Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...

Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst mulline

Jeg er som sådan ikke uenig med dig men prøv så at se sagen fra min side. På grund af at der er så store problemer med muskel/ kamphunde, risikerer jeg (som slet ikke har en race der er problemer med) at min hund skal føres i snor alle steder. Og den lov vil gælde fra den dag, loven bliver vedtaget. Det kan du kalde uretfærdigt.

Hvorfor synes du det er uretfærdigt at din hund skal føres i snor ?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uanset kommende regler, og deres indhold hvad angår snor, så har jeg nu ikke tænkt mig at putte mere line på min hund, end jeg allerede har.

Ikke tale om, at en kommende lov der mestenddels baserer sig på byfolks problemer med hunde i byerne skal få mig til at ændre min måde at holde hund på.

Jeg har ikke tidligere generet nogen, eller er blevet generet af nogen, når jeg har været ude med kræet. Efter en lovændring vil dette forhold ikke ændre sig.

Og jeg tænker naturligvis på alle de lovforslag diverse folk er kommet med igennem tiden, såsom: Indhegn hele matriklen, snorepåbud alle steder altid osv..... Idioti om man spørger mig. At skyde gråspurve med kanoner man sigter på solsorte med. Giver det mening?? Nej vel! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor synes du det er uretfærdigt at din hund skal føres i snor ?:-)

Jeg synes det er uretfærdigt at os der har hunde der kræver meget "løbepensum" og ikke bor på landet bliver ramt af en lov, der strammes pga. nogle helt andre hundetyper. En opstramning var jo aldrig sket, hvis der ikke havde været problemer med visse muskel og kamphunderacer.

Bliver der indført forbud for visse hunde vil det jo gælde i fremtiden. Bliver der indført linepåbud, er det hèr og nu, hvilket vil sige at mange aktive jagt og hyrdehunde kommer til at leve et liv i snor. Det kræver jo ikke nogen Einstein for at se følgerne af sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg lige bryde ind? :-) Jeg synes ikke det er uretfærdigt at ens hund skal føres i snor.

Jeg synes kun man skal have hunden løs på steder hvor man ved der ikke kommer andre hunde.

Man skal også være sikker på at man kan kalde hunden til sig, hvis der nu kunne komme nogle andre :!:

Selvfølgelig må du bryde ind. :blink:

Så du synes at det er ligegyldigt at en hund har behov som ikke kan opfyldes?. Visse hunde trives ikke/ eller kræver utrolig meget mere tid ude, hvis de skal føres i snor.

Men dem der kun slippper deres hund som du siger er iorden, må jo alligevel ikke slippe deres hund, hvis reglerne bliver lavet om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig må du bryde ind. :blink:

Så du synes at det er ligegyldigt at en hund har behov som ikke kan opfyldes?. Visse hunde trives ikke/ eller kræver utrolig meget mere tid ude, hvis de skal føres i snor.

Men dem der kun slippper deres hund som du siger er iorden, må jo alligevel ikke slippe deres hund, hvis reglerne bliver lavet om.

Det havde jeg ikke tænkt på. Jo, jeg synes godt man må have sin hund løs en gang imellem.

Man skal bare holde øje med andre hunde og kunne kalde sin hund til sig, synes du ikke også det? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde jeg ikke tænkt på. Jo, jeg synes godt man må have sin hund løs en gang imellem.

Man skal bare holde øje med andre hunde og kunne kalde sin hund til sig, synes du ikke også det? :blink:

Jo, det vil jeg give dig fuldstændig ret i. Man skal da tage hensyn til andre og ikke genere nogen når man har hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg synes det er uretfærdigt at os der har hunde der kræver meget "løbepensum" og ikke bor på landet bliver ramt af en lov, der strammes pga. nogle helt andre hundetyper. En opstramning var jo aldrig sket, hvis der ikke havde været problemer med visse muskel og kamphunderacer.

Bliver der indført forbud for visse hunde vil det jo gælde i fremtiden. Bliver der indført linepåbud, er det hèr og nu, hvilket vil sige at mange aktive jagt og hyrdehunde kommer til at leve et liv i snor. Det kræver jo ikke nogen Einstein for at se følgerne af sådan noget.

Holder man hund der kræver meget "løbepensum" og samtidig bor i byen, kunne man jo iføre sig et par løbesko og løbe med hunden i snor, man behøver jo ikke være Einstein for at finde på fornuftige løsninger:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Holder man hund der kræver meget "løbepensum" og samtidig bor i byen, kunne man jo iføre sig et par løbesko og løbe med hunden i snor, man behøver jo ikke være Einstein for at finde på fornuftige løsninger:-)

Så er der os der har hunde der af hensyn til deres rutineringstræning såvel som udholdenhedstræning har et stort "snude og løbe pensum".

ligesåvel som vandtræning, dirigering og meget meget mere... alt dette kan indlæres på en lukket plads, men kan ikke trænes og rutineres på lukket plads.

Altså er man pinedød nødt til at benytte sig af de enorme arealer der er tilgængelig i Danmark, og lade hunden rende uden snor.

Løbesko my ass..... Hér hersker langskaftede fuldlæderstøvler, retrievertaske og fri natur. Uanset hvad loven kommer til at sige.

Alternativet er dårligt trænede jagthunde, der ikke kan udføre deres arbejde godt nok, med dårlig dyrevelfærd under jagt til følge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil de Nedlægge hundeskovene, og alle fritløbs arialerne for hundene i DK??:shock: Et helt land med understimulerede, fede og usunde hunde!!! Det bliver sq ike sjovt at være hundeejer i fremtiden.

Måske de vil af med alle hunde i DK??

Det sidste jeg hørte var at de ville havde linepåbud i bymæssig bebygelse, ikke lave så hundene ikke kunne få den motion de har krav på

Link til indlæg
Del på andre sites

For at snakke om noget helt andet, så har vi jo rundt om i landet disse hundeskove som en del folk benytter sig meget af herinde. Men jeg kunne da godt tænke mig at høre om visse hunderacer simpelthen ikke skulle have adgang til disse hundeskove. Grundet de jo kan finde på at lave ballade, eller er det lige fedt når selv fru. olsenens puddel kan finde på bide???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Så er der os der har hunde der af hensyn til deres rutineringstræning såvel som udholdenhedstræning har et stort "snude og løbe pensum".

ligesåvel som vandtræning, dirigering og meget meget mere... alt dette kan indlæres på en lukket plads, men kan ikke trænes og rutineres på lukket plads.

Altså er man pinedød nødt til at benytte sig af de enorme arealer der er tilgængelig i Danmark, og lade hunden rende uden snor.

Løbesko my ass..... Hér hersker langskaftede fuldlæderstøvler, retrievertaske og fri natur. Uanset hvad loven kommer til at sige.

Alternativet er dårligt trænede jagthunde, der ikke kan udføre deres arbejde godt nok, med dårlig dyrevelfærd under jagt til følge.

Så vidt jeg ved trænes jagt osv. ikke inde midt i byen vel ?:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk!!!, det var jeg da aldrig selv kommet på. :???::lol:

Min hund er skabt til at bevæge sig i små zig-zag mønstre, mens den snuser og ingen "løbehunde" på nær trækhunde, bevæger sig ligeud. Det er jo ikke motionen der er afgørende for at jeg synes at min hund skal gå løs, men oplevelserne han får, når han ikke har mig på slæb.

Klart at man kan erstatte det men det vil tage mere tid. Noget jeg ikke tror de fleste ejere indser eller kan gøre noget ved. Havde jeg haft en unghund ville jeg være rasende. Nu nøjes jeg bare med at brokke mig lidt, idet den lov (hvis den da bliver vedtaget) også vil tvinge mig til at skifte hundetype næste gang jeg skal have hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

....at mange aktive jagt og hyrdehunde kommer til at leve et liv i snor.

Ja hvis der indføres linepåbud der også gælder for jagthunde på "arbejde" ,,men det tror jeg nu ikke vil ske.

Det kræver jo ikke nogen Einstein for at se følgerne af sådan noget.

Øhhh nå.

Jeg er sikkert ingen Einstein. Men jeg tror ikke at der indføres linepåbud for arbejdende hunde .

Men hunde med et stort "løbepensum" har allerede idag ingen tilladelse til at spæne rundt som det passer dem.

De skal vel som alle andre hunde i by og bymæssig bebyggelse benytte de dertil indrettede fritløbsområder. Og de områder vil vel til stadighed findes og så er det op til brugerne at opføre sig ordentligt eller hvad?

Jeg kan ikke forstå at lige netop dine hunde der skal kunne løbe så meget som du beskriver ikke skal gå i snor på offentlig gade og vej.

For det er vel ikke der de får afløb for deres "løbepensum"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
For at snakke om noget helt andet, så har vi jo rundt om i landet disse hundeskove som en del folk benytter sig meget af herinde. Men jeg kunne da godt tænke mig at høre om visse hunderacer simpelthen ikke skulle have adgang til disse hundeskove. Grundet de jo kan finde på at lave ballade, eller er det lige fedt når selv fru. olsenens puddel kan finde på bide???

Uuuuha. Det er en slem een den der. :mrgreen:

Der er allerede idag adskillige der ikke har fattet hvad en hundeskov er.

De mener at det er et sted hvor man slippe hunden løs og så skide være med resten.

Seriøst misforstået.

De samme mennesker tilskriver jeg også den holdning at det KUN er søde hunde der må gå løs i området for eller kan man bare skride over i en anden skov med sine møghunde.

Så hvem der ikke må komme afhænger af den nye hundelov. For så skal reglerne omkring hundeskovene sikkert også revideres.

Fru Olsens pudel er lille så den gør ikke noget. At du ikke har lært det endnu. puuuu haaaa.:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil de Nedlægge hundeskovene, og alle fritløbs arialerne for hundene i DK??:shock: Et helt land med understimulerede, fede og usunde hunde!!! Det bliver sq ike sjovt at være hundeejer i fremtiden.

Det sidste jeg hørte var at de ville havde linepåbud i bymæssig bebygelse, ikke lave så hundene ikke kunne få den motion de har krav på

Nej, det kræver så bare at man har en hund der ikke hverken bliver sur eller bange når den møder andre hunde, ikke får ejerfornemmelser over et for kendt område, ikke er i løbetid, syg eller svag osv. Mange går da på vores grønne arealer med løs hund, netop for at undgå hundeskovene, eller for at få ro til at træne øvelser uden line.

Jeg går der også selv for variationens skyld og vil da sende ejerne af muskel/ kamphunde en "kærlig" tanke hvis jeg i fremtiden skal have snor på min hund når jeg går dèr. Det må jeg da indrømme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Fantastisk!!!, det var jeg da aldrig selv kommet på. :???::lol:
Jeg er glad for at kunne være behjælpelig:-D

Min hund er skabt til at bevæge sig i små zig-zag mønstre, mens den snuser og ingen "løbehunde" på nær trækhunde, bevæger sig ligeud. Det er jo ikke motionen der er afgørende for at jeg synes at min hund skal gå løs, men oplevelserne han får, når han ikke har mig på slæb.

Klart at man kan erstatte det men det vil tage mere tid. Noget jeg ikke tror de fleste ejere indser eller kan gøre noget ved. Havde jeg haft en unghund ville jeg være rasende. Nu nøjes jeg bare med at brokke mig lidt, idet den lov (hvis den da bliver vedtaget) også vil tvinge mig til at skifte hundetype næste gang jeg skal have hund.

Kan man ikke indenfor lovens rammer dække sin hunds behov, så må man se på om det er rimeligt at have netop den race, der hvor man bor:-D

Er det ikke netop derfor at vi så ofte spørger nye hunde ejere om hvad de kan tilbyde hunden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuuha. Det er en slem een den der. :mrgreen:

Der er allerede idag adskillige der ikke har fattet hvad en hundeskov er.

De mener at det er et sted hvor man slippe hunden løs og så skide være med resten.

Seriøst misforstået.

De samme mennesker tilskriver jeg også den holdning at det KUN er søde hunde der må gå løs i området for eller kan man bare skride over i en anden skov med sine møghunde.

Så hvem der ikke må komme afhænger af den nye hundelov. For så skal reglerne omkring hundeskovene sikkert også revideres.

Fru Olsens pudel er lille så den gør ikke noget. At du ikke har lært det endnu. puuuu haaaa.:rolleyes:

Undskyld, går straks over i hjørnet og skammer mig:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvis der indføres linepåbud der også gælder for jagthunde på "arbejde" ,,men det tror jeg nu ikke vil ske.

Hvor vil du have at byhundene skal træne?. Her hvor jeg bor er der ingen fritløbsområder (kun hundeskove) men masser af grønne områder som er inde i byzonen. Sådan tror jeg det er de fleste steder i Nordsjælland.

Øhhh nå.

Jeg er sikkert ingen Einstein. Men jeg tror ikke at der indføres linepåbud for arbejdende hunde .

Men hunde med et stort "løbepensum" har allerede idag ingen tilladelse til at spæne rundt som det passer dem.

De skal vel som alle andre hunde i by og bymæssig bebyggelse benytte de dertil indrettede fritløbsområder. Og de områder vil vel til stadighed findes og så er det op til brugerne at opføre sig ordentligt eller hvad?

Nej, ikke en Einstein, bare en provokatør. :???: Jeg siger ikke at hunde skal have lov til at spæne rundt uden at nogen har styr på noget, blot som loven siger idag: være løse under kontrol. Og som jeg skriver i et tidligere indlæg er der jo mange der ikke kan færdes i hundeskovene.

Jeg kan ikke forstå at lige netop dine hunde der skal kunne løbe så meget som du beskriver ikke skal gå i snor på offentlig gade og vej.

For det er vel ikke der de får afløb for deres "løbepensum"

Det er da heller ikke netop min hund men jeg kan jo se hvor mange der lufter deres hunde på grønne områder der i fremtiden kunne blive steder hvor man skal have snor på.

Og hvorfor egentlig ikke det?. Når det er mørkt går jeg da altid med min hund på veje og stier uden line. Det ville jeg nok ikke turde hvis jeg ikke mente at jeg havde styr på ham. Det er der altså en del der kan administrere, her hvor jeg bor.

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores politi kreds har der længe været totalt linie påbud indenfor by grænsen...men det afholder nu ikek folk fra gå med deres hunde løs...

Link til indlæg
Del på andre sites