Hop til indhold

Hvad er dette her for en hund???


Gæst Vegito
 Share

Recommended Posts

Gæst Vegito

Hey er ny på siden og da kæresten og mig har snakket om og få en hund.... Men nu har vi så set en hund som vi begge 2 godt kunne tænke os men vi ved ikke hvad det er for en hunde race så derfor spørger jeg jer hjælp mig...

 

trailerfan.com/movie/

just_a_walk_in_the_park/pictures/131014

 

Linket til sådan en hund som vi leder efter (i må lige selv sætte det sammen :-D)

 

SKal lige siges til det er den Hvide hund :-)

 

Tak på forhånd

 

Mvh Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey er ny på siden og da kæresten og mig har snakket om og få en hund.... Men nu har vi så set en hund som vi begge 2 godt kunne tænke os men vi ved ikke hvad det er for en hunde race så derfor spørger jeg jer hjælp mig...

 

trailerfan.com/movie/

just_a_walk_in_the_park/pictures/131014

 

Linket til sådan en hund som vi leder efter (i må lige selv sætte det sammen :-D)

 

SKal lige siges til det er den Hvide hund :-)

 

Tak på forhånd

 

Mvh Kim

 

Gætter på at det var den film der lige var i tv? Det så meget ud som en pyrenærhund;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Før man vælger hund skal man sætte sig grundigt ind i racen og i dens behov. Man kan ikke vælge hund efter udseende :blink: Når i har fundet ud af hvad race det er - så gå på biblioteket og læs om hunden nu også passer til jer og jeres forventninger om at have hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae::engel: rolig nu :mrgreen:

 

Jeg er fuldstændig kold og rolig (i det omfang jeg kan være kold og rolig :mrgreen:), men dybt, dybt forundret...eller også har jeg været for længe på HF og er blevet overbevist om, at man finder en race, der passer til ens tilværelse og ambitioner og ikke en der ser så nuttet ud på et billede. Jeg er squ nok fortabt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Før man vælger hund skal man sætte sig grundigt ind i racen og i dens behov. Man kan ikke vælge hund efter udseende :blink: Når i har fundet ud af hvad race det er - så gå på biblioteket og læs om hunden nu også passer til jer og jeres forventninger om at have hund.

 

Ja, men det kan man jo også gøre, når man finder ud af hvad for en race det er;-):blink:

 

Vi har jo alle sammen et eller andet vi falder for ved en race, som regel også med hensyn til udseende... Men det skal så helt ikke være det altafgørende, rigtigt nok:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

kan ikke lige finde ud af det med linket, men går ud fra at det er fra aftenens film på tv2?

 

Er det adams hund?

 

Tror der er tale om den lækre blondine-bamse, Monica tror jeg de kaldte hende! :mrgreen:

 

Kunne ikke finde billeder fra filmen, men den her ligner meget godt..

 

http://www.hunde-forum.dk/userpix/2_Dag_8__Pyreneerhund_1.jpg :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her ar jeg en tysk bog om hunderacers egenskaber. Hvis den på billedet er en pyreneerhund, er det helt sikkert ikke noget for førstegangshundeejere.

Jeg orker ikke at oversætte hele siden, men essensen er at det er en hund som man skal være meget påpasselig med at opdrage, og opdragelsen er ikke helt let. Den skal have meget plads at røre sig på, og i de forkerte hænder er den ikke ufarlig.

Selv om jeg har håndteret hunde siden 1973, ville jeg stadig ikke binde an med sådan en.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, du stavede det rigtigt:5up:

 

Af de 3 skal de ikke ønske sig de to første du nævner, så er det vist mere trygt at gå efter en pyreneerhund:blink:

 

http://www.gipote.dk/racehunde/Pyreneerhund

 

http://www.gipote.dk/racehunde/Polski+owczarek+podhalanski

 

Synes umiddelbart at Polskien lyder mest omgængelig, men det afhænger jo selvf. af hvem der har skrevet disse race-portrætter.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.gipote.dk/racehunde/Pyreneerhund

 

http://www.gipote.dk/racehunde/Polski+owczarek+podhalanski

 

Synes umiddelbart at Polskien lyder mest omgængelig, men det afhænger jo selvf. af hvem der har skrevet disse race-portrætter.. :hmm:

 

Jeg kender kun pyreneerhunden som en meget omgængelig bamse... Podlanskien er slet ikke nær så almindelig og måske derfor ikke helt "tæmmet" endnu, tænker jeg. Jeg har kun hørt at de er væssentlig mere sky og tilbageholdne end pyreneerhunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her ar jeg en tysk bog om hunderacers egenskaber. Hvis den på billedet er en pyreneerhund, er det helt sikkert ikke noget for førstegangshundeejere.

Jeg orker ikke at oversætte hele siden, men essensen er at det er en hund som man skal være meget påpasselig med at opdrage, og opdragelsen er ikke helt let. Den skal have meget plads at røre sig på, og i de forkerte hænder er den ikke ufarlig.

Selv om jeg har håndteret hunde siden 1973, ville jeg stadig ikke binde an med sådan en.

 

Hilsen Kim

 

Hvor gammel er den bog?

 

Skal man endelig have en af de oprindeligt hvide store fårevogtenden racer, så er pyreneerhunden vel den der er mest både tilgængelig og omgængelig? Den har jo eksisteret her i landet i en del år modsat mange af de andre racer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender kun pyreneerhunden som en meget omgængelig bamse... Podlanskien er slet ikke nær så almindelig og måske derfor ikke helt "tæmmet" endnu, tænker jeg. Jeg har kun hørt at de er væssentlig mere sky og tilbageholdne end pyreneerhunden.

 

Jeg har ikke mødt nogle af disse racer, eller ejere af dem/kendere, så jeg vælger at tro på dig! :blink:

 

Men det er vel altid lidt svært med sådanne racer, der ligner en blanding mellem en Golden og en Berner, og så har en personlighed som er stik modsat (måske mere Berner end Golden).. Lidt som folk der køber en puddel, fordi det er en "pæn" lille hund, og så tror de ikke de skal aktivere den osv.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Tak, du stavede det rigtigt:5up:

 

Af de 3 skal de ikke ønske sig de to første du nævner, så er det vist mere trygt at gå efter en pyreneerhund:blink:

 

De ligner alle tre hinanden :-P Jeg kender ikke temperamentforskellene på dem - ved bare at jeg ikke ville turde at have ansvaret for nogle af dem :shock: De ser ellers dejlige ud. Kan godt forstå nogle falder for deres udseende:-)

 

Trives alle tre racer ikke også bedst med at leve (og sove) udendørs?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er den bog?

 

Skal man endelig have en af de oprindeligt hvide store fårevogtenden racer, så er pyreneerhunden vel den der er mest både tilgængelig og omgængelig? Den har jo eksisteret her i landet i en del år modsat mange af de andre racer?

 

Det bliver den stadig ikke en god førstegangshund af. Jeg vil mene at pyreneehunden har nogle behov for opdragelse og motion/opgaver som de fleste menesker ikke vil kunne honorere. Der er også dem der mener at man kan holde Grønlandshunde på 2.sal etc, men jeg har det ikke godt med at man anskaffer sig en udpræget arbejdshund blot for udseendets skyld, uden hat have gjort sig tanker om hvilke muligheder man har for at håndtere sådan en hund betryggende, og give den nogle forhold at leve under som svarer til dens behov.

Den bog jeg har hedder Charakter Hunde og er skrevet af Katharina von der Leyen. Den er kontroversiel i hundeverden, netop fordi den gør op med visse hunderacers behov og egnethed som førstegangshund/familiehund. Det kan skade afsætningen for nogen opdrættere, og det er jio ikke så godt.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...