Hop til indhold

Vi GIK rent fakstik en tur i dag......:o)


Gæst Bichon Charlie
 Share

Recommended Posts

Gæst Bichon Charlie

I dag skete det mest fantastiske......:klap2: Charlie og jeg GIK en tur!

Ja, der er altså ikke noget fantastisk i, at jeg var ude og lufte ham. Det gør vi selvfølgelig hver dag..... men det fantastiske ligger i, at Charlie for første gang gik selv! HELE VEJEN..........:blink::blink: og ovenikøbet så ud til at nyde det......:hjerte::hjerte:.

Mange af jer ved at det med gå-turene har været et problem lige siden vi fik ham. Han har nægtet at ville forlade vores matrikel :mrgreen::mrgreen:. Jeg har måtte bære ham hele vejen ud når vi skulle gå tur, men til gengæld SPÆNER han hjem. Så jeg næsten må løbe bagefter. Jeg har altid taget det med ro! Giver ham lov til at snuse. Kalder blidt på ham når jeg syntes jeg var ved at gro fast :mrgreen: (flere minutter) og signaleret at nu skulle vi videre. Men så sætter han sig ned! Og der sidder han så. Længe. :stupid: Det hjælper ikke at lade ham snuse endnu mere.

Jeg har lokket med godbider, hyggelig leg og opmuntrende ord. Intet har hjulpet. Jeg har sågar SAT mig ned på fortorvet. Så kom han :mrgreen:.

Har også en enkelt gang i desperation, trukket ham lidt i halsbåndet. Måske lidt meget. :oops::oops::oops:

Jeg prøvede også med positiv træning. Her gav jeg små godbider, talte rosende og hyggeligt til ham når han gik. Når han så satte sig på numsen, ignorerede jeg ham fuldstændig. Gik lidt frem, vendte ryggen til

og sagde ikke et ord. Undtagen "kom Charlie" hvert 30 sekund. Der stod jeg længe :mrgreen::mrgreen:. Tror dem der boede i husene troede jeg var skør. Charlie er så lille så han knap kan ses, og der stod jeg så, helt bom stille. Over et kvarter! :damn: Så gad jeg ikke det mere.

 

 

MEN i dag var det helt anderledes. Han gik med helt af sig selv. Og nød det oven i købet. Jeg gjorde slet ikke noget for det! :blink::blink: Jeg er helt vildt glad :banan:. Nu håber jeg bare det også er sådan i morgen.....:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den vellykkede gåtur :mrgreen:

 

Er glad for, at Møffe slet ikke er besværlig, når han er ude og gå :mrgreen: Troede han var i starten, men fandt ud af, at det var fordi fortovet var for varmt for hans små poter :stupid: Hver gang vi kom ud fra haven stod han lidt og vendte sig derefter for at spænde tilbage til baghaven. Det hjalp da jeg ventede til solen var på vej ned og da det blev lidt køligere :mrgreen:

 

Hvor må det være dejligt for jer, at han endelig gider gå selv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Tillykke med den vellykkede gåtur :mrgreen:

 

Er glad for, at Møffe slet ikke er besværlig, når han er ude og gå :mrgreen: Troede han var i starten, men fandt ud af, at det var fordi fortovet var for varmt for hans små poter :stupid: Hver gang vi kom ud fra haven stod han lidt og vendte sig derefter for at spænde tilbage til baghaven. Det hjalp da jeg ventede til solen var på vej ned og da det blev lidt køligere :mrgreen:

 

Hvor må det være dejligt for jer, at han endelig gider gå selv :mrgreen:

 

Hvor er han dejlig, ham Møffe......:hjerte::hjerte::hjerte: og tillykke med ham..:blink::blink:

Ja, det er en befrielse at han nu er begyndt at ville gå ture. Skal nok passe på ikke at glæde mig få forhånd......:mrgreen::mrgreen: det var trods alt første gang i dag. MEN nu ved jeg han KAN. Var seriøst begyndt at undres over han nægtede at gå. Tænkte alt muligt (erhvervs-skade :mrgreen::mrgreen:). Har han ondt når han går? er det poterne der er ømme?? griner. Han GAD bare ikke! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten. Faktisk står jeg selv i den omvendte situation. Louie gider virkelig ikke med ind igen! Selv når vi har været ude i en times tid sætter han sig bare foran døren, mens jeg står inde i opgangen og kalder nok så lystigt, lokker med godbidder osv. Har endda forsøgt at lukke døren, så han ikke længere kan se mig. Da jeg åbnede igen, sad han stadig på samme sted.. Herhjemme går han nærmest i panik, hvis han ikke er i samme rum som én :stupid:

 

Jeg er også 'kommet til' at hive lidt for hårdt i snoren et par gange for at få ham med ind. Den slags sker når tålmodigheden er brugt op. Det skal du ikke være ked af - så længe det ikke er normen.. (som en midaldrende dame med en sheltie her i området, der virkelig trækker hårdt i snoren - flexi selvfølgelig - og råber af hunden, hvis den fx står op i snoren for at komme hen til Louie. Det gør virkelig ondt indeni at se på den slags).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Forresten. Faktisk står jeg selv i den omvendte situation. Louie gider virkelig ikke med ind igen! Selv når vi har været ude i en times tid sætter han sig bare foran døren, mens jeg står inde i opgangen og kalder nok så lystigt, lokker med godbidder osv. Har endda forsøgt at lukke døren, så han ikke længere kan se mig. Da jeg åbnede igen, sad han stadig på samme sted.. Herhjemme går han nærmest i panik, hvis han ikke er i samme rum som én :stupid:

 

Jeg er også 'kommet til' at hive lidt for hårdt i snoren et par gange for at få ham med ind. Den slags sker når tålmodigheden er brugt op. Det skal du ikke være ked af - så længe det ikke er normen.. (som en midaldrende dame med en sheltie her i området, der virkelig trækker hårdt i snoren - flexi selvfølgelig - og råber af hunden, hvis den fx står op i snoren for at komme hen til Louie. Det gør virkelig ondt indeni at se på den slags).

 

Kunn man "blende" Charlie og lille Loui, og dermed få to normale hunde ud af det.....?:klap2::klap2:

Dejligt at han elsker at gå tur....:blink::blink:

Ja, man reagerer altså meget primitivt når tålmodigheden sættes på prøve!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunn man "blende" Charlie og lille Loui, og dermed få to normale hunde ud af det.....?:klap2::klap2:

Dejligt at han elsker at gå tur....:blink::blink:

Ja, man reagerer altså meget primitivt når tålmodigheden sættes på prøve! Heldigvis er jeg kun kommet til at hive i ham 1 gang! Var bagefter helt flov :oops::oops: skyndte mig at kysse og kramme ham resten af dagen. Og håbede at ingen havde set det.....:mrgreen:

 

Ja, det er helt vildt.. Jeg er kommet til at ruske ham lidt meget.. ikke mit mest stolte øjeblik :oops: Hold da op en dårlig samvittighed. Og den blev ikke bedre da han senere på aftenen blev meget dårlig og slap. Lå og pev.. Det viste sig så at han havde orm, så er der da ikke noget at sige til at han var så pisse irriterende. Tænk hvis det kløede virkelig virkelig meget bagi og man ikke selv kunne nå..... :blink: Er der ikke et ordsprog i den retning. Noget med for korte arme og en røv der klør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...