Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...

Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Så hvad er pointen med dit indlæg? (som du ikke selv er klar over?):vinken:

Bla. at ytre min utilfredshed med byfolks og førstegangsejeres ønsker til en lovændring.

Jeg tænker hér særligt i baner af alle de løsningsforslag der konstant dukker op rundt omkring. Oftest helt og aldeles ugennemtænkte løsninger.

Hundekørekort, indhegning af matriklen, linepåbud over alt, og i dén dur.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har personligt ikke hørt nogen tiltag, der gjaldt hund i snor på egen matrikel eller hund i snor på store områder på Lars tyndskids mark eller line på hund forslag i hundeskove?

Har hørt en enkelt politiker nævne påbud om snor i bymæssig bebyggelse- hvilket jeg kun ser som rimeligt - Ellers må man jo som så mange også ynder at gøre det flytte udenbys:D

Derudover er der jo sådan set allerede muligheder for at have sin hundløs i storbyer samt byzone - endda flere stederend man sådan lige går og tror.

Så kan ikke forstå hvorfor alle parker skal gøres til hundeparker med løse hunde?

For det bliver de vitterligt.

Hundeejere vil ikke bruge løbegårde fordi det er 'synd' for hunden kun at kunne løbe rundt på et indhegnet område på 100 kvm.

De selvsamme hundeejere gider heller ikke ulejlige sig med at tage bilen og køre 15min for at slippe deres hund løs i en hundeskov, hvor den gerne må være løs.

Nej, de går over i den første og bedste park (det skal jo være nemt at have hund - ikke alt det besvær med at skulle tage hensyn og sku gå over i den næste park hvor hunden gerne må være løs - nej for det tager 10 min længere at gå der hen osv) og slipper Fido (også selvom Fido IKKE kommer ved indkald og det er en park hvor der står et stort fedt skilt med 'Hund i snor')

Parkerne invaderes simpelthen af løse hunde og disse ejeres vedholdende argument om at det er en 'menneskeret' at hunden skal gå løs!

Ja ja det er fint man gerne vil have sin hund løs - men hvad med at gøre det der hvor det er skiltet med at den i reglen må være løs?!!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Foranlediget af (først og fremmest) DKW's indlæg:

Det grundlæggende (og rimelige) basale krav er, at ingen - hund, menneske eller andet dyr - skal 'påduttes' en anden hunds tilstedeværelse. Det er i virkeligheden ufatteligt enkelt, det bliver først speget når det kommer til, hvordan dette krav kan opfyldes.

Der er kæmpe forskel på om man bor i lejlighed, villakvarter eller midt ude på Jens Tyndskids marker. De nødvendige foranstaltninger og forholdsregler bliver stigende, jo tættere bebygget et område man bor i (og går med hunden i). Det er ikke snyd eller diskrimination, det er bare fakta!

Bor man i villakvarter f.eks., kan man vælge ikke at have hunden løs i haven ELLER at indhegne grunden med så højt et hegn som det er nødvendigt (hverken mere eller mindre) - kan hunden hoppe 180 cm, må hegne være 190 cm eller mere... igen: ikke snyd eller diskrimination, bare fakta. Kan man ikke lære sine børn og disses gæster at lukke døre og havelåger, HVER GANG, skal hunden holdes inde, helst med ekstra 'sikkerhedsdøre' imellem.

Lufter man hund (løs) i offentligt område, kan man ikke samtidig sms'e, tale i telefon eller på anden måde være fraværende. Jo mere reaktiv hunden er, desto flere skridt foran må man være når man er ude. Får hunden selektiv hørelse ved synet af en anden hund 200 meter væk, må man kunne orientere sig minimum 300 meter I ALLE RETNINGER. Ikke snyd...

Kommer en anden hund hen mod ens egen, må man kunne kalde sin hund til sig - og så er det bedøvende ligegyldigt hvem der har ret eller uret, hvem der startede osv.

Som jeg sagde i starten: det er i virkeligheden ufatteligt simpelt: kommer hunden ikke i kontakt med 'fremmede', så sker der ingen uheld, der bliver ingen forsidehistorier, ingen ramaskrig.

Ansvaret er (eller bør være) det samme for ALLE, men der er store forskelle på, hvor meget det kræver at leve op til dette ansvar... bopæl, hunderace, osv. - igen: ikke snyd, bare...

Link til indlæg
Del på andre sites

Foranlediget af (først og fremmest) DKW's indlæg:

Det grundlæggende (og rimelige) basale krav er, at ingen - hund, menneske eller andet dyr - skal 'påduttes' en anden hunds tilstedeværelse. Det er i virkeligheden ufatteligt enkelt, det bliver først speget når det kommer til, hvordan dette krav kan opfyldes.

Der er kæmpe forskel på om man bor i lejlighed, villakvarter eller midt ude på Jens Tyndskids marker. De nødvendige foranstaltninger og forholdsregler bliver stigende, jo tættere bebygget et område man bor i (og går med hunden i). Det er ikke snyd eller diskrimination, det er bare fakta!

Bor man i villakvarter f.eks., kan man vælge ikke at have hunden løs i haven ELLER at indhegne grunden med så højt et hegn som det er nødvendigt (hverken mere eller mindre) - kan hunden hoppe 180 cm, må hegne være 190 cm eller mere... igen: ikke snyd eller diskrimination, bare fakta. Kan man ikke lære sine børn og disses gæster at lukke døre og havelåger, HVER GANG, skal hunden holdes inde, helst med ekstra 'sikkerhedsdøre' imellem.

Lufter man hund (løs) i offentligt område, kan man ikke samtidig sms'e, tale i telefon eller på anden måde være fraværende. Jo mere reaktiv hunden er, desto flere skridt foran må man være når man er ude. Får hunden selektiv hørelse ved synet af en anden hund 200 meter væk, må man kunne orientere sig minimum 300 meter I ALLE RETNINGER. Ikke snyd...

Kommer en anden hund hen mod ens egen, må man kunne kalde sin hund til sig - og så er det bedøvende ligegyldigt hvem der har ret eller uret, hvem der startede osv.

Som jeg sagde i starten: det er i virkeligheden ufatteligt simpelt: kommer hunden ikke i kontakt med 'fremmede', så sker der ingen uheld, der bliver ingen forsidehistorier, ingen ramaskrig.

Ansvaret er (eller bør være) det samme for ALLE, men der er store forskelle på, hvor meget det kræver at leve op til dette ansvar... bopæl, hunderace, osv. - igen: ikke snyd, bare...

Lige præcis. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er skam rig mulighed for at 'tilgodese' alle hundeejere af enhver race også i bymæssig bebyggelse.

Men synes fortsat der hersker en noget 'egoistisk' holdning i og med at, nogle mener at de får presset et linepåbud ned over hovedet (og det er de andres skyld at de skal føle sig begrænsede) - på trods af at det er mere reglen end undtagelsen at folk med løse hunde ikke kan kalde deres løse hund til sig og hunden er herved til gene for andre som benytter området (park, græsareal, you name it) herunder hunde i snor + tilhørende ejere, men så sandelig også børnefamilier som ikke har fidus til løse hunde (dette ligemeget race).

Hvis man vælger at bo i en fx en storby i lejlighed og vælger en race, som ikke 'har godt af at færdes i snor' - så er man for det første selv 100% ansvarlig (uansvarlig?) overfor dette valg og hvad dette medfører af gener i kraft af understimulans eller lign. I såfald skulle man have valgt anderledes, da enhver ved at man ikke kan pådutte andre en løst løbende hund, blot fordi man har gjort sig et (uovervejet?) valg af race.

Hvis man vælger en race som har behov for at løbe løs flere gange dagligt, må man sikre sig at man kan tilbyde hunden dette inden køb af hunden.

Dvs at man ulejliger sig med at køre til et område fx hundeskov hvor det er muligt for hunden at løbe løs.

Når man vælgerat få hund må man jo tage det sure mef det søde.

Synes ikke det kan være rigtigt, at mennesker uden fx have og i bymæssig bebyggelse, skal belejres - og belemres med løse hunde i næsten alle parker og på mange grønne områder, blot fordi andre har valgt sig en race som skal løbe fri flere gange dagligt.

Synes det er dovenskab og uansvarligt, når parker mv i bymæssig bebyggelse invaderes af løse hunde (hvor snor er påbudt), fordi hundens ejer ikke gider at køre et sted hen efter arbejde hvor det netop er ok for hunden at løbe løs på større strækninger.

Hvorfor skal vi der har hunde som sagten kan trives i snor inde i byen, have påduttet hunde, som skal løbe løse for at kunne fungere? Sådan kunne man også vende det om og se på det.

Der er masser af områder hvor man kan træne løse hunde + gå løs med sin hund, det kræver bare, at man som hundeejer ikke blot smider sin hund over i den første og bedste park uden snor på pga man ikke orker/gider køre 15 min efter arbejde.

Nu er det jo sådan at ikke alle grønne områder er parker hvor folk kommer for at deres børn skal lege og at alle løse hunde kaster sig over alle hunde og alle mennesker den møder. Bare for at få det på det rene....

Jeg er ikke fortaler for et totalt hundeanarki men synes loven er okay som den er nu. De eksempler du kommer med viser jo blot folk der ikke holder sig til loven som den er idag. Hvad får dig til at tro at det vil ændre sig bare fordi der indføres linepåbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket igen får mig til at tænke. Er det overhovedet rimeligt at vi mennesker i al vores stræben efter at selviscenesætte os selv ,vælger at få hundetyber der slet ikke passer ind i vores verden.

Mindre kan ikke gøre det?. Tror du alle iscenesætter sig selv når de skal vælge hund?.

Ikke at jeg vile forbyde nogen former for hunde, men,, Er det rimelig at slæbe en 40 -50 kg Rottweiler op i en lejlighed for di vi syntes den er sød .Ja gu fanden er den sød det er alle hvalpe da, men e det rimeligt at en hund af den kaliber ikke får all det plads den har brug for. Det er da som at sætte en Chi til at vogte får. Den ville rende livet af sig inden for 3 uger. Ikke noget nogen ville tilbyde en sådan hund.

Gør vi vores hunde en bjørnetjeneste ved at købe dem med hjertet og glemme hviket dyr det egentligt i bund og grund er og hvad det i bund og grund har brug for og krav på ?

Jeg deler ikke helt dine værdier for hvad et godt hundeliv er, kan jeg høre. Størrelsen på boligen har ikke noget med sagen at gøre for mit vedkommende.

Jagthunde er fremavlet til jagt og bør bruges til det.

Vagt hunde er avlet til vagt og bør bruges til det.

Selskabshunde er vel avlet til at gøre selskab og bør bruges til det. osv osv.

Hmmmm. Tankevækkende,

Endnu mere tankevækkende bliver det hvis jeg lige fortsætter:

Kamphunde er fremavlet til kamp og bør bruges...... jeg tror bare jeg lader den stå. ;-)

Selvfølgelig kan man give hunden et godt liv selvom man ikke lige bruger hunden til hvad den er avlet til (med meget få undtagelser). Det kræver bare at man er kreativ nok til at finde furnuftige erstatninger.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket igen får mig til at tænke. Er det overhovedet rimeligt at vi mennesker i al vores stræben efter at selviscenesætte os selv ,vælger at få hundetyber der slet ikke passer ind i vores verden.

Ikke at jeg vile forbyde nogen former for hunde, men,, Er det rimelig at slæbe en 40 -50 kg Rottweiler op i en lejlighed for di vi syntes den er sød .Ja gu fanden er den sød det er alle hvalpe da, men e det rimeligt at en hund af den kaliber ikke får all det plads den har brug for. Det er da som at sætte en Chi til at vogte får. Den ville rende livet af sig inden for 3 uger. Ikke noget nogen ville tilbyde en sådan hund.

Gør vi vores hunde en bjørnetjeneste ved at købe dem med hjertet og glemme hviket dyr det egentligt i bund og grund er og hvad det i bund og grund har brug for og krav på ?

Jagthunde er fremavlet til jagt og bør bruges til det.

Vagt hunde er avlet til vagt og bør bruges til det.

Selskabshunde er vel avlet til at gøre selskab og bør bruges til det. osv osv.

Hmmmm. Tankevækkende,

Nej det er IKKE rimeligt!

Og til den tankegang er det vel relevant at stille spørgsmålet om kamphunde egentlig, eftersom hundekampe jo er forbudt i Danmark, overhovedet har nogen berettigelse i vores samfund? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

svarer lidt til at sige at jagthunde ikke hører hjemme hos personer der ikke går på jagt, fortæl det til labradoren...hehe

Stakkels Dansk/svensk gårdhund der bor i midten af Oslo...:mrgreen:

De fleste hunderacer er rimeligt alsidige, så mon ikke der er plads til dem hos almindelige dødelige også? Så længe man stimulerer dem og giver dem det de har brug for? Altså, mental stimulering, motion, foder og kærlighed(ja og alt muligt andet, klokken er altså 3 om natten, og jeg er træt)... hehe...det er jo ikke fordi en kamphund ligefrem lider nogen nød af ikke at få lov at blive flået til blods af en anden hund...eller påføre en anden hund skader...snare modsat egentlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og til den tankegang er det vel relevant at stille spørgsmålet om kamphunde egentlig, eftersom hundekampe jo er forbudt i Danmark, overhovedet har nogen berettigelse i vores samfund? :hmm:

Nu har Amstaff'en igennem de sidste 100 år været avlet til at være udstillingshunde, så ja den har sin berettigelse!

Derimod er der aldrig blevet ændret på avlskravene til en pittbull, her skal den stadig have det oprindelige drive og evnen til at slås. Så vores problem ligger ikke i Amstaff'en, men i alle de ulovlige pittbulls der er i landet, samt de blandingshunde hvori der er blandet pittbull.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu behøver vi jo heldigvis snart ikke være nervøse over kamphundene mere, de er jo ikke seje at have længere. Så i stedet begynder denne hund så småt at tage over...

[media]http://www.youtube.com/watch?v=2vIL32k-zOI[/media]

Læst på HG i dag:

var med min kæreste inde i block buster her idag, da vi så kommer ud ser vi en gruppe udlæninge, komme gående med en hæmpe hund har aldrig set racen før, så ved ikke lige hvad det er for en, men dem der gik med havede tydligvis ikke styr på den, hver eneste gang der kom nogen fortæt på dem, gjorde hunden udfald mod den person der kom for tæt, og ham der gik med den var ved at ryge med hver eneste gang, så lige pludslig kommer der en scooter kørende forbi ud ved vejen, og der går hunden udfald igen, scooter køren vælter, og ham der holder hunden falder og jeg tænker bare åh nej nu går det galt.

men til alt held for en for en af de andre fat i hunden sammen med en anden og 2 sek efter løber de væk.

vi går hen til ham på scooteren og ser om alt er okay, gir ham vores nummer hvis han vil anmelde det. og så tager vi så hjem.

har aldrig set en hund der opførte sig sådan før, ved virkelig ikke hvad der var galt, men heldig der ikke skete noget :)

skulle lige ud med det da det var en lidt vild oplevelse...

Folk har så vist hende billeder, og hun genkendte den som en Kangal

Link til indlæg
Del på andre sites

Kendte ikke lige racen, så jeg måtte lige læse op på det... Hold da op :shock: Deet er så ikke lige hvad jeg har lyst til at møde en mørk fredag aften... Eller en lys mandag morgen for den sags skyld!

Virkeligt ubehageligt hvis der kommer flere af denne, og de andre mere "grumme" vogter racer her i landet!

Edit: Stakkels den hund og dens nakke! Av!

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sagtens forstå dig, fik bare en pludslig trang til at være ærlig :oops: - linepåbud nytter intet, hvis jeg ikke får tæsk for at overtræde det.

Petrine spurter forøvrigt ikke hen til fremmede og laver bøllestreger, og de gange vi er blevet jagtet har hun hver gang været i snor ;-)

Helt okay du er ærlig, det var jeg også bare, selvom det måske var lidt hårdt :-)

Men nu behøver vi jo heldigvis snart ikke være nervøse over kamphundene mere, de er jo ikke seje at have længere. Så i stedet begynder denne hund så småt at tage over...

[media]http://www.youtube.com/watch?v=2vIL32k-zOI[/media]Læst på HG i dag:

Det er en grum video, og har set flere af den slags fra U.S.A med ejer der dårligt kunne gå tur med deres bjørnehunde pga. de gjorde udfald imod alt og alle, biler ect.

Kendte ikke lige racen, så jeg måtte lige læse op på det... Hold da op :shock: Deet er så ikke lige hvad jeg har lyst til at møde en mørk fredag aften... Eller en lys mandag morgen for den sags skyld!

Virkeligt ubehageligt hvis der kommer flere af denne, og de andre mere "grumme" vogter racer her i landet!

lidt ala den her?

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/5449-kaukasisk-bjornehund.html

Redigeret af guanomo
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sagtens forstå dig, fik bare en pludslig trang til at være ærlig :oops: - linepåbud nytter intet, hvis jeg ikke får tæsk for at overtræde det.

Petrine spurter forøvrigt ikke hen til fremmede og laver bøllestreger, og de gange vi er blevet jagtet har hun hver gang været i snor ;-)

Bare ren nysgerrighed :-)

Er du slet ikke bange for at hun kommer til at trisse over til en anden større hund og komme til skade?

Hun er jo en lille bitte en :-) og du ville ikke kunne få dækket dyrlægeregningen, erstatning eller noget.

Nu er det ikke fordi mine hunde er kæmpe store, men nok betydeligt større end Petrine :-) men jeg ér da bange for ovenstående, og lufter derfor kun uden snor hvis jeg føler jeg har kontrol over dem og ikke mindst overblik over landskabet!

Omvendt ved jeg også, at min mokke-terrier (særligt omkring løbetider) kan være vældigt strid overfor tæver som ikke spiller efter hendes regler. Kom der en "lille lort" hen og begyndte at spille op, ville der altså ikke gå 2 sekunder før hun ville få læst lektien. Og Asta er jeg bange for ville hoppe med på vognen - i kraft af flok-fællesskabet og sådan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Ja, og desværre har jeg også hørt rygter om at de sære typer er blevet træt af den fokus der er på kamphunde, så udover tyrkiske hyrde/vogter hunde, så er de også begyndt at gå over til rottweiler. Det ville være så synd hvis de fik ødelagt det gode ry rottweileren endelig har fået :cry:

Så kan vi vel efterhånden udelukke at et forbud mod visse racer vil løse problemerne, de finder jo bare andre racer:(

Nogengange er det altså svært at være stolt af racen homo sapiens:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og desværre har jeg også hørt rygter om at de sære typer er blevet træt af den fokus der er på kamphunde, så udover tyrkiske hyrde/vogter hunde, så er de også begyndt at gå over til rottweiler. Det ville være så synd hvis de fik ødelagt det gode ry rottweileren endelig har fået :cry:

Netop derfor afhjælper de forbud absolut intet! Hvis det bliver for besværligt at have Pittbull, Amstaff, you name it.. Så rykker de jo bare videre til næste hund.

Min frygt er netop at vi om 2-3 år ser de store vogteracer gå rundt i gaderne, fordi de jo IKKE er forbudt!

Uanset hvor meget de vil forbyde, vil mennesker der ønsker det altid kunne finde hunde de kan ødelægge.

Igen kan jeg kun sige at det er min personlige mening at kamphunde ikke hører til her i landet, men forbud hjælper absolut intet på problemet! Ligesom empatiforladte politikere der truer med at aflive folks kæreste eje, heller ikke ligefrem fremmer processen!

Og nu er internaterne så også "hoppet med på vognen" (eller er de bare blevet overfyldte?)

Flere har i hvert fald meldt ud at de ikke vil tage imod hunde af kamphunderacer, fordi de ikke kan komme af med dem igen.

Jamen, hvad pokker skal folk så gøre af deres hunde? Internatet kan ikke hjælpe, og de kan ikke sælges via hverken dba eller gul og gratis. De fornuftige vil nok selv gå den tunge gang til dyrlægen og få dyret aflivet, men hvad med dem der skrider til mere drastiske metoder? Eller bare slipper hunden løs for at komme af med den?

Ej men altså - jeg er vist bare sur, tvær og forarget!

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ej men altså - jeg er vist bare sur, tvær og forarget!

Så er vi to!

Jeg frygter også lidt hvad der kommer til at ske med disse uønskede hunde, som vi jo kan høre fra Thomas historie fra internatet, så er nogle af disse mennesker jo fuldstændig ligeglade med deres hunde. Så man desværre godt forestille sig at de kunne finde på at køre ud i en skov og bare efterlade deres hund, eller bare køre til en anden by og gøre det samme :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi to!

Jeg frygter også lidt hvad der kommer til at ske med disse uønskede hunde, som vi jo kan høre fra Thomas historie fra internatet, så er nogle af disse mennesker jo fuldstændig ligeglade med deres hunde. Så man desværre godt forestille sig at de kunne finde på at køre ud i en skov og bare efterlade deres hund, eller bare køre til en anden by og gøre det samme :megaked:

Har allerede hørt den første historie fra min moster med en bekendt de har der arbejder ved en dyrlæge, der har været et par stykker der har fået deres amstaff aflivet pga. trusler og frygten for at blive moppet mere, både børnene osv.

Mere fik jeg ikke at vide, så hvad der ellers er i den historie ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi to!

Ja netop!

Uanset hvor udskældte hundene er, så synes jeg bare ikke man skal glemme at det altså er levende væsner!

Deres adfærd bunder jo ikke i ondskab, men arv kombineret med miljø. De kan ikke gøre for at de er som de er.

Jeg mener faktisk internaterne bør blive ved med at tage imod dem, og så evt. aflive. Det er da en bedre måde at komme herfra på, end at blive klynget op i et træ, eller hvad folk nu ellers kan finde på :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har allerede hørt den første historie fra min moster med en bekendt de har der arbejder ved en dyrlæge, der har været et par stykker der har fået deres amstaff aflivet pga. trusler og frygten for at blive moppet mere, både børnene osv.

Mere fik jeg ikke at vide, så hvad der ellers er i den historie ved jeg ikke.

Det er enormt ubehageligt, men jeg vil godt nok langt hellere at de mennesker kører til dyrlægen og får aflivet hunden på fin og human vis, end dem der i desperation kyler hunden ud af bilen og kører væk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja netop!

Uanset hvor udskældte hundene er, så synes jeg bare ikke man skal glemme at det altså er levende væsner!

Deres adfærd bunder jo ikke i ondskab, men arv kombineret med miljø. De kan ikke gøre for at de er som de er.

Jeg mener faktisk internaterne bør blive ved med at tage imod dem, og så evt. aflive. Det er da en bedre måde at komme herfra på, end at blive klynget op i et træ, eller hvad folk nu ellers kan finde på :cry:

Ja, jeg forstår så heller ikke at internaterne ikke tager imod dem, og så efterfølgende sørger for at de bliver aflivet. Det ville da være meget mere humant for hundene... Men der er selvfølgelig også et spørgsmål om økonomi, internaterne har jo ikke for mange penge i forvejen, og ligefrem tilbyde gratis aflivning, er måske for meget at forlange?

Men noget bør der gøres, så disse hunde kan få en værdig afslutning på et ellers trøstesløst liv :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er enormt ubehageligt, men jeg vil godt nok langt hellere at de mennesker kører til dyrlægen og får aflivet hunden på fin og human vis, end dem der i desperation kyler hunden ud af bilen og kører væk!

Helt klart da, men synes det er trist man føler sig nødvendig for at kunne leve "normalt" i forhold til omverden.

Kæresten ene søster har blandt andet slået hånden af os, vi har altid været lidt på kant med dem, men nu er det helt slut, så vi får nok ikke hendes fætter at se mere og vores søn har mistet en moster og onkel samt fætter.

Min familie er begyndt at spørge hvornår cujo skal af med knoppen, og seriøst? næste gang jeg hører en af dem sige det, uanset "ironien" så flegner jeg på tværs.

Frygter i stor stil min søsters bryllup i næste måned, for mange kommentarer kan ende med jeg/vi går tidligt :( heldigvis har vi en hundepension der gerne tager cujo der....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Mindre kan ikke gøre det?. Tror du alle iscenesætter sig selv når de skal vælge hund?.

Ja i bund og grund .Når du piller alle de fine ord vær og kommer ind til kærnen.

Det er en helt anden debat som vi kan tage en anden dag.

Jeg deler ikke helt dine værdier for hvad et godt hundeliv er, kan jeg høre. Størrelsen på boligen har ikke noget med sagen at gøre for mit vedkommende.

Jeg taler ikke om et godt elle er skidt hundeliv.Jeg taler om rimeligheden i at vælge racer med grundlæggende behov der sjældent kan honoreres da vi sjældent vælger med hovedet.

Endnu mere tankevækkende bliver det hvis jeg lige fortsætter:

Kamphunde er fremavlet til kamp og bør bruges...... jeg tror bare jeg lader den stå. ;-)

Jamen du har fuldstændigt ret. Hvis man vælger netop de racer så burde man have gjort sig visse overvejelser omkring hvad hunden er avlet til.

Selvfølgelig kan man give hunden et godt liv selvom man ikke lige bruger hunden til hvad den er avlet til (med meget få undtagelser). Det kræver bare at man er kreativ nok til at finde furnuftige erstatninger.

Ja men sker det ofte nok. Er de symptomer på stress hos hunde ikke også en udløber af netop "forkert" hundehold?

Jo det er i den grad en overvejelse man burde have gjort sig.

Så vores ønsker om lige netop den og den hund er imo et spil. Et spil hvor den eneste taber er hunden hvis det ikke lige går, fodi vi glemte hvad vi burde kunne tilbyde vores hunde i lyset af hvad de er avlet til eller hen imod.

Dog mener jeg at alt som udgangspunkt har en ret til et liv i vores samfund. Dog burde den enkelte hava overvejet grundigt hvad han eller hun vile med lige netop den hund de ønsker og som jeg skrev til nogen i en anden tråd så lød deres ønsker til at de burde købe deres nye hund i Fætter BR.

Link til indlæg
Del på andre sites