Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...

Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Ja self har jeg set klippet. Jeg linkede da selv til klip nr 2

Hun taler først om Kamphunde og nævner 4 og derefter om de andre store hunde, storvildjagt hunde og Vogtertyper og i den forbindelse nævner hun Dogo´en som så ikke må være aggressiv overfor mennesker.

Det har da intet med de første hunde at gøre, at hun nævner hvad en Dogo ikke må.

Er du ikke bare på tværs nu? :ae: Det er da klart, at når hun fremhæver den ene race som ikke må være aggressiv over for mennesker, så er den logiske konklusion at det må de andre så...

Hun trækker vel bare vejret når hun ikke kan få luft.

Hvilket jo i og for sig er meget fornuftigt ;-):mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Enig:5up:

Specielt hvis man så håndhævede loven, så folk rent faktisk så at der skete noget:-)

Man kunne godt blive lidt bange for, at politikerne vedtager en række nye regler for at kunne sige "se vi gjorde noget".

Men hvis der ikke følger penge med til politiet/nyt hundepoliti til rent faktisk at håndhæve reglerne, sker der jo ikke noget ude i virkeligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Se det var et forslag der kunne have en god effekt, det kunne da godt være at folk ville tænke sig lidt mere om, hvis det pludselig kostede en månedsløn ikke at have styr på sin hund!

Men hvad så med dem der har styr på deres hund, hvor der kommer en løs hund farende hen til dem? Skal de også have en bøde fordi at deres hund bider den løse hund der farer på den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Er du ikke bare på tværs nu? :ae: Det er da klart, at når hun fremhæver den ene race som ikke må være aggressiv over for mennesker, så er den logiske konklusion at det må de andre så...

Hvis i to ( du og Ascha) syntes det, så ok med mig. Jeg tolker så bare ikke på hvad jeg tror hun sagde eller hvad jeg tror hun mente.

Jeg trækker bare ikke en lige linje mellem de ting.

Hvilket jo i og for sig er meget fornuftigt ;-):mrgreen:

Netop. Men Ascha brugte det som argument for hendes påstande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jep det lyder fornuftigt.

Hvad så med Ali og Angelica der ikke har en indkomst men til gængæld har to Pitt bull´s under cover som Amstaff. Hvad gør man så??

Der vil jo altid være undtagelser, det er dem der bekræfter regelen...hehe...

Jeg kan godt regne ud at næste spørgsmål bliver om ikke Ali og Angelica bliver kriminelle hvis man tager deres bistand...hehe...men der findes jo også dagbøder til folk med lav indkomst...jeg ser ikke bøder som en form for "hævn" men som en ting der skal afskrække folk fra at dumme sig igen...

Hvis man f.eks. skal i fængsel kan man, hvis man har en fornuftig begrundelse, få fodlænke som alternativ...så hvis den lov bliver lavet kommer den selvfølgelig til at have en stk.2 og stk.3 så den dækker alle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja self har jeg set klippet. Jeg linkede da selv til klip nr 2

Hun taler først om Kamphunde og nævner 4 og derefter om de andre store hunde, storvildjagt hunde og Vogtertyper og i den forbindelse nævner hun Dogo´en som så ikke må være aggressiv overfor mennesker.

Det har da intet med de første hunde at gøre, at hun nævner hvad en Dogo ikke må.

Hun trækker vel bare vejret når hun ikke kan få luft.

Vogterhundene ER da reserverede overfor fremmede. Det er der da ikke noget nyt i.

Jeg er overbevist om at hun sagde lige præcis det hun mente at ville sige.

Der er ingen der har sagt at der ville komme en forklaring på forskellen mellem en Dogo og en kamphund.

Nu har du ikke Amstaff ,men du lyder godt nok noget muggen alligevel.

http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1202655.ece

http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1202656.ece

Se lige begge klip igen i den rækkefølge jeg har lagt her.

Tror du skal smutte en tur ind på DF`s hjemmeside så du kan få nogle af dine frustrationer ud den vej. Keder du dig?.

Ærlig talt tror jeg du sidder og morer dig lidt over dette her. Jeg gider bare ikke lege med dig lige nu. :blink: Kan du have en rigtig god dag. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Men hvad så med dem der har styr på deres hund, hvor der kommer en løs hund farende hen til dem? Skal de også have en bøde fordi at deres hund bider den løse hund der farer på den?

Så skal en retsag vel definere skylds spørgsmålet. Men jeg kan godt se at det kan blive kringlet hvis min Westie tænder vildt af på en Amstaff og Amstaff´en "æder" Tex. Så er det amstaff´en der bliver udråbt som skyldig, både af menigmand og pressen.

For der er vel ingen der tror at en lille hvid vovse gør nogen eller noget fortræd.:engel: vel???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Nej, for så skylder jeg sgu....hehe...Pablo er jo blevet overfaldet mens han var i snor, og bed tilbage...

men altså de sager hvor der kommer en politianmeldelse ud af det, er nok dem der menes...og det er forhåbentlig et fåtal af løs-hund tumper der ikke kan se at de selv var skyld i det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvwm får bøden? Ejeren eller den der lufter.

Hvis det er ejern, hvilket det burde værer, hvad å hvis der er to ejere og en tredje går med hunden :mrgreen:

Bare lige for at være besværlig, åhndskyld

hvis og hvis....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Man kunne godt blive lidt bange for, at politikerne vedtager en række nye regler for at kunne sige "se vi gjorde noget".

Men hvis der ikke følger penge med til politiet/nyt hundepoliti til rent faktisk at håndhæve reglerne, sker der jo ikke noget ude i virkeligheden.

Naturligvis skal der følge penge med til håndhævelse af reglerne, ellers batter det jo ikke noget:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvis hunden i snor bidder så koster det vel:(

Man må som hundeejere jo gøre ALT for at det ikke kommer til kampe hundene imellem. Er man usikker på en løs hund, må man bede hundeføren om at kalde hunden til sig, sker det ikke, må man vel gå udfra at hunden vil bide og forsvare sig og påkalde sig loven om nødværge

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Hvis det er ejern, hvilket det burde værer, hvad å hvis der er to ejere og en tredje går med hunden :mrgreen:

Ejeren skal have bøden, det er jo ejerens ansvar, længere er den vel egentlig ikke:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Tænkte lige over det. ( skiftede mening) Jeg syntes det er ejeren der bør stå med hele ansvaret.

Så må ejeren sørge for at den man evt. har til at lufte sin hund , er en pålidelig og ansvarsfuld person. Hvilket igen gør at man ikke bare lader børnene gå en tur med en hund at tvivlsom karrakter.

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvis hunden i snor bidder så koster det vel:(

Man må som hundeejere jo gøre ALT for at det ikke kommer til kampe hundene imellem. Er man usikker på en løs hund, må man bede hundeføren om at kalde hunden til sig, sker det ikke, må man vel gå udfra at hunden vil bide og forsvare sig og påkalde sig loven om nødværge

Så fremover så medbringer jeg en kølle på mine gåture, og hvis jeg ser en løs hund uden ejer, så banker jeg den en med køllen, sådan "better safe than sorry".

Og for dette vil jeg så blive dømt for hærvæk og få en bøde på 500,-

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fremover så medbringer jeg en kølle på mine gåture, og hvis jeg ser en løs hund uden ejer, så banker jeg den en med køllen, sådan "better safe than sorry".

Du kan ikke få en bøde for at forsvare dig selv og dit, hvis du føler dig truet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Så skal du huske at farve køllen med sjove farver så den bliver en fastelavnskølle i modsat fald er det et våben og det er væsentligt dyrere at blive snuppet med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke få en bøde for at forsvare dig selv og dit, hvis du føler dig truet.

Bekendtgørelse af straffeloven

Herved bekendtgøres straffeloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 960 af 21. september 2004, med de ændringer, der følger af § 1 i lov nr. 364 af 24. maj 2005, § 1 i lov nr. 366 af 24. maj 2005, § 43 i lov nr. 553 af 24. juni 2005 og § 1 i lov nr. 559 af 24. juni 2005.

3. kapitel

Strafbarhedsbetingelser

§ 13. Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.

Stk. 2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.

Stk. 3. Tilsvarende regler finder anvendelse på handlinger, som er nødvendige for på retmæssig måde at skaffe lovlige påbud adlydt, iværksætte en lovlig pågribelse eller hindre en fanges eller tvangsanbragt persons rømning.

§ 14. En handling, der ellers ville være strafbar, straffes ikke, når den var nødvendig til afværgelse af truende skade på person eller gods, og lovovertrædelsen måtte anses for at være af forholdsvis underordnet betydning.

§ 15. Handlinger foretagne af børn under 15 år straffes ikke.

§ 16. Personer, der på gerningstiden var utilregnelige på grund af sindssygdom eller tilstande, der må ligestilles hermed, straffes ikke. Tilsvarende gælder personer, der var mentalt retarderede i højere grad. Befandt gerningsmanden sig som følge af indtagelse af alkohol eller andre rusmidler forbigående i en tilstand af sindssygdom eller i en tilstand, der må ligestilles hermed, kan straf dog pålægges, når særlige omstændigheder taler derfor.

Stk. 2. Personer, der på gerningstiden var mentalt retarderede i lettere grad, straffes ikke, medmindre særlige omstændigheder taler for at pålægge straf. Tilsvarende gælder personer, der befandt sig i en tilstand, som ganske må ligestilles med mental retardering.

§§ 17-18. (Ophævet)

§ 19. Uagtsomhed straffes ved de i denne lov omhandlede lovovertrædelser kun, når det er særlig hjemlet. På andre lovovertrædelser er de pågældende straffebud anvendelige, også når lovovertrædelsen er begået af uagtsomhed, medmindre det modsatte har særlig hjemmel.

§ 20. Hvor straf eller forhøjet straf betinges af, at en forsætlig lovovertrædelse har en bestemt uforsætlig følge, indtræder denne straf dog kun, når sådan følge kan tilregnes gerningsmanden som uagtsom, eller han har undladt efter evne at afværge den, efter at han er blevet opmærksom på faren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal du huske at farve køllen med sjove farver så den bliver en fastelavnskølle i modsat fald er det et våben og det er væsentligt dyrere at blive snuppet med.

Ikke nødvendigvis. Er det nødværge koster det sansynligvis ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ikke nødvendigvis. Er det nødværge koster det sansynligvis ikke

Hvis du har medbragt en kølle er det ikke nødværge. Du skal have et formål med den kølle for at tage den med.

Men never mind. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har medbragt en kølle er det ikke nødværge. Du skal have et formål med den kølle for at tage den med.

Men never mind. :blink:

Har alle med kamphunde da ikke våben alligevel? det er vel en del af uniformen man påklæder sig inden dagens gå tur efter aftensmaden? :mrgreen:

Eller køb en kølle til rollespil og komme til at fylde den ud med en jernstang :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites