Gæst Lusen Besvaret September 8, 2009 Rapporter Share Besvaret September 8, 2009 Hvor lang tid foregår sådan en diare? Er det lidt ligesom influenza og det forsvinder efter et par måneder? KANON godt spørgsmål.... jeg har kikket side op og side ned på nettet og jeg kan ikke finde svaret. jeg kan finde inkubationstiden og rædsels historier om hvor galt det kan gå, hvem det i alderen rammer hårdest... MEN ikke et ord om hvor lang tid det forventes at vare... jeg forestiller mig at det er som enhver anden virus, at hundens imumforsvar selv skal bekæmpe virusset og at dyrlægen kun kan støttebehandle infektionen i deres tarm og mavesystem, samt give væske ved dehydreing. Dette kan så varierer fra hund til hund alt efter deres imumforsvar, helbrede og vacciner. Men som jeg kan læse mig til så kommer ældre hunden nemmere og hurtiger over det. Bedste svar jeg kan komme op med !! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Breton-Jet Besvaret September 11, 2009 Rapporter Share Besvaret September 11, 2009 Har lige set dette i nyhederne http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-24784482.html?nidk Skrækkeligt for den stakkels hvalp, så pas på når i lufter jeres hund i områder hvor der er mange hunde.. Hundeskove o.l ... en vacc er ingen sikkerhed !! Vi hentede vores lille hvalp i vest jylland og bor selv på sjælland, da vi kørte hjem stoppede vi IKKE på fyn med vilje! Hun mangler nemlig 1 vaccince ;/' så hun måtte holde sig i ret lang tid Men heldigvis sov hun det meste af tiden :sove: :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 15, 2009 Rapporter Share Besvaret September 15, 2009 Hvor lang tid foregår sådan en diare? Er det lidt ligesom influenza og det forsvinder efter et par måneder? Den varer lige indtil man ikke hører mere til den Har lige haft ringet ned til dr dyr og snakkede med en af vetterne (det kan man vel godt kalde dem) og hun sagde, at når man i et stykke tid ikke har hørt mere til det, så er den overstået. Så er der nogen der har hørt noget til det, på det sidste? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret September 15, 2009 Rapporter Share Besvaret September 15, 2009 Nææææ.... men den har heldigvis heller ikke vores adresse :blink: Så lad os håbe at den storm er redet over og at der er styr på de stakler som desvære blev ramt . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret September 15, 2009 Rapporter Share Besvaret September 15, 2009 Hvor tit bliver jeres hunde vaccineret????? Kiki er blevet hvert andet år og koda skal igen nu når han fylder 1 år. Men går og overvejer om de bare begge skal have hvert år???!!! nu med aslt det pavo!!! Der meget forskel på hvad folk mener nogle siger hvert 4 andre 3 og ja jeg har så valgt hvert andet og nogle mener at hvert år er det bedste. Dyrelægerne er heller ikke altid enige, min dyrelæge mener at min hund stadig er lige så godt dækket hvis hun bliver vacineret hvert andet år frem for hvert år.. så gode råd Mon ikke mit indlæg går i denne trård de er jo lidt i forbindelse med pavo??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret September 15, 2009 Rapporter Share Besvaret September 15, 2009 Hvor tit bliver jeres hunde vaccineret????? Kiki er blevet hvert andet år og koda skal igen nu når han fylder 1 år. Men går og overvejer om de bare begge skal have hvert år???!!! nu med aslt det pavo!!! Der meget forskel på hvad folk mener nogle siger hvert 4 andre 3 og ja jeg har så valgt hvert andet og nogle mener at hvert år er det bedste. Dyrelægerne er heller ikke altid enige, min dyrelæge mener at min hund stadig er lige så godt dækket hvis hun bliver vacineret hvert andet år frem for hvert år.. så gode råd Mon ikke mit indlæg går i denne trård de er jo lidt i forbindelse med pavo??? Dumle bliver vacineret hvert år. Vi tager ingen chancer med hans dårlige imunforsvar og da han havde pavo som hvalp syntes vi den omgang var mere end nok og der slap han ellers heldigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret September 15, 2009 Rapporter Share Besvaret September 15, 2009 Vil stadig holde fast i at vaccine er vejen frem, netop for at undgå et stort smittepres. Vaccinerede voksne får et mildere forløb, hvalpe skal slet ikke ud blandt andre og udsættes for smitte. Opsamling af hømmer kan jeg ikke se har nogen effekt overhovedet på denne sygdom (ret mig endelig, hvis jeg tager fejl, tænker bare det er falsk tryghed) Hvis det er pavo smitter den blandt andet ved afføring, men også ved omgang med andre hunde. Det med voksne vaccinerede hunde der får et mildere forløb er rigtig. Da Dumle fik det som hvalp var han også lige blevet vaccineret, men han fik stadig en meget hård omgang og havde ikke overlevet hvis ikke det var fordi vi kom til dyrelæge så tidligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 15, 2009 Rapporter Share Besvaret September 15, 2009 Hvor tit bliver jeres hunde vaccineret????? Kiki er blevet hvert andet år og koda skal igen nu når han fylder 1 år. Men går og overvejer om de bare begge skal have hvert år???!!! nu med aslt det pavo!!! Der meget forskel på hvad folk mener nogle siger hvert 4 andre 3 og ja jeg har så valgt hvert andet og nogle mener at hvert år er det bedste. Dyrelægerne er heller ikke altid enige, min dyrelæge mener at min hund stadig er lige så godt dækket hvis hun bliver vacineret hvert andet år frem for hvert år.. så gode råd Mon ikke mit indlæg går i denne trård de er jo lidt i forbindelse med pavo??? Jeg tror aslan ender med at blive en "hvert år hund" ligesom mine svigers, men jeg kunne frygte at vaccinerne ikke duede til sidst Hende vetten som jeg snakkede med i dag, forklarede også at med viruser er man ALTID et skridt bag efter, og det er slet ikke sikkert at vaccinen virker mod den virus der er lige nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts