Hop til indhold

Det dersens lakseolie ?

Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

Altså, er det hver dag Bassen skal have det i maden eller en gang om ugen eller hur ?

Og bruger I altid samme type olie eller skifter I så det nogle gange er laks og nogle gange noget andet ?

Jeg kan overhovedet ikke huske, hvordan vi gjorde med vores andre hund. Jo, de fik olie, men det var bare sådan noget almindeligt majsolie for pelsens skyld, men hvor tit husker jeg ikke.

Bassen skal bare have olie synes vi (nu efter 19 mdr :roll:) fordi det skal han. Det er sikkert sundt og godt for små Basser osv i den dur, men hvor tit ?

Og feder skidtet ? Nu har han godt nok lige været på fedekur, meeeen alligevel. Vi vil gerne have, at han vejer 55-56 kg nu, men pga af løbske damer og andre vidunderligheder gik han fra kosten og røg ned på 53,5, da han fyldte 19 mdr, hvor han blev vejet. Vi har så spækket ham lidt og er nu tilbage på 55,3 og så er det fint igen, så derfor spørger jeg om det feder ham vildt for så skal vi jo lige passe lidt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever

De byrde sikkert få det hver dag, men jeg indrømme: mine får det nogle gange om ugen :engel:

Jeg ville ikke bekymre mig så meget om lakseolie feder. Hvis du gav kræet - som du jo kalder din hund :blink: - en halv liter om dagen måske, men ikke en ske fuld. Den positive effekt det har på både blodets sammensætning, kolosterol indholdet i blodet, leddende, hukommelsen, kræftnedsættelse mv. overskygger for mig enhver bekymring om det skulle sætte et par gram ekstra på sidebenene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Luna fik lakseolie var det hver dag, ja. Hun fik bare et antal pump over maden en gang om dagen:-D

Det er jo olie, så ja, det feder. Men hvor meget ved jeg ikke..

Oki og tak for svar, men du skriver i datid. Hvorfor får Luna ikke lakseolie mere ? Er der et eller andet der er bedre eller hvordan ?

Link til indlæg
Del på andre sites

De byrde sikkert få det hver dag, men jeg indrømme: mine får det nogle gange om ugen :engel:

Jeg ville ikke bekymre mig så meget om lakseolie feder. Hvis du gav kræet - som du jo kalder din hund :blink: - en halv liter om dagen måske, men ikke en ske fuld. Den positive effekt det har på både blodets sammensætning, kolosterol indholdet i blodet, leddende, hukommelsen, kræftnedsættelse mv. overskygger for mig enhver bekymring om det skulle sætte et par gram ekstra på sidebenene.

Jamen tak da for svar til dig også og det med lidt på sidebenene gør nu heller ikke det vilde. Bare kræet spiser og i morges lod det til at det lakseolie var skønt. Madskålen (hans seneste påfund...han har ellers altid søgt maden på græsset) blev tømt på rekordtid !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Næh jeg bruger bare ikke olie længere:-) Og så synes jeg det var for dyrt, det lakseolie:-D

Ja det er rigtig dyrt, men i følge flemming kristensen så er det eneste "naturlægemiddel" som er bevist har en positiv effekt på hud og pels i tilfælde af allergi ... og man har fundet en positiv effekt af det på indlæring hos børn, så derfor bruger jeg det til den lille. Håber hun bliver lidt klogere af det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg bruger ikke lakseolie over Freyas mad af hensyn til at det kan farve en hvid pels rødlig/gul... hvilket jeg ikke synes er overdrevet imponerende:lol::lol::lol:... Men hvis hun havde en anden farve, så ville jeg helt sikkert være "hooked" på lakseolien.

Freya får i stedet for hørfrøolie fra Livets olie. Ca. en spiseske om morgen over sin mad. Den er også rig på omega 3 fedtsyrer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar til jer der er kommet med input senere end sidst jeg var forbi her :-D. Den med, at det kan farve pelsen vil jeg lige have i baghovedet. Bassen skulle jo helst være sort/brun/HVID og ikke rødlig eller tobaksgul eller andre "muntre" varianter.

Om lakseolie er dyrt har jeg ikke tænkt over. Vi gav 70 kr for 250 ml i Maxi Zoo og han skal have 4 pumpeslag over maden hver dag bliver det så. Det kan måske godt være, at det er dyrt...aner det ikke...det er det vel. Alt er dyrt, når det er noget med hund :-D

Og skulle han nu begynde at tage farve af Lakseolien, hvor køber man så Livets Olie-produkter ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak for svar til jer der er kommet med input senere end sidst jeg var forbi her :-D. Den med, at det kan farve pelsen vil jeg lige have i baghovedet. Bassen skulle jo helst være sort/brun/HVID og ikke rødlig eller tobaksgul eller andre "muntre" varianter.

Om lakseolie er dyrt har jeg ikke tænkt over. Vi gav 70 kr for 250 ml i Maxi Zoo og han skal have 4 pumpeslag over maden hver dag bliver det så. Det kan måske godt være, at det er dyrt...aner det ikke...det er det vel. Alt er dyrt, når det er noget med hund :-D

Og skulle han nu begynde at tage farve af Lakseolien, hvor køber man så Livets Olie-produkter ?!?

Du kan købe det hos pit stop... meeeeeeen synes nu at de tager lidt ved når det gælder livets olie i hørfrø udgaven... En 250ml hos Pit stop koster 55,-, men hos matas koster 1L. 95,-.....

Du kan desværre ikke købe livets olie (den almindelige) til dyr hos matas, der må man med pungen hos pit stop...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan købe det hos pit stop... meeeeeeen synes nu at de tager lidt ved når det gælder livets olie i hørfrø udgaven... En 250ml hos Pit stop koster 55,-, men hos matas koster 1L. 95,-.....

Du kan desværre ikke købe livets olie (den almindelige) til dyr hos matas, der må man med pungen hos pit stop...

Tak for oplysningen, og 55 kr og en hund, der er hvid, hvor den skal være hvid er noget bedre en 70 kr og en gullig hund ! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Den med, at det kan farve pelsen vil jeg lige have i baghovedet. Bassen skulle jo helst være sort/brun/HVID og ikke rødlig eller tobaksgul eller andre "muntre" varianter

En af grundene til at jeg skiftede foder fra Pro Plan til Markus Muhle, var at efter en halv år på Pro plan kunne jeg begynde at ane noget rødligt i hendes underuld når jeg blowede hende... ned langs ryggen. De lovede ellers højt og helligt hos Pro Plan at hun ikke ville tage farve, da det var vilde laks der blev brugt og ikke opdrættede laks... (det har vidst en betydning på den røde farve i laksekødet)... meeeen alligevel blev Freya altså farvet af det.

Jeg ved godt at markus Muhle indeholder lidt lakseolie, men det skulle ikke være nok til at farve... men nu må vi se...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak for oplysningen, og 55 kr og en hund, der er hvid, hvor den skal være hvid er noget bedre en 70 kr og en gullig hund ! :-D

Hihi... ja det har du helt ret i.. :mrgreen:.. jeg har dog planer om at købe livets olie den almindelige til Freya næste gang, da den ud over omega 3 også indeholder omega 6 og 9 fedtsyrer.... Og ja, så uden at farve, men alle de gode egenskaber er der stadig.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er rigtig dyrt, men i følge flemming kristensen så er det eneste "naturlægemiddel" som er bevist har en positiv effekt på hud og pels i tilfælde af allergi ... og man har fundet en positiv effekt af det på indlæring hos børn, så derfor bruger jeg det til den lille. Håber hun bliver lidt klogere af det :lol:

Hehe ja det er da et forsøg værd så:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hvori består forskellen på "Livets Olie" eller hørfrøolie til mennesker vs dyr?

Det er en koldpresset olie, som er ekstrem følsom overfor lys og varme......

Jeg må erkende at jeg faktisk ikke kender forskellen på den almindelige livets olie til mennesker vs. dyr... Jeg ved bare at hørfrøolien kun findes i en version og kan bruges til begge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får Oliver's lakseolie (som jeg syntes er ok i pris :-) ) hver dag, minus måske en til to gange om ugen, hvis vi har været i byen om aftenen og kommer hjem efter hundenes normale spisetid, får de som regel foderet spredt ud over græsplænenen når vi kommer hjem og så kommer der altså ikke lakseolie på :blink:

Jeg syntes ikke at de har taget farve af det, det hvide er fint hvidt og det sorte er fint sort :5up: Og ja, på Flica ville jeg jo ikke kunne se forskel alligevel, udover at hun måske ville få en dybere rød/gylden farve :lol: Men som sagt, ind til videre har der ikke været nogen affavning.

Men et lille tillægs spørgsmål her fra, hvis det er ok for TS? :-D

Jeg har bestilt noget Hybenpulver til dyrene, sådan set efter anbefaling til Chivas' små allergi symptomer, jeg har dog ikke fundte noget om at det skulle hjælpe specielt ved allergi, men tilgengæld skulle det være super godt til gigt, som Flica lider af, så når det ellers ankommer, så er det planen at hele banden får det. Men det ser jo MEGET rødt ud sådan noget, og nu når vi snakker farvning af pels, har jeg netop tænkt på om det vil farve pelsen, er der nogen der ved det, eller har erfaring med det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får Oliver's lakseolie (som jeg syntes er ok i pris :-) ) hver dag, minus måske en til to gange om ugen, hvis vi har været i byen om aftenen og kommer hjem efter hundenes normale spisetid, får de som regel foderet spredt ud over græsplænenen når vi kommer hjem og så kommer der altså ikke lakseolie på :blink:

Jeg syntes ikke at de har taget farve af det, det hvide er fint hvidt og det sorte er fint sort :5up: Og ja, på Flica ville jeg jo ikke kunne se forskel alligevel, udover at hun måske ville få en dybere rød/gylden farve :lol: Men som sagt, ind til videre har der ikke været nogen affavning.

Men et lille tillægs spørgsmål her fra, hvis det er ok for TS? :-D

Jeg har bestilt noget Hybenpulver til dyrene, sådan set efter anbefaling til Chivas' små allergi symptomer, jeg har dog ikke fundte noget om at det skulle hjælpe specielt ved allergi, men tilgengæld skulle det være super godt til gigt, som Flica lider af, så når det ellers ankommer, så er det planen at hele banden får det. Men det ser jo MEGET rødt ud sådan noget, og nu når vi snakker farvning af pels, har jeg netop tænkt på om det vil farve pelsen, er der nogen der ved det, eller har erfaring med det??

Spørg endelig væk. Jeg lærer hele tiden nyt af at læse med her :-D ! Til gengæld er gemalen snart helt ude af den pga af alt det snak om evt misfarning af pelsen på hans lille fine udstillingshund. Jeg er ret sikker på, at på mandag har vi olie fra Livets Olie i huset :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørg endelig væk. Jeg lærer hele tiden nyt af at læse med her :-D ! Til gengæld er gemalen snart helt ude af den pga af alt det snak om evt misfarning af pelsen på hans lille fine udstillingshund. Jeg er ret sikker på, at på mandag har vi olie fra Livets Olie i huset :mrgreen:

Takker :5up:

Hvor meget lakseolie genrelt farver, skal jeg ikke kunne sige, jeg kan kun sige at jeg ind til videre ikke har oplevet nogen affavning fra Oliver's Omega 3 Boost på mine hunde -og Cody har jo de sammer farver og aftegninger som Bassen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker :5up:

Hvor meget lakseolie genrelt farver, skal jeg ikke kunne sige, jeg kan kun sige at jeg ind til videre ikke har oplevet nogen affavning fra Oliver's Omega 3 Boost på mine hunde -og Cody har jo de sammer farver og aftegninger som Bassen :blink:

Er det rigtigt ? Er det hende på din avatar ? Jeg troede kun det var en King Charles, der kunne have Berner-tegninger...eller omvendt !

PS: Har lige tjekket dit fotoalbum og sandelig. Du er indehaver af en elegant udgave af sort/hvid og brun hund. Det er godt nok et smukt kræ !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det rigtigt ? Er det hende på din avatar ? Jeg troede kun det var en King Charles, der kunne have Berner-tegninger...eller omvendt !

PS: Har lige tjekket dit fotoalbum og sandelig. Du er indehaver af en elegant udgave af sort/hvid og brun hund. Det er godt nok et smukt kræ !!!

Cody er godt nok en han :blink: Men jeps, min smukke gamle aussiedreng har berner farver -hvilket forøvrigt er meget, meget nrmalt hos aussien :-)

Hver gang min mand ser en berner siger han" seee, den ligner Cody" :lol:

- Nå ja, hundenpå mit avatar, er altså også en aussieHAN, han er bare blue merle :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites