Zaz-zaz Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Og det kan man så altid tænke lidt over, mens man træner, giver den ene godbid efter den anden og er nok så god ved sin elskede hund http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/331143:Danmark--Hunde-trives-med-hjemloese-ejere-paa-gaden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 jojo, men nu er der jo meget forskel på hvordan folk holder hund .... jeg er foreksempel ikke overbevist om at mit luksuslegeme af et kræ ville stortrives uden at kunne putte under en dyne i en varm seng hver nat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 jojo, men nu er der jo meget forskel på hvordan folk holder hund .... jeg er foreksempel ikke overbevist om at mit luksuslegeme af et kræ ville stortrives uden at kunne putte under en dyne i en varm seng hver nat Det er jeg ret sikker på, at hun ville, hvis hun havde fået lov til det fra starten :blink:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 Det kommer såmænd ikke bag på mig at gadehundene stortrives, det er såmænd også den opfattelse jeg har haft af dem jeg har set. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 De hunde jeg har ondt af er dem som står ved den samme bænk dag ud og dag ind mens ejeren drikker øl. Det kan ikke være særligt berigende. De hjemløse derimod er en helt anden sag og den opfattelse fik jeg faktisk allerede som barn, for min far arbejdede på det tidspunkt inde på Christianshavn tæt på en varmestue for hjemløse og han fortalte at når de hjemløse gik ind i varmestuen for at hente et måltid mad, så gik de ud og gav hunden før de selv spiste :5up: For et par år siden arbejdede jeg sammen med en sygeplejerske, som havde arbejdet meget med hjemløse og dermed kendte dem rigtig godt og hun forsøgte sammen med nogle andre at starte et projekt op med at få lavet et sted, hvor hjemløse kunne "indlægges" når de blev syge og hvor de måtte have deres hunde med, for mange af dem nægtede en påkrævet indlæggelse, fordi de så skulle have deres hund i pension/internat imens, hvilket jo ikke er særlig hensigtsmæssigt for de hjemløses helbred. Desværre lykkedes projektet ikke men det siger en del om de hjemløses forhold til deres hunde Jeg spurgte bl.a. til dyrlægebesøg for hjemløses hunde, altså i forhold til hvordan de klarede det økonomisk og hun fortalte at der er et samarbejde med dyrlæger som behandler hundene når det er nødvendigt og som så får pengene til den første når de hjemløse har fået penge igen og at det fungerer rigtig fint :5up: Så jeg tror faktisk at den artikel har ret, at de hjemløses hunde mange gange har et væsentligt bedre liv end mange "familiehunde" Jeg har i hvert fald ikke ondt af de hunde, det er helt sikkert :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 De hunde jeg har ondt af er dem som står ved den samme bænk dag ud og dag ind mens ejeren drikker øl. Det kan ikke være særligt berigende. De hjemløse derimod er en helt anden sag og den opfattelse fik jeg faktisk allerede som barn, for min far arbejdede på det tidspunkt inde på Christianshavn tæt på en varmestue for hjemløse og han fortalte at når de hjemløse gik ind i varmestuen for at hente et måltid mad, så gik de ud og gav hunden før de selv spiste :5up: For et par år siden arbejdede jeg sammen med en sygeplejerske, som havde arbejdet meget med hjemløse og dermed kendte dem rigtig godt og hun forsøgte sammen med nogle andre at starte et projekt op med at få lavet et sted, hvor hjemløse kunne "indlægges" når de blev syge og hvor de måtte have deres hunde med, for mange af dem nægtede en påkrævet indlæggelse, fordi de så skulle have deres hund i pension/internat imens, hvilket jo ikke er særlig hensigtsmæssigt for de hjemløses helbred. Desværre lykkedes projektet ikke men det siger en del om de hjemløses forhold til deres hunde Jeg spurgte bl.a. til dyrlægebesøg for hjemløses hunde, altså i forhold til hvordan de klarede det økonomisk og hun fortalte at der er et samarbejde med dyrlæger som behandler hundene når det er nødvendigt og som så får pengene til den første når de hjemløse har fået penge igen og at det fungerer rigtig fint :5up: Så jeg tror faktisk at den artikel har ret, at de hjemløses hunde mange gange har et væsentligt bedre liv end mange "familiehunde" Jeg har i hvert fald ikke ondt af de hunde, det er helt sikkert :5up: Ej hellere jeg, selvom jeg ikke er så meget inde i tingene first hand som du er :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 Ej hellere jeg, selvom jeg ikke er så meget inde i tingene first hand som du er :5up: Man kan jo være heldig at rende ind i de rigtige mennesker engang imellem, som har nogle oplysninger man kan bruge Nogle ville nok mene at det er underligt at arbejde på et hospital og så være mere interesseret i hundenes trivsel, men sådan er der jo så meget... Det var i hvert fald dejligt at få bekræftet opfattelsen af, at de hjemløse passer deres hunde rigtig godt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 I øvrigt er det nu ikke kun de hjemløse, som sætter deres hunde højt Jeg oplever med jævne mellemrum patienter, som enten går helt hjem eller går hjem for at lufte hunden og give den mad og så kommer igen senere og forsøger at få planlagt behandlingen så de samtidig kan tage sig af hunden :5up: Men hvad pokker gør man ellers, hvis man skal indlægges og ikke har nogen til at tage over?? Hos mig møder de sjovt nok altid forståelse for det argument :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bibi Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 For flere år siden kom en mand til en opdrætter af Newfoundland , han gik på vejene , hans brændende ønske var en Newfer , han havde bare ikke så mange penge , men ville gerne arbejde beløbet af , det syntes opdrætteren ikke var rimeligt , så hun solgte han en hund , svarende til det beløb manden havde sparet op , der var dog en betingelse , en gang om året skulle han komme forbi hende , så ville hunden blive ordnet igennem og hun ville samtidig sørge for den blev vacc. hvis dette ikke var gjort. Hvor blev hun hejlet ned for at have solgt en hund til/og på den måde , men dem som havde set så meget med afsky til den opdrætter , måtte sluge sine ord igen I dag er det en gammel hund , og turene er korte , men den har nået at set det meste af Danmark , og ikke et sek. har den været alene , hvert år lå turen forbi opdrætteren som lovet , og mange Newffolk har mødt parret på deres vandring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 For flere år siden kom en mand til en opdrætter af Newfoundland , han gik på vejene , hans brændende ønske var en Newfer , han havde bare ikke så mange penge , men ville gerne arbejde beløbet af , det syntes opdrætteren ikke var rimeligt , så hun solgte han en hund , svarende til det beløb manden havde sparet op , der var dog en betingelse , en gang om året skulle han komme forbi hende , så ville hunden blive ordnet igennem og hun ville samtidig sørge for den blev vacc. hvis dette ikke var gjort. Hvor blev hun hejlet ned for at have solgt en hund til/og på den måde , men dem som havde set så meget med afsky til den opdrætter , måtte sluge sine ord igen I dag er det en gammel hund , og turene er korte , men den har nået at set det meste af Danmark , og ikke et sek. har den været alene , hvert år lå turen forbi opdrætteren som lovet , og mange Newffolk har mødt parret på deres vandring Sikke en sød historie og en god opdrætter :5up: Hun har da i den grad set på hundens vel frem for økonomi :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bibi Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 Sikke en sød historie og en god opdrætter :5up: Hun har da i den grad set på hundens vel frem for økonomi :5up: Ja hun var en stor opdrætter med hjertet på rette sted , var der bare flere af dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 Er nu også af den opfattelse at de hunde har det godt... Men kunne nu ik lade være at grine lidt ad den her: "Den mest udbredte form for dyreovergreb i dag er forkælelse. Vi kender alle den fede lille skødehund, der bliver båret rundt og er bange for sin egen skygge, fordi den knap kan huske, hvornår den sidst så en anden hund. " ')"] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bibi Besvaret Juli 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 Er nu også af den opfattelse at de hunde har det godt... Men kunne nu ik lade være at grine lidt ad den her: "Den mest udbredte form for dyreovergreb i dag er forkælelse. Vi kender alle den fede lille skødehund, der bliver båret rundt og er bange for sin egen skygge, fordi den knap kan huske, hvornår den sidst så en anden hund. " ')"] Næsten som min lille Kenzo , han ser dog andre hunde , men vil så meget gerne bæres , ellers tør han ikke skælde dem ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2009 Sikke mange fine historier I kender. Det er faktisk rigtig skønt at læse !!! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts