så kan 3000kr imo umuligt være nok. Det er jo kun hvad 2 RIGTIG billige hunde koster, DET tror jeg sq ikke på, er det eneste de kan tjene :???: Og ofte koster hunden jo mere end det - ved selvfølgelig ikke, om de får hundene andre steder fra dog..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sat i forhold , hvad skulle straffen/bøden så have været??

 

Hvornår er det godt nok ??

 

Ja jeg spørger fordi der altid kommer et indlæg som eks. dit hvor den udmålte straf/bøde kritiseres.

 

Hvem er "dommer" nok til at turde sætte en pris på .

 

Det ved jeg ikke, men vores regering burde vel tage ansvaret?

 

Eftersom en bøde er tænkt som en straf, så bør det vel også kunne mærkes at man får den? 3000 kr. er ca. hvad en gennemsnitlig mekanikerlærling bruger på en weekend, til sjov og ballade. Hvis en bøde virkelig skulle gøre ondt i økonomien, burde det vel nærmere være noget i retning af en månedsløn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Synes godt nok også 3000kr er lavt sat...

 

jeg har som sagt siddet en uge i spjældet for at være i besiddelse af en kniv(i min bil)...

 

Jeg har været inde og se en retssag hvor en mand blev dømt for hæleri med postkort...1800kr i bøde...

 

 

Så dvs. at det at påføre dyr stor smerte og død, det er ikke meget værre end at sælge stjålne postkort, og åbenbart en mindre forseelse end at være i besiddelse af en kniv?

 

Altså hvis man skulle lade følelserne råde, så skulle sådan en person jo lukkes ind i en "cage fighting"-arena og tæskes fra sans og samling+lidt til...

 

Jeg kunne nok aldrig prissætte et dyrs liv, eftersom man jo anser sine egne for uvurderlige...men jeg vil da mene en straf skal kunne mærkes og være så høj at det ikke kan betale sig at være arrangør eller deltager til den slags...dvs. mindst 100.000 kr. i bøde+fængsel...

Link til indlæg
Del på andre sites

hej. Jeg mener at man bør 1 give manden en bøde i størlmsesordenen 100000 kroner. det skal være en der virkelig batter hvor det gør mest ondt. Derefter bør man nok overveje at aflive hunden.

Dette siger jeg pga... vi har altså nogen hunderacer der kan være rigtigt kære og nuttede... men der er så sandelige osse racer der er til fare for deres omgivelser, hvis de ikke får den rette mængde kærlighed og træning.

Min ejen lille vuffer er en mix af rottweiler og chefer... Lad os nu sige han ikke var kommet til internatet og derefter til os men var blevet ved sin første ejer, havde fået skænd og tersk hverdag så vil en så stor hund altså osse blive et alvorligt problem. Jeg er ret sikker på... at tager du en hvilken somhelst hund... sætter dig ind i racen... etc... giver den meget kærlighed... vi snakker ikke noget med 2 timers samvær her ... nærmere 24. så kan man få en god hund.

Til gengæld... træner du med tersk... hård stemmeføring ... så kan det gå grueligt galt.

Her kommer pointen... jeg tror ikke det er nok at forbyde hundekampe... osse de involverede racer... nu vil folk sige... sandi... det er allerede forbudt... fint... så må man sige...fint så må vi desvære tvunget af omdtændighederne osse enten forbyde detætliggende racer eller sende personen op til en psykologtest før vedkommende kan få tilladelse til at have en sådan hund.

Jeg er opvokset i et område af usa... hvor det er normalt at bruge MEGET store vagthunde til at passe på militære ting. De altså ikke sååååen lige at spøge med... Man burde jo tro at en hunde kamp ville være ret let at se... der bør være blod etc mentror som sagt ikke det at man får dem stoppet er nok.

Det der nok ryster mig mest er som flere skriver at politiet ikke gør ret meget ved det... hvor mange skal bides før politikerne får øjnene op?

forsat god weekend alle.

sandi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Bøder på 100.000 kr og undervisning i empati. Arbejdslejr og puttes i bur til en gang cage figthing, er bare et par stykker af de forslag som der er kommet.

Så forstår jeg bedre Dansk Folkeparti´s popularitet, det er jo lige vand på deres mere og hårdere straf mølle. Em mølle der beviseligt ikke virker. Se bare på USA, hvor der i flere stater ER dødsstraf og alligevel stiger drabstallene også i netop de stater.

 

Sorry det der foreslåes er egentlig bare hævn. Hvilket ikke gør os bedre end de oprindelige gerningsmænd.

 

Rystende. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Bøder på 100.000 kr og undervisning i empati. Arbejdslejr og puttes i bur til en gang cage figthing, er bare et par stykker af de forslag som der er kommet.

Så forstår jeg bedre Dansk Folkeparti´s popularitet, det er jo lige vand på deres mere og hårdere straf mølle. Em mølle der beviseligt ikke virker. Se bare på USA, hvor der i flere stater ER dødsstraf og alligevel stiger drabstallene også i netop de stater.

 

Sorry det der foreslåes er egentlig bare hævn. Hvilket ikke gør os bedre end de oprindelige gerningsmænd.

 

Rystende. :shock:

 

arh...det var ikke et decideret forslag...skrev som sagt, at det var hvis man skulle lade følelserne råde....er jo klar over at det ikke er noget der hører hjemme i et civiliseret samfund...men de 100.000 står jeg ved...

 

Men altså, og nu vil jeg ikke læggge ord i munden på dig, synes du så at 3000kr i bøde er en fair straf for dyremishandling? Du kan være sikker på at forbryderen griner hele vejen ned til banken når han skal betale den bøde...

 

Et eller andet sted må der være tale om en syg person, og derfor burde han nok egentlig have en behandlingsdom....

Link til indlæg
Del på andre sites

Bøder på 100.000 kr og undervisning i empati. Arbejdslejr og puttes i bur til en gang cage figthing, er bare et par stykker af de forslag som der er kommet.

Så forstår jeg bedre Dansk Folkeparti´s popularitet, det er jo lige vand på deres mere og hårdere straf mølle. Em mølle der beviseligt ikke virker. Se bare på USA, hvor der i flere stater ER dødsstraf og alligevel stiger drabstallene også i netop de stater.

 

Sorry det der foreslåes er egentlig bare hævn. Hvilket ikke gør os bedre end de oprindelige gerningsmænd.

 

Rystende. :shock:

 

Jeg går som sådan heller ikke ind for højere straf - men det er nu det, vores system er bygget op om. Og man tjener penge på hundekampe, foruden at det er underholdning (åbenbart :confused: ), så nytter det jo gudhjælpemig ikke, at manden tjener 10'000-30'000DKKR per hundekamp han arrangerer, for så at få en enkelt bøde på 3000DKKR - som Dogfather siger, så går han nok grinende ned til banken og betaler :cry:

 

Optimalt set, ja, så burde de jo komme i en slags "behandling", hvor de lærer at leve ordentligt i samfundet, om det er muligt. Men det praktiserer lille Danmark vist ikke rigtig, desværre... Hvordan det skal gøres, ved jeg så ikke, men ved da, at der har været visse småprojekter, med småkriminelle.. Vist nok..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jamen hvad foreslår du så? Jeg vil såmænd ikke have hævn, jeg tror bare bøden skal være en del større en fortjenesten, ellers er det jo rent til grin.

 

Jeg foreslår skam ikke noget , jeg spørger bare om hvorfor de bøder der gives og de straffe der gives ALDRIG er godt nok.

Hvis man ikke syntes det er godt nok Hvad er så??

 

Og jo det er sgu da hævn.

 

Men altså, og nu vil jeg ikke læggge ord i munden på dig, synes du så at 3000kr i bøde er en fair straf for dyremishandling? Du kan være sikker på at forbryderen griner hele vejen ned til banken når han skal betale den bøde...

Et eller andet sted må der være tale om en syg person, og derfor burde han nok egentlig have en behandlingsdom....

 

Det er muligt at personen har en brist. Det vil jeg lade de skrift kloge vurdere.

Om 3000 er nok??

Ville en bøde på 20.000 afholde ham fra at gøre det igen eller ville en bøde på 100.000 afholde ham. Jeg tvivler. Han ville jo pludseligt skulle finde de penge et sted.

 

Jeg går som sådan heller ikke ind for højere straf - men det er nu det, vores system er bygget op om. Og man tjener penge på hundekampe, foruden at det er underholdning (åbenbart :confused: ), så nytter det jo gudhjælpemig ikke, at manden tjener 10'000-30'000DKKR per hundekamp han arrangerer, for så at få en enkelt bøde på 3000DKKR - som Dogfather siger, så går han nok grinende ned til banken og betaler :cry:

 

Optimalt set, ja, så burde de jo komme i en slags "behandling", hvor de lærer at leve ordentligt i samfundet, om det er muligt. Men det praktiserer lille Danmark vist ikke rigtig, desværre... Hvordan det skal gøres, ved jeg så ikke, men ved da, at der har været visse småprojekter, med småkriminelle.. Vist nok..

 

Nu har jeg så ikke læst hvad mandens intægt reelt har været i forbindelse med hundekampe. Der bliver smidt meget store tal fra både højre og venstre.

 

Normalt procedure er jo så i øvrigt at det man har tjent på ulovlighedder bliver konfiskeret.

 

Hvis gutten er så ematiforladt som det lyder til at han er så tvivler jeg på at han nogensinde vil rette ind i dette samfund. Han vil nu og fremover være fast kunde i retten. Men det er min tolkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jo det er sgu da hævn.

 

Jeg er generelt kun hævntørstig når det går ud over nogen der står mig nær ;-)

 

Du siger at ham krimi-børge der arrangerede hundekampen er for evigt fortabt og dømt til evig kriminalitet, det synes jeg da er lidt sørgeligt, mod tåber kæmper selv guderne forgæves, men de kæmper da i det mindste! Har ikke tænkt mig at give op, læne mig tilbage, trække på skuldrene, føle medlidenhed, droppe straffen af skræk for at jeg er hævntørstig.

 

Så vidt jeg ved bygger Grønlands kriminalsystem på hjælp og ikke straf, det ser heller ikke ud til at hjælpe ret meget på deres kriminelle ;-)

 

Og jo, jeg tænker meget over ikke at få plettet min fine straffeattest, var jeg ligeglad havde jeg tampet løs på mere end en tåbe, så straffesystemet virker da i det mindste på mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er muligt at personen har en brist. Det vil jeg lade de skrift kloge vurdere.

Om 3000 er nok??

Ville en bøde på 20.000 afholde ham fra at gøre det igen eller ville en bøde på 100.000 afholde ham. Jeg tvivler. Han ville jo pludseligt skulle finde de penge et sted..

 

Altså 3000 er ihvertfald i mine øjne ikke nok, og hvis han får en bøde på 100.000 og samtidig fjernes fra samfundet en stund(fængsel), så begår han da ikke kriminalitet imens...

 

Men det er svært....Dk's retssystem har i mine øjne alligevel erklæret fallit i mange henseender...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg er generelt kun hævntørstig når det går ud over nogen der står mig nær ;-)

 

Ditto.

 

Du siger at ham krimi-børge der arrangerede hundekampen er for evigt fortabt og dømt til evig kriminalitet, det synes jeg da er lidt sørgeligt, mod tåber kæmper selv guderne forgæves, men de kæmper da i det mindste!

 

Med tabt for evigt mener jeg at han med en så grundlæggende holdningsbrist overfor andet levende, og sikkert også mennesker( min holdning) så er han uden at jeg kender ham , desværre udenfor pedagogisk rækkevidde.

 

 

Har ikke tænkt mig at give op, læne mig tilbage, trække på skuldrene, føle medlidenhed, droppe straffen af skræk for at jeg er hævntørstig.

 

Nej Fa..... nej.

Men vil fængsel hjælpe?? Fængsel KAN virke afskrækkende. Men virker det som straf. Ja jeg tror det ikke. Ikke i længden.

 

Så vidt jeg ved bygger Grønlands kriminalsystem på hjælp og ikke straf, det ser heller ikke ud til at hjælpe ret meget på deres kriminelle ;-)

 

Kender det slet ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Altså 3000 er ihvertfald i mine øjne ikke nok, og hvis han får en bøde på 100.000 og samtidig fjernes fra samfundet en stund(fængsel), så begår han da ikke kriminalitet imens...

 

Men det er svært....Dk's retssystem har i mine øjne alligevel erklæret fallit i mange henseender...

 

Ja gu er det svært. Jeg sidder ikke med de vise sten . Ikke hele tiden ihvertfald.:engel::mrgreen:

 

Jeg syntes bare det er sjovt / spændende. at stille tingene op over for hinanden. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja gu er det svært. Jeg sidder ikke med de vise sten . Ikke hele tiden ihvertfald.:engel::mrgreen:

 

Jeg syntes bare det er sjovt / spændende. at stille tingene op over for hinanden. :-D

 

 

hehe...det samme her....:mrgreen:

 

Jamen helt sikkert...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CookiesMoar

En rimelig straf...

 

Det kan være svært at sige hvad en rigtig straf ville være. Jeg ville sige at det kommer an på den enkelte person/den enkelte sag.

 

Feks. er der nogen der ved HVORFOR en person begynder med hundkampe?

Er der nogen der ved hvorfor en person kan finde på med fuldt overlæg at mishandle et dyr??

 

Måske nogle blandinger mellem bøder, fængelsesstraf eller andre slags behandlingsdomme ville være den rette vej frem.

En lille bøde er vi alle enige om ikke hjælper, men måske hvis man kunne få det frem i lyset hvorfor den enkelte har ladt sig føre ind på denne sti med hundekampe som fornøjelser, kunne det være at psykolog behandlinger kunne hjælpe, eller med en slags personlig rådgiver der kunne animere en sådan person til andre fornøjelser.

 

Hvis det er for at tjene penge, som jeg har lidt på fornemmelsen at det mange gange er, så skulle man måske gå ind og i stedet arbejde med noget økonomisk rådgivning, for at en person ikke føler sig fristet ind i denne bane...

 

Hvis det er alene pga. syge tanker som fornøjer personen, så kunne en intensiv behandling på et psykiatrisk hospital el. lign. måske være en mulighed, for at vedkommende med tiden vænner sig til at indordne sig under en hvad flertallet vil kalde "normal tankegang".

 

Hvis det er gruppepres, så kunne fængsel, eller hjælp til ændring af vennekreds osv. måske afhjælpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

En rimelig straf...

 

Det kan være svært at sige hvad en rigtig straf ville være. Jeg ville sige at det kommer an på den enkelte person/den enkelte sag.

 

Feks. er der nogen der ved HVORFOR en person begynder med hundkampe?

Er der nogen der ved hvorfor en person kan finde på med fuldt overlæg at mishandle et dyr??

 

Måske nogle blandinger mellem bøder, fængelsesstraf eller andre slags behandlingsdomme ville være den rette vej frem.

En lille bøde er vi alle enige om ikke hjælper, men måske hvis man kunne få det frem i lyset hvorfor den enkelte har ladt sig føre ind på denne sti med hundekampe som fornøjelser, kunne det være at psykolog behandlinger kunne hjælpe, eller med en slags personlig rådgiver der kunne animere en sådan person til andre fornøjelser.

 

Hvis det er for at tjene penge, som jeg har lidt på fornemmelsen at det mange gange er, så skulle man måske gå ind og i stedet arbejde med noget økonomisk rådgivning, for at en person ikke føler sig fristet ind i denne bane...

 

Hvis det er alene pga. syge tanker som fornøjer personen, så kunne en intensiv behandling på et psykiatrisk hospital el. lign. måske være en mulighed, for at vedkommende med tiden vænner sig til at indordne sig under en hvad flertallet vil kalde "normal tankegang".

 

Hvis det er gruppepres, så kunne fængsel, eller hjælp til ændring af vennekreds osv. måske afhjælpe...

Det med økonomisk rådgivning lyder meget god, men ofte er der andre indkomstveje, såsom narkotika og hæleri indblandet mens disse hundekampe er igang, det samler folk så at sige til "god" underholdning samtidig med at de kan slå en handel af eller 2...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...