Hop til indhold

Tør hud


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Møffe har tør hud for tiden og det klør og det klør og det klør... Jeg tror ikke at han har lopper, selvom han ikke er beskyttet - kan hverken finde loppebid, lopper eller loppeæg. Derimod har han skæl...

 

Jeg 'frygter' at det kan være på baggrund af den shampoo og især balsam, som jeg brugte, inden vi tog på udstilling i Bøsøre tilbage slut august. Shampooen er dog brugt før uden problemer, så tvivler på, at det er den. Men balsamen var ikke god..

 

Har senere læst, at hvalpe skal have mild hvalpeshampoo - det vidste jeg ikke, så det jeg har købt er jo til voksne hunde.

 

Men synes det gik på retur efter udstillingen, og er kommet igen nu. Kan det have noget at gøre med, at han er godt igang med at skifte til voksenpels? Selvom han har været igang med det i et stykke tid nu..?

 

Og hvad kan man gøre for at minimere det? Han får allerede lakseolie hver dag, efter anvisning på flasken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hvilken shampoo bruger du???

 

 

Jeg kan varmt anbefale det fra Isle of Dogs... virkelig god shampoo..! og conditioner for den sags skyld... Jeg synes bestemt at du skal kigge forbi hjemmesiden: www.topdogz.dk og smide Ayoe, som har det, en mail!

 

Jeg VED at hun har noget som er super godt til tør og skællet hud, og et kost tilskud som også kan puttes i maden som kan afhjælpe det:5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Du kan prøve at kigge nærmere på disse her i kategorien, Coature:

 

 

No. 12 Triple Strength Evening Primrose Oil Shampoo

 

No. 62 Evening Primrose Oil Conditioning Mist

 

No. 92 EFA Blend Coat Supplement

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken shampoo bruger du???

 

 

Jeg kan varmt anbefale det fra Isle of Dogs... virkelig god shampoo..! og conditioner for den sags skyld... Jeg synes bestemt at du skal kigge forbi hjemmesiden: www.topdogz.dk og smide evt. Ayoe, som har det, en mail!

 

Jeg VED at hun har noget som er super godt til tør og skællet hud, og et kost tilskud som også kan puttes i maden som kan afhjælpe det:5up:.

 

Shampoo og balsam fra Hery - Long Coat, selvfølgelig - shampooen var helt fint, intet at klage over, blød og lækker pels og ingen kløen udover det sædvanlige. Det var først da jeg prøvede med balsamen, at det gik galt :( Han kløede sig og kløede sig under hele Bøsøre udstillingen, det stakkels kræ og havde skæl i pelsen... Det gik jo så over, men kom igen :neutral:

 

Jeg kan lige prøve at smide en mail til hende og så tager jeg den derfra :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Shampoo og balsam fra Hery - Long Coat, selvfølgelig - shampooen var helt fint, intet at klage over, blød og lækker pels og ingen kløen udover det sædvanlige. Det var først da jeg prøvede med balsamen, at det gik galt :( Han kløede sig og kløede sig under hele Bøsøre udstillingen, det stakkels kræ og havde skæl i pelsen... Det gik jo så over, men kom igen :neutral:

 

Jeg kan lige prøve at smide en mail til hende og så tager jeg den derfra :5up:

 

Super:5up:... Du behøves jo ikke at købe gallons... men kan nøjes med 250ml... det kan jo tyndes op 1:10... så du har jo i et stykke tid..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Oka, det var ikke så lidt :mrgreen:

 

Njah, tror jeg nøjes med de små udgaver i første omgang :blink:

 

Hihi... man kan jo altid spupplere op..:5up:... Nu var jeg ikke så bange for at ville brænde inde med noget dårligt shampoo, så jeg købte en gallon af den hvide shampoo, en gallon af royal jelly, en liter af light conditioner og jo så liiige en liter af Royal jelly coat supplemet (det til maden)...:lol: ... Men JEG er fuldt ud tilfreds.. jeg har efterhånden prøvet lidt mærker og den her er KLART den bedste:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hun er da godt nok hurtig til at svare, det må man give hende :mrgreen:

 

Hun anbefaler at jeg går i gang med tre forskellige produkter, så nu må vi se, skal bare lige snakke med "de gamle" :blink:

 

Må jeg spørge hvilke tre????... Var det de tre som jeg anbefalede???

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge hvilke tre????... Var det de tre som jeg anbefalede???

 

Hehe, har lige glemt hvilke du anbefalede :mrgreen:

 

Men ok, hun anbefalede fire:

 

No. 12 Veterinary Grade Evening Primrose Oil Shampoo, No. 92 EFA Blend Coat Supplement, No. 62 Evening Primrose Oil Conditioning Mist

 

Og balsam nr. 51.

 

Sprayen var dog ingenlunde et must, sagde hun (nr. 62).

 

Er dog også lidt i tvivl om jeg bør tage fodertilskuddet? Det er jo omega-fedtsyrer og det får han vel allerede rigeligt af i sin lakseolie skulle jeg mene.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hehe, har lige glemt hvilke du anbefalede :mrgreen:

 

Men ok, hun anbefalede fire:

 

No. 12 Veterinary Grade Evening Primrose Oil Shampoo, No. 92 EFA Blend Coat Supplement, No. 62 Evening Primrose Oil Conditioning Mist

 

Og balsam nr. 51.

 

Sprayen var dog ingenlunde et must, sagde hun (nr. 62).

 

Er dog også lidt i tvivl om jeg bør tage fodertilskuddet? Det er jo omega-fedtsyrer og det får han vel allerede rigeligt af i sin lakseolie skulle jeg mene.....

 

Hihi.. det var faktisk de samme som jeg foreslog.. pånær nr. 51... Men jeg tror godt at du kan vælge at købe en af hver... i første omgang kan du jo nøjes med at købe de små... (men husk hvis du bestiller for over 800kr. så bliver det leveret fragtfrit:5up:)...

 

Mht. til nr. 92, hvad giver du for lakseolie??... er den her næsten ikke billigere eller???... du kan jo starte med shampoo'erne, conditioner og spray og så vende tilbage til nr. 92 når din lakseolie er brugt op...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi.. det var faktisk de samme som jeg foreslog.. pånær nr. 51... Men jeg tror godt at du kan vælge at købe en af hver... i første omgang kan du jo nøjes med at købe de små... (men husk hvis du bestiller for over 800kr. så bliver det leveret fragtfrit:5up:)...

 

Mht. til nr. 92, hvad giver du for lakseolie??... er den her næsten ikke billigere eller???... du kan jo starte med shampoo'erne, conditioner og spray og så vende tilbage til nr. 92 når din lakseolie er brugt op...:blink:

 

Nope, den er ikke billigere - den er næsten 10kr. dyrere :blink:

 

Har købt Grizzly vildtlakseolie, den koster 89kr. for 250ml hos Hund og Fritid. Men det må jeg lige tænke over :-)

 

Og så fik jeg endda den nuværende flaske heeelt gratis hos Bonnie, fordi folk hellere vil have Henne Pet Foods' lakseolie, så dyrehandleren havde kun den ene tilbage og ville ikke længere forhandle mærket - så jeg fik den heeeelt gratis :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nope, den er ikke billigere - den er næsten 10kr. dyrere :blink:

 

Har købt Grizzly vildtlakseolie, den koster 89kr. for 250ml hos Hund og Fritid. Men det må jeg lige tænke over :-)

 

Og så fik jeg endda den nuværende flaske heeelt gratis hos Bonnie, fordi folk hellere vil have Henne Pet Foods' lakseolie, så dyrehandleren havde kun den ene tilbage og ville ikke længere forhandle mærket - så jeg fik den heeeelt gratis :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Uha... gratis det er ALTID godt...:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:... det kan vi li!:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...