Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...

Amanda1996
 Share

Recommended Posts

• Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er helt utroligt, at man skal ud i at 'forsvare' sin hund på sådan vis, grundet at andre ikke kan finde du af at holde deres hund i snor eller formår at kalde hunden til sig, når man beder om det. Det sker jo gang på gang på gang på gang.

Men jeg har indset, at det ikke er alle der ønsker at tage hensyn og respektere hinanden - og her taler jeg simpelthen om almindelige mennesker, med deres 'normale' hunderacer!!

Jeg har simpelthen måtte tage loven i egne hænder -selvom det naturligvis ikke er hverken sjovt eller opmuntrende, men efter at have forsøgt mig med at sige til folk om de vil kalde deres hund til sig eller gjort andre tiltag for at udstråle 'jeg har min hund i snor og ønsker derfor ikke løsgående hunde rendende' - så har jeg måttet opgive at tro at mennesker med de mest gængse hunderacer, er interesseret i at tage hensyn til mig og min hund!

Vi er ude i, at folk enten er ligeglade med at jeg beder dem kalde deres hund til sig, negligerer fuldstændig hvad jeg siger hvis det gøres på en sober og pæn facon (man skal åbenbart skabe sig helt åndssvagt før visse mennsker reagerer) eller også får man en masse skændselsord tilbage -Da det jo bestemt er pga den hunderace jeg går med, at jeg ligefrem beder dem om at kalde dere hund til sig!

Er helt fortørnet - da jeg bestemt gør at for at tage hensyn til og respektere andre mennesker og deres hundehold.

Det gengældes bare størstedelen af tiden ikke - mange mennesker har simpelthen glemt hvad gensidig respekt betyder, alt imens denne lynchstemning/kamphundedebat har udviklet sig og er tæt på at være ude af proportioner.

Jeg har 'bevæbnet' mig med enten vandpistol eller vandflaske med 'tut' som kan sprøjte- og jeg er ikke bange for at bruge den!!!!

For jeg kan tydeligvis ikke regne med at mine medmennesker ønsker at tage hensyn til mig og min hund, som jeg ønsker at tage hensyn til dem og deres.

Sørgeligt men sandt!

Link til indlæg
Del på andre sites

I nedenstående videoer udtaler en kredsmand fra Dyrernes beskyttelse at Pittbull er udryddet i DKK. Jeg har ikke lyd på min pc på arbejdet, men så vidt jeg er informeret, så udtalte han sig også for et forbud mod kamphunde:

http://video.tv2.dk/index.php/id-24101554.html

http://video.tv2.dk/index.php/id-23782030.html

Efterfølgende er klippende blevet sendt til DB og der blev spurgt om det virkelig er deres officielle holdning, og her er deres svar:

-----------------------------------------------------------------------

Kære XXX

Tak for din henvendelse.

Den episode, du nævner er meget beklagelig. En af vores kredsformænd lavede en udtalelse i medierne INDEN han havde talt med nogen inde fra vores presseafdeling om Dyrenes Beskyttelses holdning, og det er derfor ikke korrekt. DBs officielle holdning er publiceret på vores hjemmeside: www.dyrenes-beskyttelse.dk, og det er den som gælder.

Alle vores kredsformænd har fået tilsendt en længere version af foreningens holdning så de også kan give det rigtige svar hvis nogen spørger. Pågældende kredsformand er blevet kontaktet af en fra vores sekretariat, og blevet oplyst om at en fejl er begået. Ellers tror jeg risikoen kan blive at fokus går fra dyrene til noget andet.

Herunder følger vores officielle holdning.

Fokus på farlige hunde

Alle hunde kan være farlige. Den store udfordring er at finde en måde at identificere individerne på, før det går galt

04-08-2009 - Hunde

Efter de seneste måneders mange overfald af de såkaldte kamphunde har debatten raset med god grund. Mange ønsker at få kamphunde forbudt. Andre glade hundeejere råber vagt i gevær og føler, at hele racer skal betale for enkelte individers gerninger.

Dyrenes Beskyttelse ser på de mange overfald med stor bekymring, men opfordrer samtidig til at slå koldt vand i blodet.

Kamphunderacerne har en større sandsynlighed for at være farlige end andre racer.

Men ikke alle kamphunde er nødvendigvis farlige – især ikke hvis de har ansvarlige ejere. Samtidig kan der være individer blandt såkaldte familiehunde, som kan finde på at bide. Udfordringen er at lave en lovgivning, som rammer de farlige individer, før det går galt.

"Det er sikkert velment fra politikernes side at ønske et total forbud i mod hundene i Danmark, men det er bare ikke en løsning, som vil komme problemet til livs," siger dyreværnsinspektør i Dyrenes Beskyttelse, Lotte Brink. "Problemet handler reelt om uansvarlige hundeejeres hold af farlige hunde – og ikke om specielle hunderacer."

"Hvis et totalforbud gennemføres nu, vil der for det første blive et meget større incitament til at handle hundene ulovligt, samtidig med, at vi vil se hidtil usete racer komme til landet. Der står nemlig allerede racer parate i Østeuropa. Racer som er endnu farligere end dem vi allerede har," siger Lotte Brink.

I stedet opfordrer foreningen til at lade Justitsministeriets Hundeudvalg arbejde færdigt. Et udvalg som Dyrenes Beskyttelse er repræsenteret i.

"Noget af det, Dyrenes Beskyttelse vil arbejde for i udvalget er, at alle hunde skal mærkes og registreres allerede ved 8 uger. På den måde kan hunde ikke handles lovligt, med mindre de er registreret, og man vil på den måde have overblik over både hund og ejer. Herved kan bl.a. undgås en masse af den illegale hundehandel, der dominerer billedet af farlige hunde i dag.

Derudover ønsker vi, at der skal indføres båndpligt (hunde skal føres i snor) i bymæssig bebyggelse for alle hunde, da alle hunde kan være farlige under de forkerte omstændigheder.

Dyrenes Beskyttelse tager dog afstand af kravet om, at hunde skal gå med mundkurv rutinemæssigt på offentlige steder, da mundkurve er adfærdsmæssigt hæmmende. Dog kan der gives påbud om mundkurv i visse tilfælde.

En længerevarende adfærdsvurdering af en hund, som har angrebet uprovokeret, finder Dyrenes Beskyttelse unødvendig. Et uprovokeret angreb kan aldrig retfærdiggøres, og hunden skal derfor aflives.

"Selvom det er tragisk, hver gang et menneske eller dyr angribes af en hund, så er det vigtigt, at vi finder en faglig holdbar løsning på det stadig voksende problem med farlige hunde. Derfor er det vores ønske, at Hundeudvalget nu får arbejdsro," slutter Lotte Brink.

Yderligere oplysninger: Projektleder for familiedyr, Lotte Brink

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejeren skal have bøden, det er jo ejerens ansvar, længere er den vel egentlig ikke:-D

Tænkte lige over det. ( skiftede mening) Jeg syntes det er ejeren der bør stå med hele ansvaret.

Så må ejeren sørge for at den man evt. har til at lufte sin hund , er en pålidelig og ansvarsfuld person. Hvilket igen gør at man ikke bare lader børnene gå en tur med en hund at tvivlsom karrakter.

Og hvis der er to ejere af samme hund?

Børn skal ikke lufte hunde, der er en pige her i Ringe, hun lufter aaaaaaaaalle muliges hunde, de stod midt på vejen en dag, da jeg kom cyklende fik hunden besked på at den skulle sætte sig.....midt på vejen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Og hvis der er to ejere af samme hund?

Den der står som forsikringstager må være hundens ejer. Men vi kan da blive ved med at finde små huller og gøre krumspring. Det er jo ikke vedtaget .Så vi aner ikke hvad udvalget kommer med i deres betænkning.

Børn skal ikke lufte hunde, der er en pige her i Ringe, hun lufter aaaaaaaaalle muliges hunde, de stod midt på vejen en dag, da jeg kom cyklende fik hunden besked på at den skulle sætte sig.....midt på vejen :roll:

Næ men det gør børn. De bliver bedt om at gå med hunden.

Det hører jeg børnene siger når de er til spejder. At de går med familiens hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal man så med en kommision, hvis statsministeren alligevel ikke venter og hører på hvad de siger, men bare tager en beslutning imens han er til sommermøde på færøerne...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-24188298.html?rss

Det er et PR stunt med den kommision. Der ER et flertal i regeringen som vil have det forbud mod muskelhunde, så det kommer uanset hvad. Det er jeg helt sikker på

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et PR stunt med den kommision. Der ER et flertal i regeringen som vil have det forbud mod muskelhunde, så det kommer uanset hvad. Det er jeg helt sikker på

Jeg syntes ellers lige at der var begyndt at komme lidt mere fornuftige udmeldinger her de sidste 2 dage, og at folk ligesom havde trukket vejret helt ned i maven igen, men så kommer denne her udmelding :cry:

Men i artiklen står der muskelhunde, og ikke kamphunde, det involverer jo lige pludselig mange flere hunde end vi gik og regnede med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ellers lige at der var begyndt at komme lidt mere fornuftige udmeldinger her de sidste 2 dage, og at folk ligesom havde trukket vejret helt ned i maven igen, men så kommer denne her udmelding :cry:

Men i artiklen står der muskelhunde, og ikke kamphunde, det involverer jo lige pludselig mange flere hunde end vi gik og regnede med...

De ter ikke en overraskelse at der står muskelhunde, der er jo ingen aner jo ikke hvad der er hvad, så selvfølgelige tager de så mange som muligt med. Det er rigtig ØV:cry: men thats life.

Vi må jo bare nyde vores muskelhunde så længe staten tillader os det

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal man så med en kommision, hvis statsministeren alligevel ikke venter og hører på hvad de siger, men bare tager en beslutning imens han er til sommermøde på færøerne...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-24188298.html?rss

Jeg synes mere og mere jeg fornemmer valgkamp, ikke kun indenfor dette emne, men indenfor flere og flere områder, lad os håbe det ender som et valgløfte der ikke bliver holdt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes mere og mere jeg fornemmer valgkamp, ikke kun indenfor dette emne, men indenfor flere og flere områder, lad os håbe det ender som et valgløfte der ikke bliver holdt!

Og det kan da godt se ud som om du har ret...

http://www.berlingske.dk/article/20090807/politik/90807076/

Tænk sig at min hund skal forbydes, så han kan vinde et valg :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.soc-kerteminde.dk/?Folketingsvalg_2009

Valgløfter bliver aldrig holdt, så lad dem endelig gå til valg.

Står det til mig får Lars Lykke og Co. ikke så meget som en besøgs tilladelse til folketinget ved næste valg, det var jo egenlig heller ikke mig der valgte dem ind i sin tid såååå...Jeg har sq nok ikke så meget at skulle ha' sagt næste gang heller:hmm::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Står det til mig får Lars Lykke og Co. ikke så meget som en besøgs tilladelse til folketinget ved næste valg, det var jo egenlig heller ikke mig der valgte dem ind i sin tid såååå...Jeg har sq nok ikke så meget at skulle ha' sagt næste gang heller:hmm::lol::lol::lol:

Men der er jo bare ikke så mange tilbage at stemme på, hvis vi skal udelukke der der stemmer for et forbud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er jo bare ikke så mange tilbage at stemme på, hvis vi skal udelukke der der stemmer for et forbud...

Nej, vi kommer ikke udenom et muskelhunde forbud. Men vi kan jo så stemme så skatten stiger de få hundrede kroner vi alm. dødelige har fået i skatte lettelser, så de ældre får den hjælp de skal have, syge får den behandling der skal til, så skolerne igen bliver helbredsmæssig forsvarlige for børnene...osv:-D

Men kampen for vores kære hunde ER tabt på forhånd:cry::cry::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Statsministeren kommer væltende med fadbamser og lommerne fulde af bilag for hotelophold, mens han skriger på et forbud mod kamphunde...jo jo...

Men mon ikke det er at skyde sig selv i foden...det er ihvertfald 20.000 stemmer der bliver flyttet væk fra regeringen hvis det forbud kommer..tror ikke folk der alligevel ikke har kamphund flytter deres stemme fordi han laver sådan et pr-stunt...populistisk politik, det er hvad det er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Statsministeren kommer væltende med fadbamser og lommerne fulde af bilag for hotelophold, mens han skriger på et forbud mod kamphunde...jo jo...

Men mon ikke det er at skyde sig selv i foden...det er ihvertfald 20.000 stemmer der bliver flyttet væk fra regeringen hvis det forbud kommer..tror ikke folk der alligevel ikke har kamphund flytter deres stemme fordi han laver sådan et pr-stunt...populistisk politik, det er hvad det er...

Selvfølgelig er det det, ellers havde han jo ventet på at dem der rent faktisk ved noget om sagen havde udtalt sig...

Og venste skulle være et liberalt parti, så vidt jeg ved så er forbud stik imod al liberal politik!

Men jeg undrer mig stadig over den med at han kalder dem muskelhunde, hvor mange hunde han mon lige får puttet ind under den kategori...?

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste steder jeg læser noget om muskelhunde, så er rottweileren også med, så gud ved om den ryger med i købet?

Er den en muskelhund, ryger den vel også når det er et muskelhunde forbud...Men hvem ved, der er jo nok rimelig mange stemmer der har rotter, så det er da nok muligt at den klare frisag

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne da være at man skulle stemme på DF :blink:

http://www.danskfolkeparti.dk/Ikke_flere_kampehundehid.asp

:shock: Det kan I da ikke være bekendt, så ryger Dogfathers to hunde:

Derfor vil vi i Dansk Folkeparti kræve, at politiet frem over skal give tilladelse til, at man kan erhverve en kamphund. Ønsker man at eje en kamphund, skal man altså henvende sig på den lokale politistation, der så skal overveje om det nu er tilrådeligt at lade ansøgeren få en tilladelse, og det siger sig selv, at hvis den pågældende har en blakket straffeattest, så skal politiet som hovedregel naturligvis ikke udstede en sådan tilladelse.

Dogfather, jeg driller bare, jeg håber at du ka' ta' det :engel: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Derfor vil vi i Dansk Folkeparti kræve, at politiet frem over skal give tilladelse til, at man kan erhverve en kamphund. Ønsker man at eje en kamphund, skal man altså henvende sig på den lokale politistation, der så skal overveje om det nu er tilrådeligt at lade ansøgeren få en tilladelse, og det siger sig selv, at hvis den pågældende har en blakket straffeattest, så skal politiet som hovedregel naturligvis ikke udstede en sådan tilladelse.

Nå ja, jeg havde helt glemt at han var kriminel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Dogfather, jeg driller bare, jeg håber at du ka' ta' det :engel: :blink:

De kan ligeså godt putte mig i den elektriske med det samme...hehe...for jeg er også under 25...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites