Hop til indhold

Fantastiske hunde søger kærlige hjem!

Gæst MariePylaia
 Share

Recommended Posts

Gæst MariePylaia

Jeg er helt ny her på siden, og jeg lægger hårdt ud her med en hel masse hunde der mangler hjem! :) Jeg er kommet herind på 'HF' for at finde nogle 'rigtige' hundemennesker, der helt seriøst er klar på at hjælpe disse gode hunde.

Jeg hedder Marie, og jeg har været i Grækenland og arbejde med gadehunde. Jeg er kommet tilbage til Danmark, men jeg kan ikke holde ud at mine nye firbenede venner stadig sidder på internatet, uden en ejer, en familie! Jeg leder altså efter mennesker, der naturligvis ønsker sig en ny bedste ven, men fremfor alt nogle der vil være med til at give en hund en chance den ikke kan få andre steder. I grækenland er nemlig svært at finde et sikkert hjem til en hund - mange folk bliver hurtigt træt af den, og genudsætter den på gaderne.

Det er smukke, raske, søde, glade hunde allesammen. Primært unge eller voksne hunde. Der er ikke mange skødehunde, og andre små hunde. Det er typisk hunde mellem 15 - 60 kg. Og alt der i mellem! Det er også alle sammen blandingshunde - så der er ikke en Formel1 Labrador, eller en Cavalier King Charles Spaniel. :)

Prisen er alene hvad en flybillet koster, så derfor varierer prisen. Typisk ligger prisen på 1500-2500 kr.- IALT. Inden afrejse til DK har hunden været hos dyrlægen, fået eu-pas, chip, vaccinationer og almen undersøgelse. Dog er registrering i Dansk Hunderegister og hundens forsikring ikke inkluderet.

Hundende er altså lige nu i Grækenland (Thessaloniki, Pylaia) - og det er mig personligt der kommer til at ledsage hunden til Danmark.(Kastrup lufthavn) Jeg kender altså alle disse hunde, og jeg kan bestemt stå inde for at de alle er helt fantastiske!

Det skal dog tilføjes at da det er gadehunde og herefter internat-hunde, har mange af dem måske ikke boet indenfor før. Hørt lyden af et TV der flimrer, en støvsuger eller et toilet der trækker op. Ej heller ved de at man ikke må tage en lur på køkkenbordet eller tisse soveværelset - så med disse hunde - som med ALLE andre hunde - er træning, tålmod, kærlighed og naturligvis godbidder helt essentielt! :-)

Spandevis af billeder kan naturligvis sendes!

Jeg håber meget at høre fra nogen! Venligst Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre alle pladser besat i øjeblikket, men jeg vil da bare lige sige, at jeg synes det er et fantastisk stykke arbejde I gør :5up:

Hvis man overvejer en genbrugshund, så er det, som du også skriver, nogle gange et større projekt, men det bærer også lønnen i selv - det er bare vidunderligt at se en bange og kuet hund blomstre op og få selvtillid :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Ja, det er ganske nødvendigt, og jeg kan anbefale alle at bruge en ferie eller lign. på at hjælpe til på et af disse internater - det er en fantastisk oplevelse, og helt modsat er det jo rigtig sørgeligt at man ikke bare kan redde alle sammen, og give dem et kødben, en sofa og en familie!

Ja, der er intet smukkere end en kuet hund der blomstrer - men det er dog ikke tilfældet med disse fine vovser, alle dem der er til adoption, er glade, har gnisten og eeeelsker mennesker. Men de skal naturligvis tilpasses vores menneskelige livsstil, og ikke mindst villle det glæde mig at se bare én af mine guldklumper lære hvad det vil sige at have et menneske der ikke forlader dem igen, den tryghed hunde i virkeligheden bør have.

Du må endelig sige til hvis beslutningen om familieforøgelse alligevel skulle komme på tale! :) Og tak for din besked.

/Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er fantastisk stykke arbejde i laver med de græske hunde, men jeg må dog stille spørgsmåltegn til hvorvidt det altid er at gøre dem en tjeneste :???:

Det kan godt være jeg er uheldig, men de 3 grækere jeg kender bliver aldrig normale hunde, der kommer til at fungere ordentligt i en dansk familie i byen. :(

Måske havde det været anderledes hvis de var blevet formidlet til familier på landet, hvor der ikke var så meget at forholde sig til, men herinde midt i byen er det godt nok svært at være en græsk gadehund....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Mange tak for din besked! :)

Jeg må lige forsvare mig selv, og mine guldklumper. For det første er det ikke bare alle hundende på internatet der er til adoption. Det foregår sådan at vi dernede tester de forskellige hunde, for på den måde at sikre os at vi ikke sender en angst, sky hund i en flykasse, afsted til det kolde Danmark, og lige ind i en 1-værelses på Nørrebro. Deres psyke skal selvfølgelig være af den rigtige støbning for at kunne tackle den store omvæltning - til et bedre liv. De hunde der bliver vurderet for 'skrøbelige' til den store rejse, prøver vi at finde hjem til i Grækenland.

Den anden ting er processen fra de hunde der så er til adoption, og hvem der så er interesserede. Da jeg, på et helt personligt plan også, er meget investeret i disse hunde - er der bestemt maaaaaange spørgsmål der skal stilles, alt efter hvilken hund der tales om er der også forskellige krav til om der skal være have, anden hund, små børn, kat osv. Som udgangspunkt, er det heller ikke til førstegangsejere. Og til sidst vil der blive lavet kontrakt, således at hvis der skulle ske noget uventet - da det er helt indforstået at det er permanente hjem der søges - skal hunden ende tilbage i min varetægt.

Når dét så er sagt, så kan man jo ikke skære noget over én kam! Der findes mange af gadehundende som har løbet ind og ud mellem kørende trafik dagen lang, og som føler sig helt hjemme i storbyen. Og så er der nemlig dem, som kun søger familier på landet, eller med have. Der er dem der bare går ind og lægger sig i kurven, som om den altid havde været der. Og igen, er der dem der skal bruge tid, træning og tålmodighed til at lære sin nye Verden at kende.

Så jeg synes ikke jeg villle tage din 'kritik' på mig, her kan du i hvert fald se at der er et stort arbejde forinden, for at undgå disse episoder, hvor hundende som bekendt aldrig bliver sig selv igen.

Venligst Marie.

Jeg synes det er fantastisk stykke arbejde i laver med de græske hunde, men jeg må dog stille spørgsmåltegn til hvorvidt det altid er at gøre dem en tjeneste :???:

Det kan godt være jeg er uheldig, men de 3 grækere jeg kender bliver aldrig normale hunde, der kommer til at fungere ordentligt i en dansk familie i byen. :(

Måske havde det været anderledes hvis de var blevet formidlet til familier på landet, hvor der ikke var så meget at forholde sig til, men herinde midt i byen er det godt nok svært at være en græsk gadehund....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nu heller ingen kritik af dig som person... det var blot en, tanke, tror jeg... baseret på min megen lille erfaring med 3 græske gadehunde, som jeg møder relativt jævnligt....

til gengæld møder jeg også to thailandske gadehunde, som har tilpasset sig livet her i byen meget meget fint - men de har så heller aldrig stået på internat... de er blevet "samlet på" på gaden som unge, har boet ved familien og er så senere vendt hjem til DK med familien...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Jeg må lige forsvare mig selv, og mine guldklumper. For det første er det ikke bare alle hundende på internatet der er til adoption. Det foregår sådan at vi dernede tester de forskellige hunde, for på den måde at sikre os at vi ikke sender en angst, sky hund i en flykasse, afsted til det kolde Danmark, og lige ind i en 1-værelses på Nørrebro. Deres psyke skal selvfølgelig være af den rigtige støbning for at kunne tackle den store omvæltning - til et bedre liv. De hunde der bliver vurderet for 'skrøbelige' til den store rejse, prøver vi at finde hjem til i Grækenland.

Hvad sker der så med de hunde der "dumper" testen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kasper-9400
Hvad sker der så med de hunde der "dumper" testen?

læs det siste der står:5up:

De hunde der bliver vurderet for 'skrøbelige' til den store rejse, prøver vi at finde hjem til i Grækenland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
læs det siste der står:5up:

De hunde der bliver vurderet for 'skrøbelige' til den store rejse, prøver vi at finde hjem til i Grækenland.

OK - så det er kun om de er egnet til en længere rejse I tester - ikke om de generelt er egnet til at komme ud til en familie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
OK - så det er kun om de er egnet til en længere rejse I tester - ikke om de generelt er egnet til at komme ud til en familie?

Vi tester dem, og vurderer derefter hvad vil være bedst for de enelte hunde. For eksempel er det en langt større stress faktor at blive fragtet rundt i et bur i en lufthavn, fløjet afsted og ende i Danmark, med helt andre temperaturer og klima. Derfor prøver vi at finde hjem i Grækenland, til dem der ville have sværest ved turen.

Vi mener at alle hundende er egnet til en familie, en chance og at alt kan ske med den rigtige træning! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg deler Tantens skepsis. Ikke at jeg ikke tager hatten af for det stykke arbejde folk lægger i at redde hunde i andre lande, men jeg kommer altså aldrig til at forstå hvorfor man ikke ser i sin egen baghave først.

Jeg ved intet om det, men kan godt forestille mig at de hunde der bare har været overladt til sig selv ude i gaderne, kan have lidt vanskelligt ved at omstille sig til de omstændigheder der gør sig gældende i en familie i DK. Jeg har ihvertfald mødte en del af dem.

Synes det er helt fint at støtte arbejdet med hundene i deres hjemland men må indrømme at jeg hellere så midlerne anvendt anderledes end ved at hente herreløse hunde til landet.

Redigeret af Ascha
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Vi tester dem, og vurderer derefter hvad vil være bedst for de enelte hunde. For eksempel er det en langt større stress faktor at blive fragtet rundt i et bur i en lufthavn, fløjet afsted og ende i Danmark, med helt andre temperaturer og klima. Derfor prøver vi at finde hjem i Grækenland, til dem der ville have sværest ved turen.

det kan jeg skam godt regne ud.

Vi mener at alle hundende er egnet til en familie, en chance og at alt kan ske med den rigtige træning! :)

Det vil sige I ikke får en eneste hund ind i mener vil være bedst tjent med at få fred? Ikke en eneste hund hvis sind gør, at I ikke tør tage ansvaret for at sende ud til mennesker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg som Ascha heller ikke helt forstår konceptet :oops:

Vi har masser af hunde på internater herhjemme som også fortjener et godt liv og en god familie, så jeg kan ikke se pointen med at hente flere hunde hjem fra f.eks. Grækenland og andre steder :cry:

Jeg ville meget hellere støtte arbejdet med at oplyse grækerne om anstændigt hundehold/human aflivning af de hunde man ikke vil have, sterilisation/kastraktion af de gadehunde der er osv. osv. således at man ændrer forholdene i de pågældende lande i stedet for at eksportere "problemerne" andre steder hen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg som Ascha heller ikke helt forstår konceptet :oops:

Vi har masser af hunde på internater herhjemme som også fortjener et godt liv og en god familie, så jeg kan ikke se pointen med at hente flere hunde hjem fra f.eks. Grækenland og andre steder :cry:

Jeg ville meget hellere støtte arbejdet med at oplyse grækerne om anstændigt hundehold/human aflivning af de hunde man ikke vil have, sterilisation/kastraktion af de gadehunde der er osv. osv. således at man ændrer forholdene i de pågældende lande i stedet for at eksportere "problemerne" andre steder hen. :-D

Du skrev så præcis det jeg sad og prøvede at formulere oppe i mit hoved :blink:

Jeg tager hatten af for de folk der gerne vil gøre noget for hunde, men netop dette koncept med at adoptere hunde fra andre lande, når nu der er så mange hunde på vores egne internater, det forstår jeg altså ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt forstå folk falder for de søde hunde man ser på hjemmesiden om f.eks. græskegadehunde...

De hunde man ser på de danske internater er også mest store blandinger af schæfer, labrador og rottweiler... Og man kan jo ikke rigtig forlange at andre skal være "tvunget" til at få sådan en hund pga andres "fejlkøb" (groft sagt).

Men så er der selvølgelig også mange hunde tilsalg i Den Blå avis o.l.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men jeg synes altså det er påfaldende at medlemmer fra Græske Hunde, Gadehunde osv. ikke kan få lov til at gøre opmærksom på deres eksistens og den mulighed de tilbyder potentielle hundekøbere, uden straks at blive overfaldet af en flok, der skal fortælle hvor dårlig en idé, de synes det er.

Tråden her er endda placeret i forumet "Omplaceringshunde", og så synes jeg det er uhøfligt at starte en debat - den slags hører hjemme i - ja, tænk engang - "Debat"...

At man vil sige sin mening og diskutere konceptet, kan ingen vist have noget imod, men hvorfor kaste sig over et ganske uskyldigt indlæg, der bare gør opmærksom på muligheden. Der er jo ingen, der tvinger jer til at adoptere en græsk hund, så hold Jer dog bare væk, hvis det ikke er det I vil, og start diskussionen i det dertil indrettede forum i stedet.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men jeg synes altså det er påfaldende at medlemmer fra Græske Hunde, Gadehunde osv. ikke kan få lov til at gøre opmærksom på deres eksistens og den mulighed de tilbyder potentielle hundekøbere, uden straks at blive overfaldet af en flok, der skal fortælle hvor dårlig en idé, de synes det er.

Tråden her er endda placeret i forumet "Omplaceringshunde", og så synes jeg det er uhøfligt at starte en debat - den slags hører hjemme i - ja, tænk engang - "Debat"...

At man vil sige sin mening og diskutere konceptet, kan ingen vist have noget imod, men hvorfor kaste sig over et ganske uskyldigt indlæg, der bare gør opmærksom på muligheden. Der er jo ingen, der tvinger jer til at adoptere en græsk hund, så hold Jer dog bare væk, hvis det ikke er det I vil, og start diskussionen i det dertil indrettede forum i stedet.

Jeg synes da netop at det er på sin plads at komme med sine indvendinger lige netop i DENNE tråd, hvor et ubestemt antal gadehunde bliver udbudt til salg.

Det er da vigtigt, at letpåvirkelige sjæle bliver gjort opmærksom på, at der er en anden side af den medalje.

:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes da netop at det er på sin plads at komme med sine indvendinger lige netop i DENNE tråd, hvor et ubestemt antal gadehunde bliver udbudt til salg.

Det er da vigtigt, at letpåvirkelige sjæle bliver gjort opmærksom på, at der er en anden side af den medalje.

:shock:

Synes du også det er i orden når det er en privat, der tilbyder en hund til omplacering?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du også det er i orden når det er en privat, der tilbyder en hund til omplacering?

JA!

Og det sker da osse her på HF, at nogen vil finde en ny familie til deres egen eller "en vens" hund.

Og så kommer der en masse indlæg fra en masse brugere (mig selv incl.) med foreslag til hvordan en omplacering kan UNDGÅS.

---Hvis nogen er alvorligt skruk efter en blandingshund og en heltegerning, så skal de såmænd nok kontakte MariePylaia privat. Inden da har de så læst tråden her, så de ved, hvad de går ind til.

Hvad er der så galt ved det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var spøjst, jeg troede slet ikke at du kunne se hvad jeg skrev??? :hmm::mrgreen:

Det med fed: Der er heller ingen der tvinger os to til at være enige :blink: Og jeg vil som Birgitta sige, at hvis ikke det skulle være her man luftede sine holdninger, hvor så??? Det er et debatforum vi er på, hvis du lige skulle have glemt det et øjeblik ;-) Desuden synes jeg selv at mit indlæg er skevet både pænt og sobert, så jeg kan ikke se nogen grund til at du farer sådan frem. Jeg har min holdning til den sag, du har din og fred være med det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der så galt ved det?

Meget kort fortalt, jeg synes det er uhøfligt, simpelthen.

Hvis trådstarter selv indbyder til debat, så gerne for mig. Men hvis man placerer sin tråd i et af de fora der omhandler avl, omplacering o.lign, så synes jeg man har ret til at være i fred for kritiske røster.

Som før nævnt, vi har et debatforum, og enhver har ret til at starte en debat der, og evt. linke til den tråd, de føler sig inspireret/irriteret af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis trådstarter selv indbyder til debat, så gerne for mig. Men hvis man placerer sin tråd i et af de fora der omhandler avl, omplacering o.lign, så synes jeg man har ret til at være i fred for kritiske røster.

Som før nævnt, vi har et debatforum, og enhver har ret til at starte en debat der, og evt. linke til den tråd, de føler sig inspireret/irriteret af.

Ok, lige den version havde jeg godt nok ikke ventet fra din hånd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu kortere skrevet, så er der altså ingen andre end dig selv, der har været uhøflig:confused:?

---Hvis der var nogen, der følte en stærk trang til at LOVPRISE græske hunde, skulle det så osse kun foregå i debatforummet?? :confused:

---Åh... jeg gik lige tilbage til start: Og der er det dig selv, der udtrykker din mening om græske hunde og de mennesker, der formidler dem.........

Dermed åbner du vel egentlig selv for debat af emnet.

Hvis der er brugere, der udtaler sig ensidigt FOR trådstarters indlæg, så er det vel lige så rimeligt at acceptere indlæg IMOD trådstarters indlæg osse..:shock:

Og de indlæg du brokker dig over er endda slet ikke udelukkende negative...

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Tak for jeres svar!

Jeg opretter en tråd nu omkring gadehunde til dk - hvorfor, hvorfor ikke, ect.

Her handler det stadig kun om at finde hjem til mine firbenede venner:)

/Marie

Link til indlæg
Del på andre sites