Ascha Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nej, i oplever ikke sådan noget, tilgengæld oplever i heller ikke så mange irriterende hunde. Der er snart ikke noget jeg nyder mere end en tur i hundeskov med Lexus. Er der hunde vi ikke vil snakke med (fx. løse amstaffs) er det når vi går alene ofte svært at få ejerne til at tage dem i snor, men er Lexus med og han bliver taget i snor bliver de sjovt nok også hurtig taget i snor. Ja,... den kan jeg sagtens nikke genkendende til. Folk bliver åbenbart bekymrede over deres små muskelbundter, når man er i følge med nogle broholmere eller en bullmastiff. Men sådan er der jo mange der ikke formår at være objektive når de har deres hund med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Ja,... den kan jeg sagtens nikke genkendende til. Folk bliver åbenbart bekymrede over deres små muskelbundter, når man er i følge med nogle broholmere eller en bullmastiff. Men sådan er der jo mange der ikke formår at være objektive når de har deres hund med. Ja, om min lille cocker spaniel er agressiv, går til angreb eller ikke gider snakke med deres hund, det er åbenbart ligemeget, men vil Lexus nu ikke er det straks noget andet (og så er det endda Dumle der er mest farlig af de to ). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Mener bare at vi stort set aldrig diskuterer historier hvor nogen er blevet overfaldet, uden at der bliver sået tvivl ved pressens formåen. Så kommer der en historie fra ejerens side og straks bliver det hele accepteret som god journalistik. Det virker sådan lidt sjovt på mig. Er stadigvæk ikke med på hvordan det skal sammenlignes Når jeg synes pressen er "dumme" er det 1. når de omtaler en hund i faktisk ikke ved hvad som kamphund (selv en rotte har fået denne titel en gang imellem). 2. De KUN nævner kamphunde overfald, og ikke overfald fra andre racer. Og nej gider ikke diskutere "jamen de bider værst", af de tilfælde vi hører om gennem pressen, findes der vist en anden race hvor der har været flere menneske bid det seneste 1½ år jeg har fulgt med i pressen efter min vurdering. 3. En historien har anderledes forløb afhængig af hvor du læser den, de er sjældent enige om hvad der er sket, så enten får de meget få oplysninger ellers savner de at skrive fiktions bøger :blink:. 4. Og det vi oftest såret tvivl ved, er de ting vi ikke får at vide men som kunne være gode at vide, i hvert fald for "os" det påvirker og interessere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Er stadigvæk ikke med på hvordan det skal sammenlignes Når jeg synes pressen er "dumme" er det 1. når de omtaler en hund i faktisk ikke ved hvad som kamphund (selv en rotte har fået denne titel en gang imellem). Jamen, journalister ved ikke meget om racer. De gange man har læst om hunde (som ikke har været kamphunde) er det da også sket at der har været skrevet forkert race. F.eks. er alt der er stort og sort en labrador. 2. De KUN nævner kamphunde overfald, og ikke overfald fra andre racer. Og nej gider ikke diskutere "jamen de bider værst", af de tilfælde vi hører om gennem pressen, findes der vist en anden race hvor der har været flere menneske bid det seneste 1½ år jeg har fulgt med i pressen efter min vurdering. Jeg kan da ellers huske at have læst om flere hunde der har bidt. Og ligesom de ikke skriver historier om andre hunde hvor ejeren bliver skældt hæder og ære fra. 3. En historien har anderledes forløb afhængig af hvor du læser den, de er sjældent enige om hvad der er sket, så enten får de meget få oplysninger ellers savner de at skrive fiktions bøger :blink:. Det sker jo, hvis historien bare er skrevet tilpas mange steder. 4. Og det vi oftest såret tvivl ved, er de ting vi ikke får at vide men som kunne være gode at vide, i hvert fald for "os" det påvirker og interessere. Ja, i dette tilfælde ville jeg da gerne vide hvad der f.eks. menes med en lille hvalp og om den dreng der blev kradset havde kontaktet hvalpen selv. Jeg ville da også gerne have at vide hvad hunden i bilen var død af og om folk bankede løs på bilen inden ejeren dukkede op. Alt i alt synes jeg ikke disse historier virker til at overdrive vildt. Ville bare lige ytre at jeg synes det var sjovt at der slet ikke var en eneste der kom med noget der kunne spekuleres over. Det plejer der, når vi diskuterer artikler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Jamen, journalister ved ikke meget om racer. De gange man har læst om hunde (som ikke har været kamphunde) er det da også sket at der har været skrevet forkert race. F.eks. er alt der er stort og sort en labrador. Jeg kan da ellers huske at have læst om flere hunde der har bidt. Okay prøver at uddybe der er ingen der langer ud efter den race jeg har læst bider flere mennesker end de hunde er oppe nu. Og med læst mener de historier vi ser/hører om gennem medierne.Håber da ikke de langer ud efter den race da, det har bare undret mig lidt, uden at ville skubbe fokus væk. Det sker jo, hvis historien bare er skrevet tilpas mange steder. Jeg mener udlægningen af historien fra sladderblad til sladderblad, men gør de jo også med andre historier, har tit set dr og tv2 har forskellige på nyheder vedrørende økønomi ect. Ja, i dette tilfælde ville jeg da gerne vide hvad der f.eks. menes med en lille hvalp og om den dreng der blev kradset havde kontaktet hvalpen selv. Jeg ville da også gerne have at vide hvad hunden i bilen var død af og om folk bankede løs på bilen inden ejeren dukkede op. Alt i alt synes jeg ikke disse historier virker til at overdrive vildt. Ville bare lige ytre at jeg synes det var sjovt at der slet ikke var en eneste der kom med noget der kunne spekuleres over. Det plejer der, når vi diskuterer artikler. Jamen jeg ville da også vide mere om lige den sag, alder. Der står bare rødt mærke ved "kradset" så mangler vi vel ikke andet? måske et billed? Jeg spekulere over hvorfor knægten går med hunde? Hvorfor han går uden snor? I hvilke omgivelser gik han? Og hvad gjorde/sagde de 30-40 mennesker.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Okay prøver at uddybe der er ingen der langer ud efter den race jeg har læst bider flere mennesker end de hunde er oppe nu. Og med læst mener de historier vi ser/hører om gennem medierne.Håber da ikke de langer ud efter den race da, det har bare undret mig lidt, uden at ville skubbe fokus væk. Det markerede: Hvad er det for en race I/du "hinter" til?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Det markerede: Hvad er det for en race I/du "hinter" til?? Ja det er rotten og ved godt der er flere herinde der tror jeg ikke kan lide rotter eller vil dem til livs, men er ligeglad hvad race det er. Har intet imod rotten, dem jeg kender er nogle dejlige hunde, det var kun i min ungdom der var tosser i byen der ejede dem, desværre. Sad bare med en kollega og snakket om hvad er vigtigst, et hundeliv eller menneskeliv og så kom vi bare ind på overfald på mennesker det sidste stykke tid vi kan huske. Og jeg er da kun glad for der ikek nævnes flere racer under kamphunde som IKKE er det. Kan også være mig der ikke husker alle hund/mennesker overfald det sidste 1-1½ år. Før der var jeg ikke særlig interesseret. Og nej er hellere ikke for at holde fokus væk fra "kamphunde" nogle gange tænker jeg bare over ting som sikkert er småting og ubetydelige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu skal det her ikke misforstås, jeg synes overhovedet ikke at det er i orden at gå og råbe efter folk, at "prikke", sparke og lign. til andres (eller egne) hunde, men det er egentlig tankevækkende med den reaktion der kommer nu hvor tingene er vendt lidt på hovedet, så det er kamphundeejerne der er "de små" :hmm:For det er faktisk den situation vi andre er i, os der har hunde som ikke har en jordisk chance over for en kamphund der går amok, vi føler ikke at vi kan gå trygt med vores hund(e). Selvfølgelig kan situationerne ikke sammenlignes helt, for der er forskel på hundes medfødte reaktionsmønstre og voksne mennesker som burde være i stand til at tænke fornuftige tanker, og alligevel kan det godt, for usikkerheden om at man ikke ved hvad man møder og at man formentlig selv er den der kommer til kort, er den samme Og følelsen af at det ikke er helt så sjovt/hyggeligt at gå tur med sin hund som det har været. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu er I andre jo heller ikke særlig pressekritiske når det er nogle oplevelser I mener at kunne genkende, og vi andre er jo nok også mere tilbøjelige til at tro på disse historier, da vi ligesom I andre enten har oplevet det på egen krop eller kender mange der har... Og ja, vi er pressekritiske, men det betyder jo ikke at vi fornægter at der er et problem med vores hunde, tværtimod. Men I vil måske fornægte at der også er problemer den anden vej, med mennesker der mener at de helt uden grund har lov til at chikanere andre mennesker, ene og alene fordi at de mener de ikke burde eje den hund de har? Jeg er selv blevet svinet til på offentlige forums og blevet kaldt diverse ting, som overhovedet ikke var nødvendigt i den debat der var i gang. Og lige som herinde, så taler jeg altså pænt til folk, og lægger ikke op til at blive svinet til på den måde... Jeg taler dagligt med folk der er blevet svinet til på gaden, eller direkte truet, og jeg er af samme grund selv stoppet med Baldurs miljøtræning, da jeg simpelthen ikke ønsker at udsætte mig selv for at stå med min dejlige hund og passe mig selv ved et indkøbscenter, for derefter at blive svinet til eller truet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu skal det her ikke misforstås, jeg synes overhovedet ikke at det er i orden at gå og råbe efter folk, at "prikke", sparke og lign. til andres (eller egne) hunde, men det er egentlig tankevækkende med den reaktion der kommer nu hvor tingene er vendt lidt på hovedet, så det er kamphundeejerne der er "de små" :hmm:For det er faktisk den situation vi andre er i, os der har hunde som ikke har en jordisk chance over for en kamphund der går amok, vi føler ikke at vi kan gå trygt med vores hund(e). Selvfølgelig kan situationerne ikke sammenlignes helt, for der er forskel på hundes medfødte reaktionsmønstre og voksne mennesker som burde være i stand til at tænke fornuftige tanker, og alligevel kan det godt, for usikkerheden om at man ikke ved hvad man møder og at man formentlig selv er den der kommer til kort, er den samme Og følelsen af at det ikke er helt så sjovt/hyggeligt at gå tur med sin hund som det har været. På hvilken måde skulle det at I har oplevet at være usikre på jeres ture retfærdiggøre at jeg også skal føle mig usikker på mine ture? Jeg har altid taget hensyn til andre mennesker, og syntes egentlig godt at jeg kan forlange det samme retur! Det samme har du også syntes, men nu syntes du pludselig at det er ok, fordi at det går ud over nogen som har en hund du frygter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 På hvilken måde skulle det at I har oplevet at være usikre på jeres ture retfærdiggøre at jeg også skal føle mig usikker på mine ture? Jeg har altid taget hensyn til andre mennesker, og syntes egentlig godt at jeg kan forlange det samme retur! Det samme har du også syntes, men nu syntes du pludselig at det er ok, fordi at det går ud over nogen som har en hund du frygter? Hvor læser du at jeg synes at det er ok??? Jeg skriver at jeg synes at REAKTIONEN er tankevækkende og gør netop et stor nummer ud af at forklare at jeg ikke synes at det er i orden. INGEN AF DELENE er i orden!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Hvor læser du at jeg synes at det er ok??? Jeg skriver at jeg synes at REAKTIONEN er tankevækkende og gør netop et stor nummer ud af at forklare at jeg ikke synes at det er i orden. INGEN AF DELENE er i orden!!! ok, så er vi igen enige (og jeg kan bare ikke læse...) :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu er I andre jo heller ikke særlig pressekritiske når det er nogle oplevelser I mener at kunne genkende, og vi andre er jo nok også mere tilbøjelige til at tro på disse historier, da vi ligesom I andre enten har oplevet det på egen krop eller kender mange der har... Og ja, vi er pressekritiske, men det betyder jo ikke at vi fornægter at der er et problem med vores hunde, tværtimod. Men I vil måske fornægte at der også er problemer den anden vej, med mennesker der mener at de helt uden grund har lov til at chikanere andre mennesker, ene og alene fordi at de mener de ikke burde eje den hund de har? Jeg er selv blevet svinet til på offentlige forums og blevet kaldt diverse ting, som overhovedet ikke var nødvendigt i den debat der var i gang. Og lige som herinde, så taler jeg altså pænt til folk, og lægger ikke op til at blive svinet til på den måde... Jeg taler dagligt med folk der er blevet svinet til på gaden, eller direkte truet, og jeg er af samme grund selv stoppet med Baldurs miljøtræning, da jeg simpelthen ikke ønsker at udsætte mig selv for at stå med min dejlige hund og passe mig selv ved et indkøbscenter, for derefter at blive svinet til eller truet! Selvfølgelig er det også et problem og mennesker burde vide bedre! men jeg tror måske nogle gør det pga. den frygt de har for hundene. Jeg tror desværre ikke det problem vil blive ændret før problemet med kamphunde der angriber bliver ændret så pressen simpelt ikke har nogle angreb at skrive om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 ok, så er vi igen enige (og jeg kan bare ikke læse...) :5up: Helt ok :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Selvfølgelig er det også et problem og mennesker burde vide bedre! men jeg tror måske nogle gør det pga. den frygt de har for hundene. Jeg tror desværre ikke det problem vil blive ændret før problemet med kamphunde der angriber bliver ændret så pressen simpelt ikke har nogle angreb at skrive om. godt folk ikke ser sådan på det med biler f.eks. kan se 2 stk. brian stå og råbe af en lastbil chauffør fordi en kollega 60 km har dræbt mor og barn i en højresvings ulykke... Og jeg jagter ikke alle mandlige pædagoger fordi nogle ikke kan holde fingerne fra vores børn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Og ja, vi er pressekritiske, men det betyder jo ikke at vi fornægter at der er et problem med vores hunde, tværtimod. Men I vil måske fornægte at der også er problemer den anden vej, med mennesker der mener at de helt uden grund har lov til at chikanere andre mennesker, ene og alene fordi at de mener de ikke burde eje den hund de har? jeg tror ikke der er nogen der vil nægte at det ikke er et problem at VOKSNE mennesker ikke kan opfører sig ordentligt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Selvfølgelig er det også et problem og mennesker burde vide bedre! men jeg tror måske nogle gør det pga. den frygt de har for hundene. Jeg tror desværre ikke det problem vil blive ændret før problemet med kamphunde der angriber bliver ændret så pressen simpelt ikke har nogle angreb at skrive om. jeg tror desværre heller ikke at det går væk før at problemet med de angribende kamphunde er løst. jeg tror at der er mange grunde til at folk reagere som de gør. Der er, som du nævner, frygt. Men jeg tror også at folk i disse krisetider har brug for noget at holde sammen om, og fælles fjende gør som sagt stærk. Og så er der jo selvfølgelig altid uvidenhed og stupide mennesker... Men jeg er bange for at vi kun har set starten på denne menneskejagt der er opstået i problemerne med kamphundene. I går talte jeg med en opdrætter af Bull Terrier, og hvis forbuddet trådte i kraft, så ville hun simpelthen sælge alle sine hunde til en opdrætter i sverige. Hun turde ikke have dem, da hun var bange for at blive forfulgt, truet og måske endda angrebet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Tv2 nyhederne lige nu, sker der faktisk noget fornuftigt EDIT, det var vidst ikke så meget som jeg lige havde forventet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 godt folk ikke ser sådan på det med biler f.eks. kan se 2 stk. brian stå og råbe af en lastbil chauffør fordi en kollega 60 km har dræbt mor og barn i en højresvings ulykke... Og jeg jagter ikke alle mandlige pædagoger fordi nogle ikke kan holde fingerne fra vores børn. Jeg tror faktisk ikke at det altid er lige sjovt at være mandlig pædagog Og det er i den grad sørgeligt, for der er da brug for dem i børnehaver, SFO'er osv. osv. Nå, men det var så totalt OT. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu går jeg og har ferie i øjeblikket og fjernsynet kører på TV2 News De har hele dagen haft dette indlæg http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-24160423.html Lise Lotte Christensen har også lige udtalt direkte, at et direkte raceforbud ikke er vejen frem, for hvad så med de 200.000 blandingshunde der er i Danmark. Jeg synes, at det er godt, at politikerne (eller i hvert fald Tom Behnke) begynder at se lidt mere nuanceret på problemet, i stedet for bare at indtage DF's synspunkt, som er jo "forbyd dem allesammen, for de blodtørstige dyr ligger jo på lur alle vegne klar til angreb". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu går jeg og har ferie i øjeblikket og fjernsynet kører på TV2 News De har hele dagen haft dette indlæg http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-24160423.html Lise Lotte Christensen har også lige udtalt direkte, at et direkte raceforbud ikke er vejen frem, for hvad så med de 200.000 blandingshunde der er i Danmark. Jeg synes, at det er godt, at politikerne (eller i hvert fald Tom Behnke) begynder at se lidt mere nuanceret på problemet, i stedet for bare at indtage DF's synspunkt, som er jo "forbyd dem allesammen, for de blodtørstige dyr ligger jo på lur alle vegne klar til angreb". ja det har også været i hvert indslag i radion. så kan jeg ikke lade være og ryste på hovedet af hende politikkeren til sidst i indslaget.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 ja det har også været i hvert indslag i radion. så kan jeg ikke lade være og ryste på hovedet af hende politikkeren til sidst i indslaget.... Heller ikke her. Hvor mange racer bliver det så ikke lige? Hvad med blandingerne? Det vil komme til at tage rigtig lang tid at definere en kamphund og når de så er færdige med det så er det op til politiet at spotte dem og kende dem fra hinanden hvilket nok heller ikke bliver helt nemt medmindre det er halvdelen af Danmarks hunde de vil forbyde. Edit: Ud over det syntes jeg det er dejligt at se nogle andre former for problemløsning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu er I andre jo heller ikke særlig pressekritiske når det er nogle oplevelser I mener at kunne genkende, og vi andre er jo nok også mere tilbøjelige til at tro på disse historier, da vi ligesom I andre enten har oplevet det på egen krop eller kender mange der har... Men hvis du lægger mærke til det er der jo ikke nogen der prøver at latterliggøre pressen i dette tilfælde. Det sker så godt som altid hvis der er tale om en historie om et kamphundeoverfald. Og ja, vi er pressekritiske, men det betyder jo ikke at vi fornægter at der er et problem med vores hunde, tværtimod. Men I vil måske fornægte at der også er problemer den anden vej, med mennesker der mener at de helt uden grund har lov til at chikanere andre mennesker, ene og alene fordi at de mener de ikke burde eje den hund de har? Jeg fornægter ingenting. Folk kan være syge i roen og spadse helt ud,... også på almindelige hundeejere, så jeg kan snildt forestille mig at det er værre for jer end for mig. Det eneste positive jeg kan se i denne udvikling er at det måske kan tage toppen af at være et modefænomen (og misforstå mig ikke, jeg synes bestemt ikke sådan en adfærd er positiv). Jeg er selv blevet svinet til på offentlige forums og blevet kaldt diverse ting, som overhovedet ikke var nødvendigt i den debat der var i gang. Og lige som herinde, så taler jeg altså pænt til folk, og lægger ikke op til at blive svinet til på den måde... Jeg taler dagligt med folk der er blevet svinet til på gaden, eller direkte truet, og jeg er af samme grund selv stoppet med Baldurs miljøtræning, da jeg simpelthen ikke ønsker at udsætte mig selv for at stå med min dejlige hund og passe mig selv ved et indkøbscenter, for derefter at blive svinet til eller truet! Jeg kan kun sige at jeg er ked af det på dine vegne. Håber for alle parters skyld at der kommer en løsning inden længe. Stemningen er pisket op i begge lejre, den ene er ikke bedre end den anden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Jeg er selv blevet svinet til på offentlige forums og blevet kaldt diverse ting, som overhovedet ikke var nødvendigt i den debat der var i gang. Og lige som herinde, så taler jeg altså pænt til folk, og lægger ikke op til at blive svinet til på den måde...Jeg taler dagligt med folk der er blevet svinet til på gaden, eller direkte truet, og jeg er af samme grund selv stoppet med Baldurs miljøtræning, da jeg simpelthen ikke ønsker at udsætte mig selv for at stå med min dejlige hund og passe mig selv ved et indkøbscenter, for derefter at blive svinet til eller truet! :ae::kys::ae: Jeg er heldig jeg ikke lige frem er blevt svinet til som sådan. MEN tonen har tiltider været temmelig hård mod mig og racen. Kun en gang er mit temperament løbet af med mig:oops: Der stillet spørgmålstegen ved om jeg egner mig som ddbejer. Næsten ligegyldigt hvordan os med disse typer bliver tiltalt er vi nød til lige at tælle til ti inden vi svarer på tiltale. Jeg husker særligt een på et forum som kom ret godt fra start. Det var noget med hvad jeg dog ville med sådan en hund, måske underforstået at det var dømt til at gå galt. Dem som virkeligt har arbejdet meget hårdt med racen blev sablet ned alene fordi de ikke var uddannet adfærdsbehandlere, men kun dyrlæger, almindelige opdrætter, og kun har arbejdet med racen i henholdvis 40 og 60år, så deres viden uden uddannelse må jo have været meget begrændset:blink: Det var da lidt svært at holde hovedet koldt. Det indrømmer jeg da gerne:lol: men det var og er nødvendigt når man går ind i en debat om "de udskældte" Nu må vi se hvad de kommer frem til på borgen! Vi kan kun håbe på at de har nogle saglige hunde eksperter som rådfører dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu skal det her ikke misforstås, jeg synes overhovedet ikke at det er i orden at gå og råbe efter folk, at "prikke", sparke og lign. til andres (eller egne) hunde, men det er egentlig tankevækkende med den reaktion der kommer nu hvor tingene er vendt lidt på hovedet, så det er kamphundeejerne der er "de små" Det eneste der her gør "nogen" til "de små" er en flok VOKSNE menneser der mente de kunne kanøfle en dreng. Føj for helvede, en flok kujoner. Havde det været mig og min to rotter så skulle du nok se dem holde en fornuftig afstand. Men som vanligt er rigtigt mange voksne mennesker kun i stand til at revse børn , men lukker røven når de møder en værdig modstander. For det er faktisk den situation vi andre er i, os der har hunde som ikke har en jordisk chance over for en kamphund der går amok, vi føler ikke at vi kan gå trygt med vores hund(e). Så derfor er det vel bare en slags selvtægt hævn. Selvfølgelig kan situationerne ikke sammenlignes helt, for der er forskel på hundes medfødte reaktionsmønstre og voksne mennesker som burde være i stand til at tænke fornuftige tanker, og alligevel kan det godt, for usikkerheden om at man ikke ved hvad man møder og at man formentlig selv er den der kommer til kort, er den samme Og følelsen af at det ikke er helt så sjovt/hyggeligt at gå tur med sin hund som det har været. For ikke at blive totalt misforstået så kan jeg så udemærket forstå din og andres reaktioner på at der render tåbelige ejere og deres hunde rundt og gør gaderne usikre. Men det berettiger ikke nogen til at opføre sig på samme måde som dem , og så bare lade det gå ud over nogen man ved man kan "banke" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts