Hop til indhold

Popeye the dog


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg ved at mange her i Danmark synes det er forkert at lade en handicappet hund leve. Men se denne video:

 

[media]

[/media]

 

- og døm selv. For mig at se, er det en hund med masser af livskvalitet.

 

Han har i øvrigt sin egen hjemmeside: www.popeyethedog.com

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst mullergris

blev helt rørt om mit hjerte da jeg så den lille fyr:lun: og synes det er så fedt at der er lavet rullestole til hunde som har et handicap, for man kan jo se at den er total livsglad, hvis det var min lille trunte der blev lam i bagpartiet så ville jeg aldrig nogen sinde drømme om og aflive hende bare fordi hun havde fået et handicap, og her i Horsens har vi en lille gravhund som også har en rullestol og jeg synes det er så fedt.

 

men heldigvis er vi jo forskellige og har hver vores mening om det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, var det Karla der blev lam i bagbenene ville jeg hvae store kvaler... men for hendes skyld, håber jeg at jeg ville vælge aflivning :megaked:

 

De ting hun elsker allermest her i livet er at løbe stærkt, at lege vanvittig løbe/tumle-leg med sin bedste ven Jackpot og træne agility med sin mor...

 

Det ville tage så meget af hendes livskvalitet fra hende at skulle være i "rullestol"... det håber jeg ikke jeg ville byde hende...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, sådan noget er der vist ikke et generelt svar på. Det afhænger jo helt vildt af hundens livskvalitet, og hvem kan bedømme den bedst andet end de mennesker der er tæt på den enkelte hund.

 

Og så afhænger det jo også af hunden, som Splinten...osv også skriver.

 

Jeg ville ihvertfald aldrig kunne sætte mig til doms over sådan noget uden indgående at kende hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart ville jeg ikke aflive sådan en hund, efter min mening er det ikke en voldsom forringelse af livskvalitet.

Jeg ved godt mange vil gøre det hvis de så en hvalp blive født med den lidelse, fair nok. Jeg kunne bare ikke gøre det eller få en anden til det hvis det var en hvalp fra "vores" kuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal kræet aflives ? Den ser jo ud til at fungere fint trods sit handicap ligesom mennesker, der er født uden ben eller arme f.eks.

 

Men er det værdigt for hunden ? Hvor vidt skal man strække sig ? Det er jo et dyr og ikke et menneske og der turde jo være forskel.

 

Som hvis ens hund fik kræft. Ville man lade den gennemgå en kemobehandling ? Er det værdigt eller egoistisk ?

 

Dilemma-dilemma ! Livet var lettere, hvis det var sort / hvid. Livet var lettere, hvis man aldrig skulle gøre sig til herre over liv og død.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der er meget stor forskel på om handicappet er medfødt eller erhvervet.

Hvis en af mine hunde pludselig blev lam i bagkroppen, ville jeg nok også vælge den blå sprøjte, men her er der tale om et medfødt handicap, og hunde sammenligner sig jo ikke med andre, så han ved næppe selv at han er anderledes.

 

Der står dog et eller andet sted på hjemmesiden, at han også har allergi. Det ville jeg personligt have sværere ved at tackle end det fysiske handicap. Fik jeg en allergihund, er jeg ikke sikker på at den blev hos mig ret længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Hold da op en frisk lille fyr. Han ser jo ud til at han har det godt.

 

Men det er bare svært (set ude fra) og bedømme om det er syndt eller hvad.

Jeg tror man skal være der og opleve hunden. Se hvordan den klarer sig både mentalt men også fysisk før man kan afgøre det.

Det kommer også meget an på hvilken type person ejeren er. Hvor meget angageret man er.

 

Men en skøn vovse kan man vist hurtig blive enig om :o) Simpelthen så kær :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...