Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...

Amanda1996
 Share

Recommended Posts

• Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Mine damer og herrer, det bliver værre og værre :mrgreen:

Du er fortabt :cool:

hehe...ja de giver sgu både hitler og Osama kamphundetilladelse før de lader mig få den...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ikke nok med at han ikke lytter til det udvalg hans regering selv har nedsat, så går han rent faktisk stik i mod deres anbefaling :roll:

http://nyhederne.tv2.dk/video/

Til højre for skærmen vælges "Udvalg: Bøde for bidske hunde"

men kan han det...? Altså han har vel ikke ubegrænset magt på samme måde som en præsident eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Arh mht. Osama, så vil det nok være i forhåbning om at den skulle vende sig mod ham selv en dag :mrgreen: Men ellers har du nok ret ;-) Du skal nok satse på det der kørekort-noget :blink:

hehe...jeg satser på at den der kommité får indført noget fornuftigt, og at Lars Løkkes hjerneblødning når at hele sig selv før han kommer hjem...de må have stærke fadbamser på færøerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

men kan han det...? Altså han har vel ikke ubegrænset magt på samme måde som en præsident eller?

Men måske er det ikke helt så let for ham som jeg lige troede:

Her til aften kom der så en positiv meddelse nemlig den at udvalget for farlige hunde IKKE går ind for et forbud. Nu står Lars Løkke lidt dumt tilbage og har svært ved at forbyde renracede hunde.jeg vedhæfter lige her hvordean et lovforslag vedtages så i kan se hvilke muligheder vi stadig har

Sådan vedtages et lovforslag

Efter Statsministerens udmelding på venstres sommergruppemøde den 7/8-09, om at han vil gennemføre det, han kalder et "effektivt og håndterbart" forbud mod muskelhunde, er der sikkert mange medlemmer, der er meget urolige.

Det er dog sådan, at alle lovforslag skal igennem et fastlagt forløb for at blive vedtaget, så det er ikke muligt at gennemføre en lov fra dag til dag.

Nedenstående er en beskrivelse af forløbet, der er hentet fra www.folketinget.dk. Det udvalg, eventuelle ændringer af loven om hunde skal behandles i, er Retsudvalget.

Kort fortalt er processen:

Lovforslag / beslutningsforslag -> 1.behandling -> Retsudvalget -> 2.behandling -> Eventuelt Retsudvalget -> 3.behandling -> Vedtagelse

Fra Folketinget.dk

Det er ikke kun regeringen, men alle de 179 medlemmer af Folketinget, der kan fremsætte lovforslag. Hvis der er et flertal i Folketinget uden om regeringen, som vil have et lovforslag gennemført, kan det beslutte, at regeringen skal fremsætte et lovforslag efter retningslinjer, som flertallet bestemmer.

Den type forslag kaldes beslutningsforslag. Det er ofte oppositionen, altså partierne uden for regeringen, der tager initiativ til beslutningsforslag.

Et lovforslag skal ifølge grundloven behandles tre gange i Folketingssalen.

Behandling betyder i denne sammenhæng næsten det samme som diskussion eller debat.

Under hver behandling kan folketingsmedlemmerne stille spørgsmål til den, som er ansvarlig for lovforslaget, ligesom de kan forsvare eller kritisere forslaget ud fra deres forskellige holdninger.

1. behandling af et lovforslag handler om de store træk: Hvem forslaget berører, hvad det vil betyde, hvorfor lovgivningen skal ændres osv. Efter 1. behandling sendes forslaget til udvalgsbehandling.

2. behandling drejer sig om eventuelle ændringsforslag. Udvalgets arbejde inddrages i debatten. Efter 2. behandling kan lovforslaget igen sendes til udvalgsbehandling, eller det kan gå direkte til 3. behandling i Folketingssalen.

3. behandling kan også rumme diskussion om ændringer til lovforslaget. Til sidst stemmer man om det. Hvis der er flertal for lovforslaget, vedtages det af Folketinget.

Når et lovforslag skal behandles, er der mange ting, som må undersøges og forberedes grundigt. Det store arbejde med fx at overveje de praktiske virkninger af et lovforslag eller at lytte til de samfundsgrupper, der bliver berørt af det, ligger i Folketingets udvalg.

Folketinget har 24 faste udvalg med hvert sit arbejdsområde, og hvert udvalg har, med en enkelt undtagelse, 17 medlemmer. Det er kun medlemmer af Folketinget, der kan blive medlem af udvalgene.

Udvalgenes arbejdsområder svarer stort set til ministeriernes arbejdsområder: Socialudvalget svarer til Socialministeriet, Arbejdsmarkedsudvalget til Arbejdsministeriet osv.

I udvalgene kan medlemmerne stille spørgsmål til regeringens ministre om et lovforslag.

Spørgsmålene bliver stillet skriftligt. Et udvalg kan bede en minister om at møde personligt op for at svare. Når det sker, siger man, at ministeren besvarer spørgsmål i samråd.

Udvalgene kan også afholde høringer. En høring er et møde i udvalget, hvor man tager eksperter med på råd. Høringerne er som regel offentlige, så interesserede kan møde op og følge udvalgets arbejde.

Udvalgene modtager ofte henvendelser fra grupper i samfundet eller borgere, der har hørt om et lovforslag gennem medierne. Disse henvendelser indgår i udvalgets vurdering af lovforslaget. Hvis man har kommentarer til udvalget, kan man skrive til det eller bede om at deltage i et udvalgsmøde for at fremlægge sine synspunkter personligt. En gruppe af personer, der møder op i udvalget, kaldes en deputation.

Når udvalget er færdig med at behandle et lovforslag, laver det en betænkning.

Betænkningen indeholder blandt andet en beskrivelse af udvalgets arbejde, de forskellige partiers holdninger til lovforslaget og eventuelle ændringsforslag til lovforslaget.

Alt dette sker i udvalget efter Folketingets 1. behandling af et lovforslag.

Når udvalget har lavet sin betænkning, går forslaget til 2. behandling i Folketingssalen. Medlemmerne stemmer om eventuelle ændringsforslag.

Lovforslaget kan nu gå direkte til 3. behandling. Men, hvis der efter 2. behandling stadig er behov for at undersøge problemer i forslaget, sendes lovforslaget til ny behandling i udvalget. Udvalget fremlægger derefter sit arbejde i en tillægsbetænkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

De kan ligeså godt putte mig i den elektriske med det samme...hehe...for jeg er også under 25...:mrgreen:

Snuppet af nubbe-jensen med skjult knivsblad, tatoveret OG under 25 Puuuhaaaahaaaa... Det ser sq ikke godt ud dogfather:lol::lol::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo sådan at både DF, Socialdemokratiet og SF, har været ude og varsle stramninger over for muskel/kamphunde, så de har faktisk flertal uden om regeringen, derfor er V og C nød til selv at melde noget ud, hvis de vil fremstå som en "handlekraftig" regering. Desværre vælger de så åbenbart en løsning som ikke hjælper en skid, for forbud rammer jo helt klart de forkerte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Snuppet af nubbe-jensen med skjult knivsblad, tatoveret OG under 25 Puuuhaaaahaaaa... Det ser sq ikke godt ud dogfather:lol::lol::blink:

hehe...ingen er mere sterotyp end mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi lige holder hesten an inden den render af med jer i en fart af 730 kmt, og glor lidt på det forbud der er nu om Pitbullen og Tosaen...

Loven som kan læses på 2 min: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=57774

Så de kommer nok ikke ind til jer i nattens mulm og mørke og skyder jeres hunde, hvis det er det i er bange for. Det skulle også undre mig hvis de samler dem ind, det er der ganske enkelt ikke midler til, og hvem skulle gøre det? politiet? de har jo ikke tid eller midler til dette...:confused:

Det er muligt at de laver en lov ala den som jeg linker til, men vi ved ikke noget før at de der politikere kommer på arb. igen, indtil da er det vi hører i medierne ren og skær "valgkamp" som Lonny skrev tror jeg nok. Men jeg er bange for at det her ender som i holland og Italien, ingen får noget ud af loven og den bliver ophævet igen, spild af penge og tid:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvis vi lige holder hesten an inden den render af med jer i en fart af 730 kmt, og glor lidt på det forbud der er nu om Pitbullen og Tosaen...

Loven som kan læses på 2 min: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=57774

Så de kommer nok ikke ind til jer i nattens mulm og mørke og skyder jeres hunde, hvis det er det i er bange for. Det skulle også undre mig hvis de samler dem ind, det er der ganske enkelt ikke midler til, og hvem skulle gøre det? politiet? de har jo ikke tid eller midler til dette...:confused:

Det er muligt at de laver en lov ala den som jeg linker til, men vi ved ikke noget før at de der politikere kommer på arb. igen, indtil da er det vi hører i medierne ren og skær "valgkamp" som Lonny skrev tror jeg nok. Men jeg er bange for at det her ender som i holland og Italien, ingen får noget ud af loven og den bliver ophævet igen, spild af penge og tid:rolleyes:

hehe...det er nu ikke fordi jeg er bange for at de tager mine hunde eller at vi skal i gang med massemord på hunde...

Men jeg ville da stadig være ked af et forbud mod avl osv. da jeg jo gerne vil kunne købe mig amstaff igen når mine hunde engang er væk...så det er egentlig på lang sigt jeg tænker...:-D

Min mor derimod har jeg lige måttet bruge en time på at berolige, fordi hun rent faktisk troede at Lars Løkke ville sørge for at politiet kom og tog mine hunde...de er jo som børnebørn for hende...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...det er nu ikke fordi jeg er bange for at de tager mine hunde eller at vi skal i gang med massemord på hunde...

Men jeg ville da stadig være ked af et forbud mod avl osv. da jeg jo gerne vil kunne købe mig amstaff igen når mine hunde engang er væk...så det er egentlig på lang sigt jeg tænker...:-D

Min mor derimod har jeg lige måttet bruge en time på at berolige, fordi hun rent faktisk troede at Lars Løkke ville sørge for at politiet kom og tog mine hunde...de er jo som børnebørn for hende...:-D

Nej men det er sgu ligefør at de der tumper man har set i tv, tror på det...:roll:

Du vil sagtens kunne købe dig en amstaff selvom der er et forbud imod dem, problemet er bare hvordan du vil bortforklare at den ikke er en amf. og det er der råd for;-)

Hva har din mutter opgivet at hendes søn får sig en kone, og bliver en gammel mærkelig mand med 30 hunde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nej men det er sgu ligefør at de der tumper man har set i tv, tror på det...:roll:

Du vil sagtens kunne købe dig en amstaff selvom der er et forbud imod dem, problemet er bare hvordan du vil bortforklare at den ikke er en amf. og det er der råd for;-)

Hva har din mutter opgivet at hendes søn får sig en kone, og bliver en gammel mærkelig mand med 30 hunde:mrgreen:

hehe...og netop derfor er et forbud jo også omsonst...man kan jo få alt hvad man gerne vil have, med de rette kontakter....

Nej jeg tror bare ik hun regner med jeg skal have børn..hehe...svigerdøtre har hun haft en del af...

Link til indlæg
Del på andre sites

I aften udtaler Justits minister Brian Mikkelsen sig i nyhederne på TV2 kl.19.00 det bliver spændende at sig hvad han har at sige. Dansk Folke parti presser på for et lyn forbud åbenbart uden at høre hunde udvalget først. Hunde udvalget har efter det materiale de har modtaget og de diskussioner de har haft besluttet IKKE at gå ind for et forbud.

Jeg er godt nok nervøs for/spændt på hvad han har at sige...

Link til indlæg
Del på andre sites