Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...

Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman

Jeg ved self ikke hvad "hundeholdet" ender med at foreslå. Men som jeg har sagt før.. Hvad / hvem bliver de næste.

I Sverige har de problemer med den Kaukasiske Ovtjatka (stave :oops:)

Her er et 6 minutters indslag fra Svensk Tv.

[media]http://www.youtube.com/watch?v=AsnsE65yzow[/media]

Der er ikke noget grimt i.:5up:

Men det lyder til at det er en "speciel" hund på flere områder.

Jeg syntes self bare den ser dejlig ud. Men man skal nok ikke skue hunden på hårene ( I egentlig forstand) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman

Her hvor vi bor kommer der flere gange om ugen tre DS gårdhunde lignende hunde forbi. De strejfer helt inde fra Asnæs 3 km væk. Eller der har jeg også set dem

Du kan ikke kommer tæt på dem og der er noget aggresive overfor alle andre hunde og katte de møder på vejen.

De tillader sig at gå helt ind i min indkørsel og snuse og så sandeligt også afsætte deres markeringer. De nærmest "tacker" sig vej gennem området.

Jeg frygter hvad der ville ske hvis de ved et tilfælde kunne komme ind i min have.. Hvis hunde er det så lige der ryger på forsiden når de bliver til et let anretning for Rotterne. ( hvilket jeg ikke ved men kunne frygte)

Jeg er til tider rimelig træt af at andres hunde er løse.

Få nu den snor på og lavet det hul der er i hegnet.

Nå skulle bare lige brokke mig. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved self ikke hvad "hundeholdet" ender med at foreslå. Men som jeg har sagt før.. Hvad / hvem bliver de næste.

I Sverige har de problemer med den Kaukasiske Ovtjatka (stave :oops:)

Her er et 6 minutters indslag fra Svensk Tv.

[media]http://www.youtube.com/watch?v=AsnsE65yzow[/media]

Der er ikke noget grimt i.:5up:

Men det lyder til at det er en "speciel" hund på flere områder.

Jeg syntes self bare den ser dejlig ud. Men man skal nok ikke skue hunden på hårene ( I egentlig forstand) :blink:

Æv hvor er jeg dog dårlig til svensk :oops: Og det bliver ikke bedre af at lyden på min bærbar ikke ligefrem er den bedste, så det kneb med at høre hvad der blev sagt oven i hatten. :cry: Jeg fik godt fat i at det er en farlig satan, men detaljerne... :cry: Lækker ser den dog ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg gider ikke tage diskussionen med dig men nøjes med at fortælle at jeg faktisk kender èn, der bruger sin cavalier på praktisk jagt. Hun klarer det fint det lille myr, så lidt jagtegenskaber bliver den nødvendigvis nødt til at have, eller hva`?.

At gå på "praktisk jagt" er noget bl.a opdrættere af udstillings hunde hævder de bruger deres hunde til. I hvert fald hvis man skal tro annoncerne for hvalpe.

Vi andre går bare på jagt

:vinken: venlig hilsen

Steen Stenild

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja, det er godt nok. Bare hun havde vidst hvad hun talte om (selvom hun virkede meget overbevisende).

Var der andre end mig der hørte at der var forskel på de racer hun kaldte kamphunde og så storvildt jaghundene (som sjældent var aggressive overfor mennesker, modsat de andre?????). Amstaffer, staffer osv. er da kendt for at være meget "sikre" for mennesker. :confused:

Hun siger noget i retning af: dogoen, som jeg selv ejer, bliver ofte fejlagtig kaldt kamphund,... og det er den ikke. Den MÅ IKKE være aggressiv overfor mennesker.

Jeg synes hun vrøvler.

hehe...jeg har samme opfattelse som dig...altså amstaffen og staffen er i mine øjne meget sikre for mennesker i forhold til mange andre racer, forstået på den måde at da de i sin tid blev avlet med kamp for øje, så aflivede man dem der udviste aggressiv adfærd overfor mennesker, da kamphundeejeren jo altså skulle kunne have den i sit hjem til daglig...

Mens dogoen(iflg. folk jeg har talt med) netop ik skulle være ret glad for andre mennesker end sine ejere...

Dermed ikke sagt jeg ikke kan lide dogoen, synes det er en skøn hund...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er godt nok. Bare hun havde vidst hvad hun talte om (selvom hun virkede meget overbevisende).

Var der andre end mig der hørte at der var forskel på de racer hun kaldte kamphunde og så storvildt jaghundene (som sjældent var aggressive overfor mennesker, modsat de andre?????). Amstaffer, staffer osv. er da kendt for at være meget "sikre" for mennesker. :confused:

Hun siger noget i retning af: dogoen, som jeg selv ejer, bliver ofte fejlagtig kaldt kamphund,... og det er den ikke. Den MÅ IKKE være aggressiv overfor mennesker.

Jeg synes hun vrøvler.

Ja, hun siger det noget "rodet" :lol:

Hun siger (som jeg hørte det) at både kamp og muskelhunde sjældent er agressive overfor mennesker.

Dogo argentinoen blev oprindeligt avlet til storvildt jagt, ifølge mig er det heller ikke en kamphund, men enhver hund kan jo blive agressiv overfor mennesker, dogo argentinoen MÅ bare IKKE være det... forestil dig hvor stort et bytte den har været vant til at nedlægge ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...jeg har samme opfattelse som dig...altså amstaffen og staffen er i mine øjne meget sikre for mennesker i forhold til mange andre racer, forstået på den måde at da de i sin tid blev avlet med kamp for øje, så aflivede man dem der udviste aggressiv adfærd overfor mennesker, da kamphundeejeren jo altså skulle kunne have den i sit hjem til daglig...

Mens dogoen(iflg. folk jeg har talt med) netop ik skulle være ret glad for andre mennesker end sine ejere...

Dermed ikke sagt jeg ikke kan lide dogoen, synes det er en skøn hund...:-D

Jamen det er jo også lige det hun siger... at de store vogtende hunde godt kan være noget reserverede overfor fremmede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jamen det er jo også lige det hun siger... at de store vogtende hunde godt kan være noget reserverede overfor fremmede.

hehe....okay...:-D..så ikke klippet, læste bare lige svarene dertil...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men dogoen var jo ikke en vogtende race, men en storvildtjagthund, så det er da noget sludder hun lukker ud. De vogtende var f.eks. napolitansk mastiff og fila.

Jeg fæstede mig ved at hun benægtede at dogoen var en kamphund fordi dogoen aldrig måtte være aggressiv overfor mennesker. Hvilket vel vil sige at hun mener at dem hun kalder kamphunde kan være aggressive overfor mennesker.

Nå anyway, jeg er ikke enig med hende. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Men dogoen var jo ikke en vogtende race, men en storvildtjagthund, så det er da noget sludder hun lukker ud. De vogtende var f.eks. napolitansk mastiff og fila.

Jeg fæstede mig ved at hun benægtede at dogoen var en kamphund fordi dogoen aldrig måtte være aggressiv overfor mennesker. Hvilket vel vil sige at hun mener at dem hun kalder kamphunde kan være aggressive overfor mennesker.

ja de bliver faktisk stadig brugt til vildsvinejagt ved jeg...der er masser af klip på youtube...søgte bare dogo argentino for at se flere efter jeg havde mødt en, og så vrimlede det...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

ja de bliver faktisk stadig brugt til vildsvinejagt ved jeg...der er masser af klip på youtube...søgte bare dogo argentino for at se flere efter jeg havde mødt en, og så vrimlede det...hehe...

Ja, jeg har selv set en del klip af vildsvinejagt med dogoer. Nogle var så barbariske at jeg måtte klikke væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Sådan forstod jeg det slet ikke, men det kan da være jeg bare har hørt hvad jeg gerne ville høre :lol:

Nu har jeg selv studeret dogo argentinoen en del (ikke andre dogoer) og hvad jeg fandt frem til dengang var den både til storvildt jagt og vogtning, så jeg vil mene den hører under begge kategorier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle kan man dårligt kalde for "jagt" når det stakkels dyr er spærret inde i et lille bur, og så bliver mishandlet af en folk hunde i blodrus...

Åh nej,.. det har jeg heldigvis ikke set. Kan i mit lille stille sind ikke begribe at folk synes det er underholdende at se på. :cry: For det må da være dèt der gør, at de gør det eller?. Forstår det overhovedet ikke.

Sommetider kan jeg få et helt sug i maven når jeg tænker på alle de ondskabsfulde ting mennesker gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej,.. det har jeg heldigvis ikke set. Kan i mit lille stille sind ikke begribe at folk synes det er underholdende at se på. :cry: For det må da være dèt der gør, at de gør det eller?. Forstår det overhovedet ikke.

Sommetider kan jeg få et helt sug i maven når jeg tænker på alle de ondskabsfulde ting mennesker gør.

Det er du ikke alene om :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

dogoen aldrig måtte være aggressiv overfor mennesker.

Hvilket vel vil sige at hun mener at dem hun kalder kamphunde kan være aggressive overfor mennesker.

:???:

Fordi hun siger at Dogoén ikke må være aggressiv, så betyder det da ikke at hun mener da andre gerne må.

At man beskriver een definerer jo ikke de andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi hun siger at Dogoén ikke må være aggressiv, så betyder det da ikke at hun mener da andre gerne må.

At man beskriver een definerer jo ikke de andre.

Denne sætning lød bare sådan i mine ører: dogoen, som jeg selv ejer, bliver ofte fejlagtig kaldt kamphund,... og det er den ikke. Den MÅ IKKE være aggressiv overfor mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Denne sætning lød bare sådan i mine ører: dogoen, som jeg selv ejer, bliver ofte fejlagtig kaldt kamphund,... og det er den ikke. Den MÅ IKKE være aggressiv overfor mennesker.

Ja Sådan lød den . Og du vælger så at konkludere at det må de andre så godt..

Egentligt kunne jeg self. være ligeglad for det var ikke mig der sagde det, men det fordrejer det som damen sagde til noget helt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Sådan lød den . Og du vælger så at konkludere at det må de andre så godt..

Egentligt kunne jeg self. være ligeglad for det var ikke mig der sagde det, men det fordrejer det som damen sagde til noget helt andet.

Jeg opfatter det sådan at det er forskellen mellem en dogo og en kamphund. Det er jo for søren det hun siger. Hvis det ikke er det hun mener skal hun måske til at tænke over hvornår hun trækker vejret imellem sætninger. Har du selv set klippet?.

Hun siger på et tidspunkt at vogterhundene har tendens til at være reserverede overfor fremmede. Mon det var det hun skulle have sagt og ikke kamphund. Og jeg er da ærgerlig over at vi ellers (hvis din teori er rigtig) ikke fik et svar på, hvad forskellen mellem en dogo og en kamphund er. Så hænger hendes: det er den IKKE!! jo bare i luften.

Ærgerligt at sådan et interview bliver ødelagt af at hun absolut skal forvare sin egen race og kommer ud hvor hun ikke kan bunde. Hvis jeg havde f.eks. amstaff ville jeg være muggen over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg opfatter det sådan at det er forskellen mellem en dogo og en kamphund. Det er jo for søren det hun siger. Hvis det ikke er det hun mener skal hun måske til at tænke over hvornår hun trækker vejret imellem sætninger. Har du selv set klippet?.

Ja self har jeg set klippet. Jeg linkede da selv til klip nr 2

Hun taler først om Kamphunde og nævner 4 og derefter om de andre store hunde, storvildjagt hunde og Vogtertyper og i den forbindelse nævner hun Dogo´en som så ikke må være aggressiv overfor mennesker.

Det har da intet med de første hunde at gøre, at hun nævner hvad en Dogo ikke må.

Hun trækker vel bare vejret når hun ikke kan få luft.

Hun siger på et tidspunkt at vogterhundene har tendens til at være reserverede overfor fremmede.

Vogterhundene ER da reserverede overfor fremmede. Det er der da ikke noget nyt i.

Mon det var det hun skulle have sagt og ikke kamphund

Jeg er overbevist om at hun sagde lige præcis det hun mente at ville sige.

Og jeg er da ærgerlig over at vi ellers (hvis din teori er rigtig) ikke fik et svar på, hvad forskellen mellem en dogo og en kamphund er. Så hænger hendes: det er den IKKE!! jo bare i luften.

Der er ingen der har sagt at der ville komme en forklaring på forskellen mellem en Dogo og en kamphund.

Ærgerligt at sådan et interview bliver ødelagt af at hun absolut skal forvare sin egen race og kommer ud hvor hun ikke kan bunde. Hvis jeg havde f.eks. amstaff ville jeg være muggen over det.

Nu har du ikke Amstaff ,men du lyder godt nok noget muggen alligevel.

http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1202655.ece

http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1202656.ece

Se lige begge klip igen i den rækkefølge jeg har lagt her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Kan være det kan lære folk at holde deres dyr i snor, og få indhegnet deres haver...så det er da et forslag der kan bruges til noget...:-D

Jep det lyder fornuftigt.

Hvad så med Ali og Angelica der ikke har en indkomst men til gængæld har to Pitt bull´s under cover som Amstaff. Hvad gør man så??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Se det var et forslag der kunne have en god effekt, det kunne da godt være at folk ville tænke sig lidt mere om, hvis det pludselig kostede en månedsløn ikke at have styr på sin hund!

Enig:5up:

Specielt hvis man så håndhævede loven, så folk rent faktisk så at der skete noget:-)

Link til indlæg
Del på andre sites