Gæst Anni A Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Hmmm...sys nu ikke lakseolie er dyrt, jeg har købt en liter omega 3 boost hos Olivers til 115 kr, og der er da til et godt stykke tid:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Cody er godt nok en han :blink: Men jeps, min smukke gamle aussiedreng har berner farver -hvilket forøvrigt er meget, meget nrmalt hos aussien Hver gang min mand ser en berner siger han" seee, den ligner Cody" - Nå ja, hundenpå mit avatar, er altså også en aussieHAN, han er bare blue merle :blink: Awwws undskyld til Cody. HAN er smuk ! Ja, jeg ved virkelig ikke, hvor jeg har det fra, men jeg tror altid, at det er tæver, hvis folk har mere end en hund :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Awwws undskyld til Cody. HAN er smuk ! Ja, jeg ved virkelig ikke, hvor jeg har det fra, men jeg tror altid, at det er tæver, hvis folk har mere end en hund :stupid: Til fremtiden kan jeg så oplyse at jeg har to hanner og en tæve :blink: Og tak, jeg syntes også at han er ret lækker den gamle halvdøve, små senile skid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 (rettet) Spiser du det selv ??????? ....eller hvad ? Altså, du snupper da ikke lige en skefuld over cornflaksene om morgenen ??? Jeg drikker en shake hver morgen af sojamælk, bær, risprotein og livets olie. Den er super og er lavet af hørfrø og kæmpenatlys olie. Det er så sundt med olier. Livetsolier er jo lavet til mennesker. Det er den vi alle spiser. Redigeret Juli 25, 2009 af Flaffy,Zozo,Luna glemte noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Jeg drikker en shake hver morgen af sojamælk, bær, risprotein og livets olie. Den er super og er lavet af hørfrø og kæmpenatlys olie. Det er så sundt med olier. Livetsolier er jo lavet til mennesker. Det er den vi alle spiser. Det var dog alligevel s***** ! Her går man og tænker på at leve sund og hunden skal leve sundt og bla-bla-bla og husk at spise 6 stykker frugt om dagen og så aner jeg ikke engang, at man også selv skal indtage olie. Herre Gud dog, hvor er jeg bare bagud (igen !!!), men da tak for svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Mine får Oliver's lakseolie (som jeg syntes er ok i pris ) hver dag, minus måske en til to gange om ugen, hvis vi har været i byen om aftenen og kommer hjem efter hundenes normale spisetid, får de som regel foderet spredt ud over græsplænenen når vi kommer hjem og så kommer der altså ikke lakseolie på :blink: Jeg syntes ikke at de har taget farve af det, det hvide er fint hvidt og det sorte er fint sort :5up: Og ja, på Flica ville jeg jo ikke kunne se forskel alligevel, udover at hun måske ville få en dybere rød/gylden farve Men som sagt, ind til videre har der ikke været nogen affavning. Men et lille tillægs spørgsmål her fra, hvis det er ok for TS? Jeg har bestilt noget Hybenpulver til dyrene, sådan set efter anbefaling til Chivas' små allergi symptomer, jeg har dog ikke fundte noget om at det skulle hjælpe specielt ved allergi, men tilgengæld skulle det være super godt til gigt, som Flica lider af, så når det ellers ankommer, så er det planen at hele banden får det. Men det ser jo MEGET rødt ud sådan noget, og nu når vi snakker farvning af pels, har jeg netop tænkt på om det vil farve pelsen, er der nogen der ved det, eller har erfaring med det?? bruger hybenpulver til den ene af hundene men grundet andre tilskud imod gigt er jeg ikke sikker på hvor stor en effekt det har men tror på det har en vis effekt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 [/b] bruger hybenpulver til den ene af hundene men grundet andre tilskud imod gigt er jeg ikke sikker på hvor stor en effekt det har men tror på det har en vis effekt Takker Men nu var det ikke så meget effekten jeg tænkte på, som det var om det misfarver pelsen :blink: Men selvfølgelig dejligt at høre at du oplever en effekt med det :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 [/b] bruger hybenpulver til den ene af hundene men grundet andre tilskud imod gigt er jeg ikke sikker på hvor stor en effekt det har men tror på det har en vis effekt Nu er min gamle mor jo ikke en hund på den måde, men hun har gigt og snupper det der hypen-halløjsa på sin A-38 om morgenen og skidtet virker, så måske det også virker på vapser. Det er da et forsøg værd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Nu er min gamle mor jo ikke en hund på den måde, men hun har gigt og snupper det der hypen-halløjsa på sin A-38 om morgenen og skidtet virker, så måske det også virker på vapser. Det er da et forsøg værd. Jamen det er såmænd også allerede bestilt, så jeg venter bare på at det ankommer :5up: Og så får hele banden det -og i princippet er det lidt lige meget om det misfarver pelsen, da ingen af dem rigtig bliver udstillet mere, men det ville da være interessant at vide :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jeanett25 Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Det var dog alligevel s***** ! Her går man og tænker på at leve sund og hunden skal leve sundt og bla-bla-bla og husk at spise 6 stykker frugt om dagen og så aner jeg ikke engang, at man også selv skal indtage olie. Herre Gud dog, hvor er jeg bare bagud (igen !!!), men da tak for svar Jo jo zaz-zaz - der skal olier til :blink: Der er lavet undersøgelser der viser at størstedelen af den danske befolkning ikke tilføres den 1 % af essentielle fedtsyrer hver dag, der skal til for at være dækket ind. (sundhedsstyrelsens anbefaling) Faktisk er det ikke helt nemt - det kræver at man spiser nødder eller olier eller fisk (eller alle dele) hver dag for at være dækket ind. De essentielle olier, som du nok ved er omega 3 og 6 hvoraf især omega 3 er svær at få i stort nok omfang. Det er nemlig forholdet mellem omega 6 og 3 der er altafgørende for hvor god olien er. Forholdet skal være på omkring 1. Her ligger hørfrøolien næsten på 1 og er derfor et oplagt valg når det kommer til at få nok omega 3 ift omega 6 Også rapsolie er fin som jo faktisk er en ret så billig olie. Solsikkeolie derimod, er ret så ligegyldig af betydning når det kommer til omega 3. Kan ikke huske det præcise forhold men det er meget begrænset med omega 3 ift omega 6. Derfor ser jeg fx. ingen grund til at give så mange penge for en lakseolie, når det hele alligevel munder ud i olier :5up: På grund af ovenstående bruger jeg både hørfrømash og rapsolie til hestene og hunden og jeg selv sørger for at spise rigt på essentielle fedtsyrer (rapsolie - fisk - nødder) Hold k... jeg lyder som den helsefreak jeg helst ville undgå at lyde som Nå men bare lige lidt info omkring olier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lena Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Men et lille tillægs spørgsmål her fra, hvis det er ok for TS? Jeg har bestilt noget Hybenpulver til dyrene, sådan set efter anbefaling til Chivas' små allergi symptomer, jeg har dog ikke fundte noget om at det skulle hjælpe specielt ved allergi, men tilgengæld skulle det være super godt til gigt, som Flica lider af, så når det ellers ankommer, så er det planen at hele banden får det. Men det ser jo MEGET rødt ud sådan noget, og nu når vi snakker farvning af pels, har jeg netop tænkt på om det vil farve pelsen, er der nogen der ved det, eller har erfaring med det?? Har du overvejet at bruge Glukosemin, hvis du er bange for farven på hybenpulveret? Rød solhat skulle virke godt på immunsystemet.......... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jeanett25 Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Har du overvejet at bruge Glukosemin, hvis du er bange for farven på hybenpulveret? Rød solhat skulle virke godt på immunsystemet.......... Glukosamin virker udelukkende på ledvæsken, så der forstår jeg ikke helt sammenhængen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Jo jo zaz-zaz - der skal olier til :blink: Der er lavet undersøgelser der viser at størstedelen af den danske befolkning ikke tilføres den 1 % af essentielle fedtsyrer hver dag, der skal til for at være dækket ind. (sundhedsstyrelsens anbefaling) Faktisk er det ikke helt nemt - det kræver at man spiser nødder eller olier eller fisk (eller alle dele) hver dag for at være dækket ind. De essentielle olier, som du nok ved er omega 3 og 6 hvoraf især omega 3 er svær at få i stort nok omfang. Det er nemlig forholdet mellem omega 6 og 3 der er altafgørende for hvor god olien er. Forholdet skal være på omkring 1. Her ligger hørfrøolien næsten på 1 og er derfor et oplagt valg når det kommer til at få nok omega 3 ift omega 6 Også rapsolie er fin som jo faktisk er en ret så billig olie. Solsikkeolie derimod, er ret så ligegyldig af betydning når det kommer til omega 3. Kan ikke huske det præcise forhold men det er meget begrænset med omega 3 ift omega 6. Derfor ser jeg fx. ingen grund til at give så mange penge for en lakseolie, når det hele alligevel munder ud i olier :5up: På grund af ovenstående bruger jeg både hørfrømash og rapsolie til hestene og hunden og jeg selv sørger for at spise rigt på essentielle fedtsyrer (rapsolie - fisk - nødder) Hold k... jeg lyder som den helsefreak jeg helst ville undgå at lyde som Nå men bare lige lidt info omkring olier. Visse-vasse. Du fortælle bare uvidende Zaz-Zaz om olier og det er tiltrængt, da jeg næsten troede fuldt og fast på, at olie er noget man putter i lamper. Så er niveauet ligesom sat MEN jeg bliver klogere og klogere på den her sag og det lader til at det er en rimelig vigtig ting for vovser...OG deres mennesker, så tak for dit indlæg :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lena Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Ja, er det ikke det der er problemet ved gamle gigtplagede hunde? At deres led ofte "tørrer ud" og knoglerne slider mod hinanden? Brugen af solhat var bare en oplysning i forbindelse med allergien, som jeg tror på er forårsaget af huller i immunsystemet........ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jeanett25 Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Visse-vasse. Du fortælle bare uvidende Zaz-Zaz om olier og det er tiltrængt, da jeg næsten troede fuldt og fast på, at olie er noget man putter i lamper. Så er niveauet ligesom sat MEN jeg bliver klogere og klogere på den her sag og det lader til at det er en rimelig vigtig ting for vovser...OG deres mennesker, så tak for dit indlæg :5up: :lol::mrgreen: Så lidt man vil jo gerne hjælpe der hvor man (endelig) har forstand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jeanett25 Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Ja, er det ikke det der er problemet ved gamle gigtplagede hunde? At deres led ofte "tørrer ud" og knoglerne slider mod hinanden? Brugen af solhat var bare en oplysning i forbindelse med allergien, som jeg tror på er forårsaget af huller i immunsystemet........ Jo, vil gerne undskylde, nu for kan se du relaterer til noget aussiepower taler om Jo glucosamin kan eftersigende være med til at forbedre ledvæsken hos gigtplagede dyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Har du overvejet at bruge Glukosemin, hvis du er bange for farven på hybenpulveret? Rød solhat skulle virke godt på immunsystemet.......... Jeg er såmænd ikke "bange" for farven på hybenpulvet -som sagt er der ingen af mine hunde der rigtig bliver udstillet mere :blink: Jeg syntes bare at det var et interresant spørgsmål, nu når flere åbenbart oplever at lakseolie farver, hvilket jeg så personligt ikke har oplevet Om det reelt farver eller ej, er sådan set ikke så vigtigt. Det var mest ud fra almindelig nysgerrig interesse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lena Besvaret Juli 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2009 Jo, vil gerne undskylde, nu for kan se du relaterer til noget aussiepower taler om Jo glucosamin kan eftersigende være med til at forbedre ledvæsken hos gigtplagede dyr. Alt forladt............ :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Takker Men nu var det ikke så meget effekten jeg tænkte på, som det var om det misfarver pelsen :blink: Men selvfølgelig dejligt at høre at du oplever en effekt med det :5up: Nu er min gamle mor jo ikke en hund på den måde, men hun har gigt og snupper det der hypen-halløjsa på sin A-38 om morgenen og skidtet virker, så måske det også virker på vapser. Det er da et forsøg værd. uha det ved jeg ikke synes ikke mine har skiftet pelsfarve eller er misfarvet på nogen måde:mrgreen: ja jeg ved godt det der hyben er godt til gigt det er mange naturmidler langt bedre end de kunstige:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Og så må jeg hellere fortælle, at mandag fik vi Livets Olie i huset til Bassen-manden, da hans menneske-far jo slet, slet ikke kunne se det morsomme i en laksefarvet Berner Men Bassen elsker stadset og guffer med fryd sin mad, når der er det der olie på, så noget godt er der i hvert fald ved det sådan helt umiddelbart...dyret spiser ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Og så må jeg hellere fortælle, at mandag fik vi Livets Olie i huset til Bassen-manden, da hans menneske-far jo slet, slet ikke kunne se det morsomme i en laksefarvet Berner Men Bassen elsker stadset og guffer med fryd sin mad, når der er det der olie på, så noget godt er der i hvert fald ved det sådan helt umiddelbart...dyret spiser ! Hvor er det godt at høre...... hvilken en valgte i? Den almindelige eller hørfrø? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Hvor er det godt at høre...... hvilken en valgte i? Den almindelige eller hørfrø? Hørfrø-tingen og damen i biksen påstod, at vi godt kunne give den til vores hund...og dét er Bassen glad for, at hun mente Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Hørfrø-tingen og damen i biksen påstod, at vi godt kunne give den til vores hund...og dét er Bassen glad for, at hun mente Hihi... Jammen Freya er også helt syg med hendes..... og det er jo som sagt også den med hørfrø at vi bruger nu... overevejr at prøve den anden næste gang.. så kan man jo skifte lidt mellem dem.. Jeg ved at den med Kokos også skulle være god. Gitte (Morell) havde fået et par glas fra Pit stop som hun slulle prøve af, og hun er meget tilfreds med resultatet.. så det var jo også en mulighed at skifte lidt til en gang i mellem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Hihi... Jammen Freya er også helt syg med hendes..... og det er jo som sagt også den med hørfrø at vi bruger nu... overevejr at prøve den anden næste gang.. så kan man jo skifte lidt mellem dem.. Jeg ved at den med Kokos også skulle være god. Gitte (Morell) havde fået et par glas fra Pit stop som hun slulle prøve af, og hun er meget tilfreds med resultatet.. så det var jo også en mulighed at skifte lidt til en gang i mellem... Det ville være super, hvis man bare kan skifte rundt. Så er der jo alle chancer for, at Bassen fortsætter med at spise sin mad og dét er en god ting. Sådan en afpillet Berner er da et ynkeligt syn...lidt Berner-basse skal der nu være over det ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Det ville være super, hvis man bare kan skifte rundt. Så er der jo alle chancer for, at Bassen fortsætter med at spise sin mad og dét er en god ting. Sådan en afpillet Berner er da et ynkeligt syn...lidt Berner-basse skal der nu være over det ! Jeg synes næsten at lidt afpillet er bedre end den berner som Freya legede med her i onsdags... Det grænser næsten til dyreplageri... de giver ham 800g mad om dagen plus en 200g bøf hver aften.. dertil diverse kødben.. staklen er kun 8 mrd. og er oppe på 50kg... Nu kender jeg ikke til racestandarden inde for basserne.. men jeg ved bare at det er for meget, og at han simpelthen ingen talje havde. Man kunne heller ikke mærke hverken rygrad eller ribben.. eller bare en antydning... Jeg får altså lidt ondt af sådan en fyr... Overvægt i voksestadiet er jo simpelthen et stort NO NO NO!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts